Jump to content


Photo

XSarius Pure-HD hangers

xsarius

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2017 - 20:32

Hallo.

 

Een kennis van me heeft een nieuwe XSarius Pure HD gekocht en deze blijkt problemen te hebben.

Na aanschaf ingesteld, daarna een update gedaan (5 mei) en vandaag nog een keer om te zien of het daar aan lag. Dus de laatste auto update van vandaag staat er op.

Er is alleen een TV aangesloten via de hdmi, geen usb toestanden aangesloten geen harddisk aanwezig.

 

Het probleem is met name als hij naar een stream kijkt (in de hans settings lijst) avn webcams. Een of enkele streams gaan goed.

Wil je dan terug naar gewone TV of naar weer een andere stream dan hangt de XSarius zich opeens helemaal op.

In het begin zie je nog even het blauwe ledje knipperen als je een commando geeft met de a/b maar naar korte tijd gaat dit continue knipperen, hetgeen volgens de handleiding op een storing zou wijzen.

Je kunt niets meer doen behalve de ontvanger uit en  weer aan schakelen. Er draait op geen moment een rondje boven in beeld.

 

De VU+Zero die hij in een andere kamer heeft staan, doet dit ook maar in veel mindere mate. Daarnaast heeft deze wel dat je dan in de linker bovenhoek zo'n rondje ziet draaien wat je ook ziet bij het opstarten van Openpli. Echter dat blijft maar draaien en er gebeurt verder niets, althans niet in de eerste 3 minuten.

Deze heeft echter bijkomend probleem niet.

 

Bijkomend probleem van de Xsarius Pure HD.

De Pure HD blijkt ook soms totaal te gaan hangen als er naar bepaalde HD zenders (gewoon satelliet dus) gekeken wordt en dan een andere zender opgezet wordt, bijv. ned1 door op de 1 en dan OK te klikken.

Het is me niet bekend of er dan wel een rondje zichtbaar is. Volgens kennis blijft het blauwe ledje dan ook knipperen.

 

Ik ben me sterk aan het afvragen of het ding niet beter teruggestuurd kan worden naar de leverancier en dan maar weer een VU+Zero nemen in plaats.

Als ik naar het informatiescherm kijkt zie ik daar een datum staan van december 2016, dus ik neem aan dat de ontvanger dan pre-installed is of de bootloader er dan op gezet is of zo? Ik heb geen idee.

 

Wel zag ik bij het bekijken van de log 2 foutmeldingen, waarvan ik niet weet of dit normaal is of dat het echt fouten zijn in firmware of iets anders.

 

Ik heb er een screenshot van gemaakt en hier als bijlage gehangen. Er staan pijltjes bij de foutmelding die ik zag en de melding "recovery needed" hetgeen me ook enigszins vreemd lijkt.

 

Attached File  tvscherm.jpg   134.08KB   4 downloads

 

Hopelijk weet er iemand wat er aan de hand is of dat het apparaat beter terug naar de leverancier kan en onze kennis beter een VU+Zero kan nemen.


Edited by Black Tiger, 8 May 2017 - 20:33.

Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2017 - 22:17

Die meldingen zijn geen probleem. Flash heeft altijd wel last van een paar bad blocks, en over tijd kunnen dat er wat meer worden. Net zoals bij harde schijven zijn daarvoor extra blokken beschikbaar die dat probleem opvangen.

 

Dat ronddraaiende dingetje, de spinner, komt in beeld zodra de "task scheduler" de CPU aan een taak gegeven heeft, en die taak geeft hem niet (op tijd) terug. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat een proces te lang loopt zonder zichzelf af en toe vrij te geven, of omdat het proces, of het operating system, ergens op staat te wachten. Vergelijk het maar met de zandloper in Windows.

 

Dit wil nog al eens voorkomen als je bijvoorbeeld een mount hebt gemaakt naar de disk van een andere box, een PC of een NAS, en die is niet aanwezig, of staat in slaapstand. De box moet dan wachten tot de disk(s) is/zijn opgestart, en ondertussen staat de boel stil en loopt de spinner. Het is dus uitzoeken waardoor dat komt.

 

Bij streams kan dat ook voorkomen, vooral bij het starten, omdat er verbinding gemaakt moet worden met een internet dienst, en dat kan soms voeten in de aarde hebben. Drukte op de internet verbinding, wifi gebruikt ipv een kabel, trage website, etc. Je moet met streams ook oppassen, OpenPLi 4 gebruikt vrij oude software of audio en video te decoderen die niet door de CPU in hardware kunnen worden verwerkt (in het info scherm heet dat gstreamer). De komende OpenPLi versie, die nu in voorbereiding is, heeft een veel recenter versie, en daarmee een stuk minder problemen.

 

Er staat verschillende datums in het infoscherm. Belangrijkste zijn de laatste update datum, en de driver datum. Die twee samen vertellen of een installatie echt up to date is.

