←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Hoe kan ik mijn 4 s2 tuners het beste inst...

's foto vpghrlm 24 mei 2017

Beste OpenPli vrienden,

 

Ik heb mijn oude Ultimo een HW/SW update gegeven en er een Dual DVB-S2 kaartje ingezet

Hoe kan ik de volgende setup het beste configureren, ben het een beetje vergeten namelijk en heb het idee dat ik niet de optimale tuner setup gebruik

 

Ik heb de volgende hardware setup

-Triple sat 19/23/28 twee kabels

-Ultimo:

  • 1x DVB-S2
  • 1x DVB-S2
  • 1x DVB-S2 dual

 

Heb nu

 

Tuner A: (Kabel1)

19/23/28/na

 

Tuner B:

Doorlus (softwarematig)

 

Tuner C: (Kabel2)

19/23/28/na

 

Tuner D:

Doorlus (softwarematig)

 

Als ik aan het kijken/opnemen ben zie ik in de info balk nooit B of D als tuner selectie (deze staat op auto) , als ik bv B of D als eerte keus zet zie ik signaal maar zwart beeld, klopt dit?

 

Gr, Rene

 

Citeren

's foto WanWizard 24 mei 2017

Was het niet zo dat de VU+ niet software matig kan doorlossen, je moet daarvoor een kort kabeltje gebruiken (A uit -> B in)? 

Citeren

's foto vpghrlm 24 mei 2017

Dat zou kunnen idd , ik las wat tegenstrijdige berichten hierover , zal kijken of ik nog zo kabeltje heb liggen om te testen

Citeren

's foto vpghrlm 24 mei 2017

Dat zou kunnen idd , ik las wat tegenstrijdige berichten hierover , zal kijken of ik nog zo kabeltje heb liggen om te testen

doorlussen dmv kabels idd my VU+ , heb nu signaal op alle tuners echter tuner D geeft geen beeld , hmmm vreemd :huh: 

Citeren

's foto WanWizard 24 mei 2017

Wel signaal, maar geen beeld? Wel apart ja? Ook op een niet gecodeerde zender?

Citeren

's foto Erik Slagter 24 mei 2017

Twee kabels dus in totaal? Dan ben je sowieso dus beperkt.

Citeren

's foto vpghrlm 26 mei 2017

Twee kabels dus in totaal? Dan ben je sowieso dus beperkt.

Klopt idd , na wat onderzoek ga ik dat veranderen naar 4 en een andere lnb setup , thanks 

Citeren