←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

tijd probleem

Rob3rt's Photo Rob3rt 9 Jun 2017

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd tijd probleem met mijn vuultimo4k

Deze loopt constant ca 6 minuten voor.

 

Ik heb in de instellingen al eens gekeken wat daar staat en ook gewijzigd.

 

Er stond synchroniseren via transponder. (geen idee welke transponder hij dit vanaf haalt trouwens).

 

Heb dit uit gezet en via een NTP server geactiveerd(op[ 30 minuten), gezien ik zelf een eigen ntp server draai heb ik deze ingesteld (maar ook de default geprobeerd die er al stond).

Paar uurtjes gewacht maar de tijd blijft voor lopen.

 

Via de comandline heb ik ook getracht de tijd goed te zetten, deze wordt netjes geset maar direct daarna staat ie weer 6 minuten voor.

root@vuultimo4k:~# date -s 2017.06.09-17:02:04
Fri Jun  9 17:02:04 CEST 2017
root@vuultimo4k:~# date
Fri Jun  9 17:08:27 CEST 2017

(dit is dus direct achter elkaar gedaan, zoals je ziet zet hij hem goed maar vraag je direct de datum op loopt ie weer 6 minuten voor...)

 

Snap er echt niets van, probleem lijkt niet ernstig maar de opnames en de gids lopen dus ook 6 voor, dat is dus wel irritant.

 

Iemand een idee hoe dit kan maar hoe op te lossen?


Edited by Rob3rt, 9 June 2017 - 16:11.
Quote

anchel's Photo anchel 9 Jun 2017

Heb zelfde "probleem" :) ook al ntp en ntp-tools geinstalleerd maar geen verandering.

Quote

Rick Hunter's Photo Rick Hunter 9 Jun 2017

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd tijd probleem met mijn vuultimo4k

Deze loopt constant ca 6 minuten voor.

 

Ik heb in de instellingen al eens gekeken wat daar staat en ook gewijzigd.

 

Er stond synchroniseren via transponder. (geen idee welke transponder hij dit vanaf haalt trouwens).

 

Heb dit uit gezet en via een NTP server geactiveerd(op[ 30 minuten), gezien ik zelf een eigen ntp server draai heb ik deze ingesteld (maar ook de default geprobeerd die er al stond).

Paar uurtjes gewacht maar de tijd blijft voor lopen.

 

Via de comandline heb ik ook getracht de tijd goed te zetten, deze wordt netjes geset maar direct daarna staat ie weer 6 minuten voor.

root@vuultimo4k:~# date -s 2017.06.09-17:02:04
Fri Jun  9 17:02:04 CEST 2017
root@vuultimo4k:~# date
Fri Jun  9 17:08:27 CEST 2017

(dit is dus direct achter elkaar gedaan, zoals je ziet zet hij hem goed maar vraag je direct de datum op loopt ie weer 6 minuten voor...)

 

Snap er echt niets van, probleem lijkt niet ernstig maar de opnames en de gids lopen dus ook 6 voor, dat is dus wel irritant.

 

Iemand een idee hoe dit kan maar hoe op te lossen?

Welke TV zender (en bron.. sat / kabel ...) staat hij dan op?

Quote

beebee's Photo beebee 9 Jun 2017

Mijn DM8000 loopt ook 6 Min 23 sec voor.

Ubdate gedaan, maar helpt niets.

Maakt niet uit op welke sat hij staat.

 

Hij sync toch met de sat tijd??

Quote

Rob3rt's Photo Rob3rt 9 Jun 2017

 

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd tijd probleem met mijn vuultimo4k

Deze loopt constant ca 6 minuten voor.

 

Ik heb in de instellingen al eens gekeken wat daar staat en ook gewijzigd.

 

Er stond synchroniseren via transponder. (geen idee welke transponder hij dit vanaf haalt trouwens).

 

Heb dit uit gezet en via een NTP server geactiveerd(op[ 30 minuten), gezien ik zelf een eigen ntp server draai heb ik deze ingesteld (maar ook de default geprobeerd die er al stond).

Paar uurtjes gewacht maar de tijd blijft voor lopen.

