Jump to content


Photo

Epg instellen op iptv zenders...


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2017 - 12:58

Hoi allen,

Ik kijk al even tv via de schotel met een openpli4 systeem op, ben ik nog wat verder aant hobbyen om nog wat meer zenders op men kastje te krijgen namelijk met IPTV, ben ik ver ook zeer tevreden over, enkel stoort ik me eraan ik geen epg kan zien en is het ook lastig iets op te nemen. Bestaat er daarvoor geen oplossing?

Mvg Ben

Re: Epg instellen op iptv zenders... #2 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 15:11

Niemand die me er mee kan helpen?

Re: Epg instellen op iptv zenders... #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 August 2017 - 17:31

Als je eens begint om te vertellen om wat voor zenders het dan gaat en hoe je epg eruit ziet die je eraan wilt koppelen (waar haal je die vandaan en welk formaat is dat) dan kan iemand je misschien ermee helpen.



Re: Epg instellen op iptv zenders... #4 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 01:38

Het gaat over de Nederlandstalige tv zenders zoals npo123 alle rtl zenders en SBS zenders enzovoort... Deze speel ik af met een vu uno4k. Alle zenders zijn in full hd. Was een m3u web adres deze ik in de box moest installeren. Zo had ik een Nederlandse iptv zenderlijst. En helaas geen epg. Lastig om weten naar wat je juist kijkt.

Hopelijk weten jullie nu voldoende, mvg

Re: Epg instellen op iptv zenders... #5 satenkabelgluurder

  • Senior Member
  • 141 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2017 - 08:24

Ik denk dat de meeste het nu wel weten :)

 

Je hebt het over een illegaal iptv aanbod, dat zal hier denk ik niet ondersteund worden.



Re: Epg instellen op iptv zenders... #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 21 August 2017 - 11:36

Ik denk dat de meeste het nu wel weten :)

 

Je hebt het over een illegaal iptv aanbod, dat zal hier denk ik niet ondersteund worden.

Laat dat woorden "denk ik" ook maar weg, dit wordt hier natuurlijk niet ondersteund.

 

Ik snap overigens niet dat dit iptv wordt genoemd, dit zijn gewoon illegale streams welke via het web worden aangeboden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Epg instellen op iptv zenders... #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 August 2017 - 11:46

Technisch gezien is het "TV" over "IP"  :ph34r:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Epg instellen op iptv zenders... #8 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 12:00

Ze beweren ze voor 100procent legaal zijn. Dusja wat is er dan mis mee. En deze werken heel goed! Enkel geen epg... Maar epg is legaal toch? Hoe kan ik deze dan instellen? Mvg

Re: Epg instellen op iptv zenders... #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 21 August 2017 - 12:05

door een kaart aan te schaffen met legaal abootje... bij CDS, Joyne, Digitenne of kabel... dan heb je er ook vanzelf EPG bij... En weet je ook zeker dat je beeld behoud. Die goed werkende streams zonder EPG kunnen ook zomaar verdwijnen en dan heb je buiten geen EPG ook geen beeld en zelfs geen geluid meer...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Epg instellen op iptv zenders... #10 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 12:19

Dat begrijp ik volledig ja. En heb ook trouwens een kaartje van canaaldigitaal. Maar vond dat een leuk extraatje. Ik had gedacht er wel iemand hetzelfde probleem had en of er geen oplossing voor bestond. Vb met een leuke add-on...

Re: Epg instellen op iptv zenders... #11 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 12:22

littlesat, on 21 Aug 2017 - 13:05, said:littlesat, on 21 Aug 2017 - 13:05, said:

door een kaart aan te schaffen met legaal abootje... bij CDS, Joyne, Digitenne of kabel... dan heb je er ook vanzelf EPG bij... En weet je ook zeker dat je beeld behoud. Die goed werkende streams zonder EPG kunnen ook zomaar verdwijnen en dan heb je buiten geen EPG ook geen beeld en zelfs geen geluid meer...

De taak van de aanbieders om hun klanten een betaalbaar aanbod te presenteren dan zouden veel mensen zich niet wenden tot c-lines en iptv  maar nee de grote zijn nooit tevreden met wat ze hebben en willen maar steeds meer en meer en meer verdienen en in principe wordt zo de kleine man uitgeperst als een citroen en moeten ze naar de pijpen dansen van de aanbieders.En denk er ook aan er zijn ook mensen die het niet zo breed hebben in hun beurs en dan gaan ze natuurlijk kijken voor een alternatief als dit nu illegaal is of niet maar als de aanbieders redelijk waren zouden de illegalen hun zaken niet kwijt geraken.