 

Over het beeld zelf kan ik niks zetten, dan moet ik je overgeven aan iemand die een PureHD heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XSarius Pure-HD hangers #3 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2017 - 22:27

Alvast heel hartelijk dank voor je uitleg over de streams, omdat dit ook bij de andere ontvanger wel gebeurde, maar daar hoeven we ons dan verder geen zorgen over te maken.

Is wel interessant om dit allemaal eens te lezen zo. Openpli blijft mede door deze geweldige ontwikkelingen ook nog altijd m'n vaste firmware.

Als er geen Openpli op draait hoef ik 't niet. :D

 

Oke ik wacht nog even af of nog iemand wat kan zeggen over het hangen bij gewone HD beelden als er nog iemand is met een pure-HD, anders gaat ie alsnog terug naar de winkel.

Het is de eerste van deze en had er nog geen ervaring mee.

 

Maarja wat ik er van gelezen had en de standaard 3 jaar garantie leek het me toch een goede concurrent voor de VU+zero. In elk geval zo op zich een hele leuke kleine ontvanger.


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2017 - 22:33

Ik zou in ieder geval checken of je de laatste versie hebt, en eventueel een backup maken op USB, en de laatste versie flashen. Er zijn in het begin, toen de box nog vrij nieuw was, nog wel wat issues met drivers geweest die onder andere dit soort van symptomen hadden. Dus als de image die nu draait echt van eind 2016 is, dan is een nieuwe installatie wellicht een goed idee. De PureHD is een veel krachtiger box dan een entry level doosje als de Zero, dus daar kan het niet aan liggen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XSarius Pure-HD hangers #5 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2017 - 22:52

Nee de laatste OpenPli image is van vandaag.

Maar ergens in de info (menu -> informatie -> uw ontvanger) staat een installatiedatum van december 2016, dus misschien is toen de bootloader er op gezet of zo, want die datum blijft staan ongeacht welke Pli versie ik er op zet.

 

Ik vond juist de Zero sneller met laden en zappen. Raar want de PureHD heeft inderdaad een krachtiger cpu er in liggen.


Edited by Black Tiger, 8 May 2017 - 22:52.

Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 May 2017 - 22:54

@Black Tiger,

Ik zal morgen even een testje doen met streams op een PureHD.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XSarius Pure-HD hangers #7 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2017 - 23:04

@Frenske: Super, thanks.

 

Maar jij hebt het dus nog niet meegemaakt dat ie ook gaat hangen nadat je andere gewone HD zenders hebt bekeken neem ik aan?


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 May 2017 - 23:28

Ik kijk zelden of nooit naar streams.

Zojuist maar even de PureHD erbij gepakt en de image van eergisteren geplaatst. Gelijk via Putty maar een log mee laten 'kijken' wat er eventueel gebeurt.

Dat doe je als volgt.

init 4
ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

En dan wel het log op laten slaan door Putty.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XSarius Pure-HD hangers #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 May 2017 - 23:31

En dan zie je al gauw, hier althans wel, gstreamer meldingen terwijl het beeld stilstaat en mogelijk weer opstart.

De box blijft vooralsnog bedienbaar. Ik had hem eerder al flink over de zeik geholpen.

** (enigma2:1067): CRITICAL **: gst_fragment_get_total_size: assertion 'GST_IS_FRAGMENT (fragment)' failed

(enigma2:1067): GStreamer-CRITICAL **: gst_caps_get_structure: assertion 'index < caps->structs->len' failed

 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XSarius Pure-HD hangers #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 May 2017 - 23:38

Net even geupdate naar de image van vandaag (maandag) en dat lijkt beter te gaan. Althans nog geen vastlopers gezien.

Loopt vrijwel perfect op de 1080 stream van Xite.

 

Edit: ik had te vroeg gejuigd. Het log liet alweer enige keren de gstreamer error zien. Dat zal wellicht aan 'onze' verouderde versie van Gstreamer kunnen liggen in combinatie met andere details van bepaalde hardware.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XSarius Pure-HD hangers #11 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2017 - 23:52

Ja het kijken naar 1 stream geeft over het algemeen nog niet zo snel problemen, maar als je naar de 2de en misschien nog derde gaat is het wel feest.

Probleem is dat mijn kennis dus helemaal niets meer kan, beeld staat stil en het blauwe ledje blijft knipperen, reageert niet meer op a/b en uitzetten met a/b kan ook niet meer.

 

Als dat door die gstream veroorzaakt wordt, is daar nog wel mee te leven, niet zo'n groot probleem.

 

Het belangrijkste is het kijken naar gewone HD satelliet zenders, dat de PureHD dan niet moet gaan hangen als je daarna nog naar andere Sat HD zenders gaat door i.p.v. de pijltjestoetsen te gebruiken gewoon op 1 en dan OK drukt.

 

Zal hem in elk geval morgen nog eens vragen heel goed op te letten, want hem kennende zou het wellicht mogelijk zijn dat hij onderaan de lijst daar naar een HD zender heeft gekeken. In de streamsectie dus, en daardoor hetzelfde resultaat, die hanger, gebeurde.

