Jump to content


Photo

Security board xp 1000


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2017 - 12:19

Misschien iemand dit onderdeeltje los heeft liggen of waar men deze kan bestellen??

Deze is dood batterij 0%

Als het te duur zou zijn naargelang de ontvanger effe zeggen gaat ie naar het containerpark.

Attached Files



Re: Security board xp 1000 #2 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 17 July 2017 - 14:11

De printplaat + battery is een onderdeel van de beveiliging. Wanneer de batterij verwijderd wordt, krijg je de ontvanger niet meer aan de gang. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Security board xp 1000 #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 17 July 2017 - 14:58

Start de receiver nog wel door?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Security board xp 1000 #4 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2017 - 15:57

Tech, on 17 Jul 2017 - 15:58, said:

Start de receiver nog wel door?

Nee als ik een flash doet (schakelaar op en + ch ingedrukt) gaat lampje  paars branden dus doet ie wat ie moet doen en gaat de usb stick flikkeren wat wil zeggen dat ie actief is,zodra dat gedaan is blijft het rode lampje branden en blijft branden met het opstartscherm en houd het op. :o



Re: Security board xp 1000 #5 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2017 - 15:58

Rick Hunter, on 17 Jul 2017 - 15:11, said:

De printplaat + battery is een onderdeel van de beveiliging. Wanneer de batterij verwijderd wordt, krijg je de ontvanger niet meer aan de gang. 

Batterij was leeg dus deed sowieso niets meer :-(



Re: Security board xp 1000 #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 July 2017 - 21:42

Je beste optie is denk ik contact krijgen met WT Electronic, dat was de eigenaar van het merk MaxDigital:

 

http://www.wt-electronic.eu/

 

Echter is de webstek plat, dus dat belooft niet veel goeds. Gebruiker WTE op dit forum is WT Electronic, wellicht via persoonlijk bericht.

 

De XP1000 was een eendagsvlieg, van de fabrikant is na de XP1000 niets meer vernomen en de ondersteuning heeft maar kort geduurd. Dus via de fabrikant, geen idee wie het is, is waarschijnlijk geen securityboard te krijgen.

 

Het hoort niet, maar ik denk dat de waarschuwingen tegen securityboards terecht blijken: Je koop een apparaat met een tijdbom. Die hoort pas na heel lang af te gaan, maar maar al te vaak gaat 'ie vroeger af dan gewenst.



Re: Security board xp 1000 #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 18 July 2017 - 05:46

Jammer te lezen dat een beveiligingsmechanisme als tijdbom gezien wordt, zwaar overtrokken maar goed, men mag een eigen mening hebben.....

Het is in mijn optiek niet de beveiliging wat een probleem is maar de opvolging en ondersteuning.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Security board xp 1000 #8 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2017 - 05:50

Tech, on 18 Jul 2017 - 06:46, said:Tech, on 18 Jul 2017 - 06:46, said:Tech, on 18 Jul 2017 - 06:46, said:

Jammer te lezen dat een beveiligingsmechanisme als tijdbom gezien wordt, zwaar overtrokken maar goed, men mag een eigen mening hebben.....

Het is in mijn optiek niet de beveiliging wat een probleem is maar de opvolging en ondersteuning.

Is wel zo "batterijtje leeg-boeltje afvoeren" en dat zou niet mogen zorg dan dat dit op een betaalbare manier te verhelpen is.Batterijtje kost maar één euro dat zal het niet zijn maar daarom een gans apparaat afvoeren is erover.

Gaat men een auto binnenkort dan ook zeggen batterij stuk dus maar een nieuwe auto kopen??


Edited by dannyboyke, 18 July 2017 - 05:55.


Re: Security board xp 1000 #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 July 2017 - 07:26

Jammer te lezen dat een beveiligingsmechanisme als tijdbom gezien wordt, zwaar overtrokken maar goed, men mag een eigen mening hebben.....

Het is in mijn optiek niet de beveiliging wat een probleem is maar de opvolging en ondersteuning.


Nee, ik denk dat we in dit stadium niet meer van zwaar overtrokken situaties kunnen spreken: Het gaat gewoon te vaak mis met deze beveiligingen. Als die batterijen 15 jaar meegingen dan had je mij niet gehoord. Je kunt zeggen dat opvolging en ndersteuning het probleem is, maar na een paar jaar, wanneer de garantie verlopen is, is zoiets per definitie altijd lastig. Alleen de allerbeste fabrikanten leveren na vele jaren nog service.

Re: Security board xp 1000 #10 teo1966

  • Senior Member
  • 1,105 posts

+10
Neutral

Posted 18 July 2017 - 09:24

 

Jammer te lezen dat een beveiligingsmechanisme als tijdbom gezien wordt, zwaar overtrokken maar goed, men mag een eigen mening hebben.....

Het is in mijn optiek niet de beveiliging wat een probleem is maar de opvolging en ondersteuning.


Nee, ik denk dat we in dit stadium niet meer van zwaar overtrokken situaties kunnen spreken: Het gaat gewoon te vaak mis met deze beveiligingen. Als die batterijen 15 jaar meegingen dan had je mij niet gehoord. Je kunt zeggen dat opvolging en ndersteuning het probleem is, maar na een paar jaar, wanneer de garantie verlopen is, is zoiets per definitie altijd lastig. Alleen de allerbeste fabrikanten leveren na vele jaren nog service.

 

 

Ben ik volledig met eens kijk maar eens wat er een problemen er zijn met bv  xtrend daar is er ook geen ondersteuning meer voor de oudere modellen en daar zit ook een SB / tijbom in

En er was beloofd dat de SB zou worden uitgeschakeld naar verloop van tijd

Maar er zijn meerder merken met een SB , maxdigital xp1000 , xtrend , mutant , ..... hier zal het wel hetzelfde liedje worden geen ondersteuning meer na verloop van tijd


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Security board xp 1000 #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 July 2017 - 16:23

Je beste optie is denk ik contact krijgen met WT Electronic, dat was de eigenaar van het merk MaxDigital:
 
http://www.wt-electronic.eu/
 
Echter is de webstek plat, dus dat belooft niet veel goeds. Gebruiker WTE op dit forum is WT Electronic, wellicht via persoonlijk bericht.


Hier nog een pagina die nog wel on-line is:

http://www.wt-electr...ned_contact.htm

De homepage laat echter de login van Squirrelmail zien.

Re: Security board xp 1000 #12 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 July 2017 - 17:23

MIsschien een productiever aanpak: De Maxdigital XP1000 en de Octagon SF8 zijn technisch indentiek:

 

http://www.octagon-g...t-dvb-s2/sf8-2/

 

Wellicht kun je proberen een securityboard bij Octagon te kopen.



Re: Security board xp 1000 #13 satenkabelgluurder

  • Senior Member
  • 141 posts

+2
Neutral

Posted 18 July 2017 - 17:51

Ik zou zeggen koop voor 50-75 euro een gebruikte Vuzero



Re: Security board xp 1000 #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 18 July 2017 - 18:04

Dit is de eerste keer dat ik van een xp1000 verneem dat dit mis gaat....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Security board xp 1000 #15 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2017 - 21:11

satenkabelgluurder, on 18 Jul 2017 - 18:51, said:

Ik zou zeggen koop voor 50-75 euro een gebruikte Vuzero

Heb nu een vu solo se als vervanger geen max meer wou de max laten herstellen als externe ontvanger in de tuin als het niet te duur was ;-)



Re: Security board xp 1000 #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 18 July 2017 - 22:02

Prima keus die VU+ Solo SE v2. Lekker snel en stabiel
Met één been in het graf..... Helaas


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users