Edited by dannyboyke, 21 August 2017 - 12:23.


Re: Epg instellen op iptv zenders... #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 August 2017 - 12:34

Ze beweren ze voor 100procent legaal zijn.

 

Zou ik ook zeggen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Epg instellen op iptv zenders... #13 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 12:48

WanWizard, on 21 Aug 2017 - 13:34, said:

 

Benfra, on 21 Aug 2017 - 13:00, said:

Ze beweren ze voor 100procent legaal zijn.

 

Zou ik ook zeggen. ;)

 

En alles waar een rijke armer van wordt is sowieso illegaal :-) ;-)



Re: Epg instellen op iptv zenders... #14 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 21 August 2017 - 13:29

Er is ook Rytec XMLTV voor IPTV
https://forums.openp...nd-epg-support/



Re: Epg instellen op iptv zenders... #15 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 21 August 2017 - 13:53

Ik gebruik enkel webstreams die te zien zijn op de webpagina van de zender zelf. Voor zenders die ook op satelliet zitten, neem ik dezelfde zenderreferentie voor de stream als op sat.
Zo krijgt de stream zender dezelfde EPG. (Bewerken kan met een text editor of met een settings editor zoals dreamboxEDIT 7.2)

 

Voorbeeld met zenderreferentie:

SAT: Omroep Brabant Televisie
zenderreferentie = 1:0:16:5154:C8B:3:EB0000:0:0:0:

 

de 1 vooraan vervang, ik door 4097
dan krijg ik 4097:0:16:5154:C8B:3:EB0000:0:0:0:
deze referentie plak ik voor de url en plaats die in een bouquet.

 

STREAM: Omroep Brabant

http://omroepbrabant.rr.kpnstreaming.nl/b2b/live/omroepbrabant/omroepbrabant_tv/index.m3u8

in het enigma2 bouquet ziet de stream er dan zo uit:

#SERVICE 4097:0:16:5154:C8B:3:EB0000:0:0:0:http%3a//omroepbrabant.rr.kpnstreaming.nl/b2b/live/omroepbrabant/omroepbrabant_tv/index.m3u8:Omroep Brabant
#DESCRIPTION Omroep Brabant


Re: Epg instellen op iptv zenders... #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 August 2017 - 14:55

Ook volgens mij zo illegaal als het maar zijn kan. Overigens ligt dat EPG probleem dan bij iptv aanbieder. Als die wil kan die gewoon de epg erbij leveren.

 

Om bevestigd te krijgen of datgene wat je gekocht hebt wel echt legaal is of niet kun je trouwens dit telefoonnummer bellen: 023-7997870. Die kunnen dat zo voor je uitsluiten.



Re: Epg instellen op iptv zenders... #17 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 21 August 2017 - 15:08

Ook volgens mij zo illegaal als het maar zijn kan.

Denk het niet. De webstreams van de NPO bijvoorbeeld, werken enkel in NL. De url's van de webstreams die ik gebruik, zij vrij te zien en komen van de webpagina van de provider.

Dus zenders die je op hun website vrij kan bekijken.


Edited by El Sato, 21 August 2017 - 15:13.


Re: Epg instellen op iptv zenders... #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 August 2017 - 15:43

Ik haakte in op wat Benfra zei: "Het gaat over de Nederlandstalige tv zenders zoals npo123 alle rtl zenders en SBS zenders enzovoort..."

Sowieso zijn de legale NPO streams niet in Full HD dus het kan niet anders dan dat waar naar Benfra naar verwijst, zo illegaal is als wat. Maargoed, 1 telefoontje bied uitsluitsel. Mocht het inderdaad toch legaal zijn dan graag hier vermelden waar we dan met zn allen terecht kunnen want dat is wel interessant dan, behalve dan dat het raar blijft dat een aanbieder dan geen EPG erbij levert; is een kleine moeite voor een aanbieder om een applicatie te leveren die zowel de streams als epg weergeeft.


Edited by Dimmie, 21 August 2017 - 15:44.


Re: Epg instellen op iptv zenders... #19 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 21 August 2017 - 16:14

Er is ook Rytec XMLTV voor IPTV
https://forums.openp...nd-epg-support/

 

Ja, voor legale streams, die vrij via het internet te bekijken zijn.  Veel Franse zenders.  De regionalen van TVP3 (Polen).  Belgische regionalen etc...

Als je dat zou bestuderen, hoefde je deze vraag niet te stellen.

 

Willy


Edited by doglover, 21 August 2017 - 16:14.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Epg instellen op iptv zenders... #20 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 21 August 2017 - 17:23

Ik heb geen vraag gesteld.




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users