Jump to content


Photo

USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media

usb et-8000

  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 3 September 2017 - 17:04

Mijn et-8000 doet het prima. Loopt op open pli 3.17.3 en dat al maanden zonder problemen.

Nu heb ik een hdd van 3TB met wat filmpjes er op. Gecaptured Hi8 bandjes. (avi em mpeg)

Hoe krijg ik die nu afgespeeld? Usb direct in TV of in de ET8000 levert mij niets op. Wat doe ik fout? Ik kan de bestanden via ftp overspelen, maar dat is 13GB voor een uur kijkplezier. Duurt lang, terwijl ik ze op de usb schijf heb staan. Dan zou ik direct kunnen beginnen met kijken. Verder zou de schijf wel snel vol raken.

 

Iemand een idee?

 

Zoals aangegeven ik werk nog met openpli 3.17.3. Is updaten zinvol? Het werkt nu goed en ben tevreden. (ik weet niet wat ik mis.... :D )


Edited by kostenzer, 3 September 2017 - 17:05.

Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 3 September 2017 - 20:08

Wat bedoel je met "levert mij niks op"? Bedoel je "ik kan het niet vinden"?

 

Als je een USB device aansluit op de box moet die gewoon direct gemount worden, op /media/usb. En daar moet je vanuit de file list (waar al je opnames staan) gewoon naar toe kunnen navigeren.

 

OpenPLi 3 is niet meer ondersteund, maar als het werkt, werkt 't, en als je tevreden bent, gewoon van af blijven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 3 September 2017 - 21:39

Met "levert mij niks op" bedoel ik dat er in beide gevallen geen hdd te vinden is.

Over de TV hoeven we het niet te hebben.

Maar ik merk niet dat er iets gemount wordt als ik de hdd aansluit op de et-8000. Op geen van de drie USB aansluitingen.

Niet bij mnt en niet bij hdd.

Ik ga straks eens proberen met een usb stick.


Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 3 September 2017 - 21:47

Wat had je graag willen merken?

 

Als je gewoon de file list opent, en je navigeert naar boven, dan verandert <Parent Directory> naar <List of Devices> (ik weet ff de nederlandse vertaling niet). En als je die kiest moet je de lijst krijgen van alle aangesloten devices, van de interne flash tot harddisk en USB sticks of disks...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 3 September 2017 - 22:51

Nou als ik de file list open zit ik in mnt/hdd/movie

Bovenaan staan naast de map de twee puntjes .. en je kunt daarmee een dir lager gaan.

Dieper dan hdd kom ik niet.

 

Via de gele knop locatie en dan internal flash kan ik naar hdd, media, of mnt gaan en zit ik steeds weer in de map hdd.

 

Iets van een gemounte schijf of device zie ik niet.

Bij een usb-stick zie ik wel onder de map hdd de stick staan.

Bij een willekeurige (kleinere) hdd zie ik hem ook staan.  Die 3 TB hdd niet.

 

Dus moet ik concluderen dat hij het wel doet maar niet bij de beoogde hdd.

Deze hdd doet het wel direct bij mijn laptop.

 

Heeft die grootte van die hdd misschien invloed op de werking er van op de et8000?


Edited by kostenzer, 3 September 2017 - 22:53.

Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 3 September 2017 - 23:15

Ja, dat onlogisch navigeren is me ook een doorn in het oog, dat komt omdat deze code nog uitgaat van "er is een /hdd, en verder niks. En dus kun je dan niet verder omhoog navigeren.

Dat gaat wel als je opname pad is gedefinieerd als /media/hdd, in plaats van /hdd. Maar of dat default zo is, weet ik niet, ik heb mijn opname paden zo gezet.

 

Als je met geel naar de locaties gaat, kun je daarna met "Bouquet + / P + / CH +" (afhankelijk van je AB) van onderin naar bovenin. Dan kun je daar naar boven to via <Parent Directory>, Als je dan niet in /media uit komt kan kun je op een gegeven moment niet verder, en krijg je <List of storage devices>. En als je die kiest moet je een lijst krijgen met alle devices (zie screenshot), en daar moet het USB device bij staan.

 

Zo niet, dan is wellicht je OpenPLi versie toch te oud, en zul je moeten updaten. Dat moet je dan maar even melden, dan loodsen we je daar wel doorheen. ;)

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #7 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 4 September 2017 - 05:35

kostenzer, on 03 Sept 2017 - 18:04, said:kostenzer, on 03 Sept 2017 - 18:04, said:

Mijn et-8000 doet het prima. Loopt op open pli 3.17.3 en dat al maanden zonder problemen.

Nu heb ik een hdd van 3TB met wat filmpjes er op. Gecaptured Hi8 bandjes. (avi em mpeg)

Hoe krijg ik die nu afgespeeld? Usb direct in TV of in de ET8000 levert mij niets op. Wat doe ik fout? Ik kan de bestanden via ftp overspelen, maar dat is 13GB voor een uur kijkplezier. Duurt lang, terwijl ik ze op de usb schijf heb staan. Dan zou ik direct kunnen beginnen met kijken. Verder zou de schijf wel snel vol raken.