 

Via de comandline heb ik ook getracht de tijd goed te zetten, deze wordt netjes geset maar direct daarna staat ie weer 6 minuten voor.

root@vuultimo4k:~# date -s 2017.06.09-17:02:04
Fri Jun  9 17:02:04 CEST 2017
root@vuultimo4k:~# date
Fri Jun  9 17:08:27 CEST 2017

(dit is dus direct achter elkaar gedaan, zoals je ziet zet hij hem goed maar vraag je direct de datum op loopt ie weer 6 minuten voor...)

 

Snap er echt niets van, probleem lijkt niet ernstig maar de opnames en de gids lopen dus ook 6 voor, dat is dus wel irritant.

 

Iemand een idee hoe dit kan maar hoe op te lossen?

Welke TV zender (en bron.. sat / kabel ...) staat hij dan op?

 

Diverse zenders geprobeerd, Ned 1, rtll4, sbs6 etc..

 

Inmiddels heb ik het 'opgelost'...

Heb hem op ntp gezet, mijn eigen ntp server ingesteld en toen de box volledig herstart (stroom eraf).

Na de reboot stond de tijd ineens goed.

 

Maar via transponder of ntp zonder de herstart bleef die ca 6 minuten voorlopen.

Een vreemd verhaal, nog vreemder dat dit meerdere personen hebben....

Quote

DeBeek's Photo DeBeek 10 Jun 2017

 

en toen de box volledig herstart (stroom eraf).

Na de reboot stond de tijd ineens goed.

Als je dit had gedaan terwijl de box op bv Npo1 stond, staat de tijd ook weer goed..

 

Een hoop tuners werken met een frontprocessor welke zijn spanning krijgt uit de standby voeding.

dit betekend dat de klok gewoon blijft doorlopen ook na een reboot.

 

Pas wanneer je de netspanning eraf haalt en even wacht zodat de elco's zich kunnen ontladen

stopt de klok en moet deze weer zijn tijd ophalen na het opstarten van de tuner.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 10 Jun 2017

En ntp is een stoplap, als het niet nodig is, niet gebruiken.

Quote

Tech's Photo Tech 10 Jun 2017

Netspanning eraf en nadien even de powerknop indrukken, eventuele restlading in de elco's wordt dan ook naar 0 gebracht.
Quote

hulkman's Photo hulkman 10 Jun 2017

Is er dan geen opdracht die de frontprocessor synchroniseerd aan de tijd op de transponder?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Quote

KvM1950's Photo KvM1950 10 Jun 2017

Ik kan alleen zeggen dat als dit gebeurt, dat ik de ontvanger via menu in deep sleep breng en dan enkele minuten "de stekker er uit"

Dat werkt, niet dat ik er veel last van heb, ben er wel achter gekomen dat dit zich voor doet op de Hot Bird, Nilesat, maar niet op de Astra's en

Türksat.

 

Ook is het géén Open Pli probleem, gebeurt ook met andere images.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 10 Jun 2017

Ik kan alleen zeggen dat als dit gebeurt, dat ik de ontvanger via menu in deep sleep breng en dan enkele minuten "de stekker er uit"

Dat werkt, niet dat ik er veel last van heb, ben er wel achter gekomen dat dit zich voor doet op de Hot Bird, Nilesat, maar niet op de Astra's en

Türksat.

 

Ook is het géén Open Pli probleem, gebeurt ook met andere images.

 

Je kunt dit in OpenPLi voorkomen door bv. NPO1 als startup service in te stellen.

Quote

KvM1950's Photo KvM1950 10 Jun 2017

Dat had ik al gedaan, maar is niet de oplossing.
Quote

beebee's Photo beebee 10 Jun 2017

uitschakelen, power knop indrukken en dan weer opstarten op NPO1 werkt prima.

Ik zag even de tijd op 00:01 staan, en sprong toen op de goede tijd.

Voor mij opgelost, bedankt.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 11 Jun 2017

Dat had ik al gedaan, maar is niet de oplossing.

Het moet werken en het werkt ook bij iedereen ;)

 

Verkeerde tijd betekent dat de ontvanger op een transponder heeft gestaan met brakke tijd voordat de goede tijd was ingesteld (van een goede transponder).

Quote