Jump to content


Photo

map hdd/movie te klein


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 17 May 2017 - 08:39

Ik heb om de opnames gemakkelijk toegankelijk te maken op pc in mijn et7500 en in de Edision een map hdd/movie aangemaakt. Echter met +/- 90 GB aan opnames is er bijna geen ruimte meer  ook als ik de prullenbak leeg maak. Heb er in 500GB HDD in niet erg groot maar er moet toch heel veer meer op kunnen. Is de map hdd/movie te vergroten zodat er meer in kan of is er een andere oplossing.



Re: map hdd/movie te klein #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 17 May 2017 - 08:55

Heb je die map als aparte partitie ingesteld of zo? Normaliter stel je namelijk geen maximum grootte in voor mappen op een harddisk.

 

Je zou eens met 'df -h' kunnen kijken hoeveel ruimte je eigenlijk op die harddisk hebt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: map hdd/movie te klein #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 May 2017 - 16:41

Kan betekenen dat je filesysteem corrupt is (stekker getrokken?)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: map hdd/movie te klein #4 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 18 May 2017 - 12:44

 Tech. Ik heb de map aangemaakt en zie dat die 96 GB is net als alle andere mappenmedia/hdd/movie lost+found en verwijderde bestanden. ( 'df -h waarmee/hoe moet ik dat doen? ) 

 

Erik Slagter. stekker getrokken zegt me niets kan je dat omschijven.



Re: map hdd/movie te klein #5 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 18 May 2017 - 13:36

stekker getrokken, al gevonden. Staat elders op dit forum. ga formatteren en zien of dat het is dan.



Re: map hdd/movie te klein #6 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 18 May 2017 - 14:26

initaliseren wil niet, wijgering van de box via menu harde schijf. Kan dit op een andere manier.



Re: map hdd/movie te klein #7 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 18 May 2017 - 17:32

Foutmelding? (desnoods foto van je TV scherm maken...)


Real musicians never die - they just decompose

Re: map hdd/movie te klein #8 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 19 May 2017 - 12:26

Ik heb de 2,5" HDD's  met een sata kabel naar mijn pc verbonden en gefinaliseerd. Hierna ging het initaliseren wel met de Medision OS en met de et7500 ging het vanzelf. In beide ontvangers is nu ook daadwerkelijk <500 GB vrij voor de opnames. Dus het probleem is opgelost denk ik.



Re: map hdd/movie te klein #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 May 2017 - 15:46

"gefinaliseerd"? Ik ken wel finalising van multi-sessie CD's en DVD's maar harddisks?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: map hdd/movie te klein #10 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 19 May 2017 - 17:48

O, ja ik bedoel formatteren. Ben wel vaker in de war met die termen.



Re: map hdd/movie te klein #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 19 May 2017 - 19:25

Raar... het eerste wat de optie uit het menu doet, is elke formattering en partitionering volledig ongedaan maken. Wat je er tevoren mee doet zou niet uit mogen maken.

 

Soms draaien er programma's in de achtergrond die de schijf "bezig" houden. Een keer opnieuw opstarten lost dat doorgaans wel op.


Real musicians never die - they just decompose

Re: map hdd/movie te klein #12 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 19 May 2017 - 21:45

Raar... het eerste wat de optie uit het menu doet, is elke formattering en partitionering volledig ongedaan maken.

 

Ja met de et7500 ging het mis tijdens een opname  en moest/kon ik als nog intialliseren



Re: map hdd/movie te klein #13 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2017 - 20:28

et de et 7500 is het ok maar met de Edision was het na 2 dagen weer mis. Als of weet ik wie ineens weer een map van +/- 95 GB heeft aan gemaakt waar de opnames in staan. Nog een keer formateren?



Re: map hdd/movie te klein #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 May 2017 - 20:36

Is het nu eerst niet verstandig om uit te zoeken wat er nu precies mis is?

 

Even inloggen op de box dus. Dit

du -m /media/hdd | sort -nr
geeft aan wat er aan directories op je disk staan, en hoeveel megabyte er in elke directory staat. De grootste komt bovenaan te staan (maar dat is de disk zelf), de tweede is dus de belangrijkste. 
 
De volgende stap is in die directory kijken wat daar in staat, en hoe het daar komt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: map hdd/movie te klein #15 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2017 - 14:14

du -m /media/hdd | sort -nr

Heb ik gedaan maar kreeg het niet gepost. Heb nu nogmaals de schijf geformatteerd ( met sata kabel er aan/pc )  Het is nu wel on orde




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users