 

Iemand een idee?

 

Zoals aangegeven ik werk nog met openpli 3.17.3. Is updaten zinvol? Het werkt nu goed en ben tevreden. (ik weet niet wat ik mis.... :D )

 

Hoi, wij kennen elkaar. Ik heb enkele weken geleden de box van mijn maat, ook een ET8k, voorzien van PLI6 en dat zonder problemen. Wel met een interne HDD.

Ik denk dat je die PLI6 er gerust op kunt zetten. Mocht dat niet lukken, kom je maar weer hierheen.


Edited by Bram55, 4 September 2017 - 05:35.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #8 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 4 September 2017 - 10:05

Hallo,

Ja Bram, ik ben je hulp zeker niet vergeten! Veel geleerd!

 

Het probleem is niet het upgraden. Dat zal zeker lukken.

Het upgraden is toch image downloaden, backup maken en timer saven.

Upgraden door bestanden op usb stick te zetten en daarmee te booten en met een beetje geluk is alles in orde, of zit ik fout?

 

Het probleem is dus dat een (mijn) externe 3GB schijf niet herkend wordt.

1GB schijf en USB stick zijn geen probleem.


Edited by kostenzer, 4 September 2017 - 10:06.

Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 4 September 2017 - 10:16

Ah, dat is al weer wat meer informatie. Hoe is die 3GB disk (ik neem aan dat je 3TB disk bedoeld ;)) geformateerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #10 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 4 September 2017 - 16:23

ehhh :huh: Ja 3TB.

Ja nu is voor mij de vraag ook wat ingeperkt en duidelijker geworden.

 

Nou NTFS dat is wat ik kan achterhalen. 2740 GB

Mijn niet video externe NTFS schijf, 1TB, wordt direct gevonden op de et8000

 

De 3TB schijf wordt wel direct op iedere (windows) computer gevonden waar ik hem op aangesloten heb, alleen niet op de ET8000.


Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #11 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 4 September 2017 - 17:19

En als je nou jouw PC mount vanuit de box, dan kun je die filmpjes toch vanaf de USB-HDD, die aan je PC hangt, streamen.

Probeer dat eens, als het werkt, werkt het toch?

Geef de PC wel even een static IP nummer, dan doet ie het morgen na herstarten van de PC, ook nog.



Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #12 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 4 September 2017 - 17:26

Misschien krijgt de disk niet genoeg voeding. Een externe voeding of USB hub ertussen lost dat op.


Real musicians never die - they just decompose

Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #13 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 September 2017 - 00:17

@MiLo: De schijf wordt met een externe voeding gevoed. Dus in die richting hoeft het niet gezocht te worden.

 

@Bram:  Als het niet direct met die HDD kan, is dat mounten wel een goed alternatief. Alleen, hoe doe je dat? Nu hoef je geen handleiding te schrijven, een link is al prima. Overigens ik heb ondertussen geneusd op de site maar nog niet iets bruikbaars gevonden.


Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 5 September 2017 - 00:34

Dit gaat over een hele oude OpenPLi, het zou best wel eens kunnen dat deze problemen heeft met of de size van de disk, of met NTFS. Anders had ik op zijn minst wel iets van detectie verwacht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #15 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 5 September 2017 - 06:42

Je hebt PM. Overigens, al geprobeerd de andere USB poort te gebruiken? Heb ik ook meegemaakt met een Vu+ bij iemand. Die wilde een externe HDD gebruiken en kreeg hem niet werkend. Ik er naar toe en die schijf in de andere USB poort gestoken, toen werd die meteen herkent.

Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #16 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 September 2017 - 08:53

Ik heb alle USB poorten geprobeerd.

Ik ga straks updaten naar de laatste versie. De opmerking dat die oude versie misschien dat soort schijven niet aan kan, zou de oorzaak kunnen zijn.

Dus straks werk aan de winkel.


Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #17 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 5 September 2017 - 10:05

Als je een hele schone flash gaat doen en je zou veel timers hebben geprogrammeerd, vergeet dan niet die timerlijst te backuppen van te voren.

etc/enigma2. Scheelt een hoop gedoe later.

Als je die lijst na het flashen weer terug wilt zetten, even de box met init 4 stilleggen, anders gaat dat niet goed.



Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #18 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 September 2017 - 11:00

Ja dat beschreef ik in #8


Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #19 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 September 2017 - 19:20

En ja openpli 6.0 staat er op.

Ook bouquetten / zenders en timers zijn goed overgezet.

Ja Bram, ik heb goed opgelet.

 

 

Bij initialiseren/formatteren en bestandssysteemcontrole herkennen de 3GB schijf. Maar in het filesysteem is niets te zien.

Mag ik hieruit concluderen dat openpli 6.0 in dit opzicht nog wat in te halen heeft?


Edited by kostenzer, 5 September 2017 - 19:21.

Xtrend 10000


Re: USB schijf op et-8000 kan niet overweg met 3Tb media #20 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 September 2017 - 19:28

Heb je niet op je pc media en dan USB staan

Attached Files


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 




Also tagged with one or more of these keywords: usb, et-8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users