Jump to content


Photo

DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs

DM8000

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2017 - 10:43

Bij alle CI slots wordt bij Softcam/CI 'Slot1' aangegeven. Heb bij kennissen een aantal DM8000 in beheer waarbij een AlphaCrypt module in Slot 2 zit
Ook staat de Tunerconfiguratie van de DVB-T tuner CTU1216 op Europe/Middle-East/Africa DVB-C Channels...
Kleine foutjes dus..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #2 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 August 2017 - 11:41

Daar gaan we weer..... Pli voor de DM8000 komt niet van het Pli-team.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 August 2017 - 11:44

Echt wel !!!

Geen idee onder welke steen je vandaan komt maar wat je daar zegt klopt helemaal niets van.

 

Er is gewoon een RC6 voor de DM8000, ik vraag me anders af wat ik dan in mijn DM8000 heb staan, ik kan me niet voorstellen dat ik vreemd ga....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #4 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 3 August 2017 - 12:15

En OpenPLI 4.0 is al jaren beschikbaar voor de DM8000! :)



Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2017 - 18:23

Zit er al heel lang in. Vanaf 2013 schat ik zo... Toch is het een recent bugje. Oudere versies gaven keurig Slot 1, Slot 2, Slot 3 en Slot 4...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 August 2017 - 18:36

Is dat DM8000 specifiek? De module die in mijn HD2400 zit wordt keurig in "slot 2" aangegeven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #7 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 August 2017 - 20:59

Lijkt me toch dat er voor DMM recievers geen builds meer worden gemaakt, dat er voor de 8000 ook geen laatste build te downloaden is en de Pli 4 als laatste stable versie geparkeerd staat dus zal er aan de bugjes niet gesleuteld meer worden. Pli 6 voor MM modellen zullen niet eerder ondersteund gaan worden dan dat DMM weer open wordt.
Dus hoef je er m.i. ook niet naar te vragen.
Pli voor DM8000 is een produkt van een andere partij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2017 - 21:10

Ik heb het op alle 3 de DM8000 apparaten. Bij Common Interface Asignment nummer de boel wel keurig door..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2017 - 21:15

@hulkman
Het is een constatering en niet schokkend. Geef alleen maar aan zodat ze het in OpenPli 6 kunnen controleren. Ze zijn gewoon ergens CISlot++ vergeten. Het is geen functionele fout. Alles doet het prima..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2017 - 21:18

@hulkman
Verder is je statement pertinent onjuist. OpenPli voor de DM8000 is gewoon van Openpli en van niemand anders. Omdat het het eerste merk was waar Hydra, PLi op draaide worden ze nog ondersteund. Een soort hommage aan...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 3 August 2017 - 21:23

Lijkt me toch dat er voor DMM recievers geen builds meer worden gemaakt, dat er voor de 8000 ook geen laatste build te downloaden is en de Pli 4 als laatste stable versie geparkeerd staat dus zal er aan de bugjes niet gesleuteld meer worden. Pli 6 voor MM modellen zullen niet eerder ondersteund gaan worden dan dat DMM weer open wordt.
Dus hoef je er m.i. ook niet naar te vragen.
Pli voor DM8000 is een produkt van een andere partij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Attached Files

  • Attached File  dm8k.png   83.04KB   7 downloads

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 August 2017 - 22:11

Lijkt me toch dat er voor DMM recievers geen builds meer worden gemaakt, dat er voor de 8000 ook geen laatste build te downloaden is en de Pli 4 als laatste stable versie geparkeerd staat dus zal er aan de bugjes niet gesleuteld meer worden. Pli 6 voor MM modellen zullen niet eerder ondersteund gaan worden dan dat DMM weer open wordt.
Dus hoef je er m.i. ook niet naar te vragen.
Pli voor DM8000 is een produkt van een andere partij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Hou aub op met onzin verkopen.
Ongelofelijk dat jij meer informatie denkt te kunnen geven dan wijzelf.

Schijnbaar is onze bouwserver zo van slag dat die ineens dmm builds in plaats van OpenPLi bouwt.

Keep on dreaming ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 August 2017 - 22:55

Okee sorry dan. Ik dacht dat het board daarin duidelijk was. De laatste weken lees ik overal dat alle zeilen op Pli 6 gericht zijn. Een download pagina voor de DM8000 is voor mij onzichtbaar op de downloadpage en ook heb ik op dit board gelezen dat pli4 vanaf heden een soort definitieve status heeft, hoewel er wel nieuwe builds blijven komen zullen er geen merk specifieke problemen opgelost gaan worden voor Pli4. Dat staat allemaal hier in het board en ik neem aan dat dat dan ook zo is als het verder niet ontkent wordt. Ook verhalen over niet eerlijke images voor DMM of DMM clones staan hier beschreven. Eigenlijk kan het me ook niet zoveel schelen want ik heb nog maar 1 DMM en dat is een 500S die de laatste 10 jaar niet meer geupdate is.
Ik dacht er eigenlijk goed aan te doen een discussie met open einde in een vroeg stadium te smoren. Helaas, niet dus. Nogmaals excuses daarvoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 August 2017 - 22:56

Ik zie ze anders gewoon staan hoor: https://openpli.org/...dreambox/DM8000, misschien gewoon iets beter kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 August 2017 - 05:18

Okee sorry dan. Ik dacht dat het board daarin duidelijk was. De laatste weken lees ik overal dat alle zeilen op Pli 6 gericht zijn. Een download pagina voor de DM8000 is voor mij onzichtbaar op de downloadpage en ook heb ik op dit board gelezen dat pli4 vanaf heden een soort definitieve status heeft, hoewel er wel nieuwe builds blijven komen zullen er geen merk specifieke problemen opgelost gaan worden voor Pli4. Dat staat allemaal hier in het board en ik neem aan dat dat dan ook zo is als het verder niet ontkent wordt. Ook verhalen over niet eerlijke images voor DMM of DMM clones staan hier beschreven. Eigenlijk kan het me ook niet zoveel schelen want ik heb nog maar 1 DMM en dat is een 500S die de laatste 10 jaar niet meer geupdate is.
Ik dacht er eigenlijk goed aan te doen een discussie met open einde in een vroeg stadium te smoren. Helaas, niet dus. Nogmaals excuses daarvoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Ik zal  het nog een keertje uitleggen want hier is inmiddels ook al heel veel over geschreven.

 

OpenPLi4 is bevroren, dat wil zeggen dat alleen hoognodige zaken eventueel worden doorgevoerd, voor  de rest zijn de nightly-builds gelijk aan elkaar.

 

De merkspecifieke dingen die je noemt liggen iets genuanceerder en slaat meer op dat OpenPLi geen bugs in drivers gaat oplossen door er allerlei workarounds voor te gaan verzinnen, dan is het einde zoek, zeker als je nagaat dat elke reciever wel zijn 'dingetjes' heeft, dat kost enorm veel werk en tijd om dat allemaal bij te houden, terwijl dit heel simpel door de fabrikant zelf gedaan kan worden.

 

Dat de DMM builds niet duidelijk te zien zijn heeft te maken met de ondersteuning, als DMM daar aan mee had gedaan, hadden ze ook gewoon direct met hun logo op de hoofdpagina gestaan, nu staan ze aan de zijkant.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM8000 OpenPli 4.0 paar kleine bugs #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 August 2017 - 17:07

Waar ook de verwarring vandaan komt, is dat we tegenwoordig een externe BSP hebben, die door de community onderhouden wordt, met daarin allerlei DMM ontvangers. Maar die van de dm8000 zit nog gewoon bij ons in de repo hoor!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users