 

Want terwijl ik zelf mee keek vanavond naar gewone HD sat zenders en zappen daar tussen, zijn geen vreemde dingen gebeurt.

 

Overigens is wel te merken dat je een echte hobbyist bent dat je er toch nog mee aan de slag bent gegaan terwijl je het eigenlijk morgen zou doen. ;)

Waarvoor dank overigens!


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 May 2017 - 00:35

Oke ik wacht nog even af of nog iemand wat kan zeggen over het hangen bij gewone HD beelden als er nog iemand is met een pure-HD, anders gaat ie alsnog terug naar de winkel.

Het is de eerste van deze en had er nog geen ervaring mee.

 

 

Ik heb er meerderen door mijn handen gehad, probleem nog nooit gezien. 

Die Xsarius Pure's lopen gewoon als een zonnetje.



Re: XSarius Pure-HD hangers #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 May 2017 - 00:38

Maarja wat ik er van gelezen had en de standaard 3 jaar garantie leek het me toch een goede concurrent voor de VU+zero. In elk geval zo op zich een hele leuke kleine ontvanger.

 

Je bedoelt 2 jaar garantie.



Re: XSarius Pure-HD hangers #14 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 9 May 2017 - 00:58

Ik heb er meerderen door mijn handen gehad, probleem nog nooit gezien.

Bedankt, dan ga ik morgen de kennis nog eens vragen of ie er nog last van heeft gehad en zo niet of ie volgende keer heel goed wil opletten bij welke zender dan exact het probleem zich voor doet of heeft gedaan als het weer voor komt.

 

Je bedoelt 2 jaar garantie.

Neen ik bedoel 3 jaar garantie.


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 May 2017 - 01:25

Ik weet niet waar je dat hebt gelezen maar op een Xsarius Pure HD zit na registratie 2 jaar garantie. Dit staat ook netjes vermeld op de website van Xsarius.

 

 

Standaard bieden we 1 jaar garantie op onze producten. Wanneer u uw product registreert via onze website verlengen we de garantie met een jaar. U heeft dan recht op 2 jaar garantie.

 

 

Zie: http://www.xsarius.n...-ondersteuning/  voor de gehele tekst.



Re: XSarius Pure-HD hangers #16 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 9 May 2017 - 01:56

Ik had dat bij de TotaalTV test gelezen, verder nog gehoord van een verkoper in Tessenderlo die ook 3 jaar garantie bood en meende het gisteren nog bij een webshop gezien te hebben maar dat laatste weet ik niet meer zeker, dat is misschien ook de VU+Duo geweest.

 

Ik heb niet gekeken op de webshop van XSarius zelf, daar staat inderdaad 2 jaar garantie.

Zou me niet verbazen als die verkoper in Tessenderlo dan uit ging van het verhaal van TotaalTV. Zal eens aan Jarko vragen waar hij dan die info vandaan had. ;)

Maarja, 2 jaar is ook mooi, toch? ;)


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 May 2017 - 19:05

Tsja.. Totaal TV... die schrijven helaas wel meer dingen die niet kloppen.

Hun dus aanspreken op dat extra jaar.



Re: XSarius Pure-HD hangers #18 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 9 May 2017 - 21:55

Jammer, ik dacht net dat die juist enigszins betrouwbaar waren met testen en uitspraken.

Ik heb in elk geval Jarco een mailtje gestuurd en gevraagd waar hij die info vandaan heeft en of ie het anders kan aanpassen zodat mensen niet meer in verwarring raken.

Dus ben wel benieuwd of het gecorrigeerd wordt. Een beetje zichzelf respecterende site of bedrijf zou dat wel doen.


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #19 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 May 2017 - 22:27

Kan natuurlijk zijn dat een bedrijf uit hun eigen zak een extra jaar geeft om zo te concurreren, maar standaard is het 2 jaar. Als er geen prijsverschil zit tussen een bedrijf dat 3 (of meer ?) jaar garantie geeft en een ander bedrijf dat gewoon de 2 jaar hanteert dan kan dat inderdaad een trigger zijn om juist daar te kopen. Het staat bedrijven vrij om te concurreren met garantieduur op een product.



Re: XSarius Pure-HD hangers #20 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 10 May 2017 - 00:59

Ja uiteraard. Sitecom Routers geven bij registratie 10 jaar garantie, zie je bij de meeste andere niet maar Sitecom had dat ook nodig. In het verleden hebben ze niet de beste naam opgebouwd. Nu zijn ze een stuk beter en die 10 jaar garantie trekt ook best wat mensen over de streep. Is dan geen sat ontvanger maar feitelijk is dit van toepassing op alles wat je koop waar garantie op zit. Een handelaar of fabrikant kan doen wat ie wil zolang men maar niet minder geeft dan de wettelijke garantie.

Dus ik weet precies wat je bedoelt, gebeurt vaker inderdaad. ;)


Greetings, Black Tiger



Also tagged with one or more of these keywords: xsarius

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users