Jump to content


Photo

AVI home video's doen het niet op et8000

avi et8000

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 9 September 2017 - 11:10

Ik heb een stel bandjes gedigitaliseerd en in AVI formaat op een USB schijf gezet.

Dit aangesloten op de et8000 (Stekker moet 'verkeerd om' ingestoken worden, onderkant boven....). Ik kan alle files zien en afspelen lukt in die zin dat ik alleen het geluid hoor. Beeld blijft zwart.

Om vragen te voorkomen over het type avi heb ik onderstaand screenshot gemaakt. Dit gaat verder boven mijn pet en als er meer gegevens nodig zijn, laat me weten hoe ik er aan kan komen.

post-89507-0-73948800-1504951804_thumb.j

Iemand een idee hoe ik ook het beeld zichtbaar kan maken?

 

 

Attached Files

  • Attached File  avi.JPG   287.24KB   2 downloads

Xtrend 10000


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #2 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 9 September 2017 - 12:30

Deed die file het wel goed toen je die USB schijf nog als 1 partitie had of is dit probleem opgetreden nadat je die schijf in twee hebt opgedeeld.

Doet dat bestand het wel op je PC want eerder schreef je dat die schijf het op de PC wel deed maar op de ET8k niet.

 

Ik heb je andere topic ook gelezen en toen ik zag dat je die schijf had opgedeeld had ik al de vraag of dan de films nog wel af te spelen zijn.

Nu heb ik dus het antwoord.



Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #3 erwinde

  • Senior Member
  • 32 posts

+1
Neutral

Posted 9 September 2017 - 12:54

Je bestanden gebruiken een videocodec, die door de et8000 niet afgespeeld kan worden. (Het containerformaat, AVI,  is overigens ook stokoud, maar dat terzijde)

 

Download Handbrake en converteer daarmee je videos naar H.264 in een m4v container. Dat doe je door in Handbrake bij de presets onder het kopje 'Regular' voor 'Normal' te kiezen. De resulterende files spelen, op zo'n beetje elk device dat de H.264 video codec aan kan, goed af. Net even getest en werkt in ieder geval prima op mijn Vu Solo2 met OpenPLI 6rc.


Edited by erwinde, 9 September 2017 - 12:56.


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #4 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 9 September 2017 - 13:44

@Bram:

De vraag is niet: Deed die file het wel goed toen je die USB schijf nog als 1 partitie had, maar deed die schijf ........ Voor partitionering was hij niet te vinden, daarna wel. Hij speelt nu wel geluid maar geen beeld af.

Het opdelen zorgt er voor dat de schijf herkend wordt.

 

De files zijn zowel voor als na het opdelen af te spelen op de pc.  Alles in NTFS formaat.

 

@erwinde: Ja, de oorzaak ligt naar allerwaarschijnlijkheid in de videocodec.

 

VLC heb ik ook op de et8000 staan. Zou hij daarmee af te spelen zijn en zo ja, hoe doe je dat?


Edited by kostenzer, 9 September 2017 - 13:46.

Xtrend 10000


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 9 September 2017 - 14:36

Niet want VLC is een server voor de pc meer niet volgens mij.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #6 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 9 September 2017 - 17:38

Dit is wat ik in mijn plugin lijst heb staan:

post-89507-0-05997300-1504974970_thumb.j

Dan zou ik graag willen weten wat de functie van die VLC is. Waarvoor hij gebruikt wordt en hoe.

 

 

 

Attached Files


Xtrend 10000


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 September 2017 - 20:09

Goede vraag.

 

Dat is 10 jaar oude zooi, waarvan me vaag bij staat die die op e.o.a. manier een verbinding kan maken met VLC die op een PC draait, en daarna dingen kan afspelen die op die PC staan.

 

Ik vind in de source "Latest compatible version VLC 2.0.7", dus de vraag is of dat uberhaupt nog werken wil.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 September 2017 - 09:57

DV is wel een redelijk ouderwetse codec. Had je toevallig nog zo'n converterdoosje liggen?

 

Dat wordt inderdaad omzetten naar h264, of als je een nieuwe ontvanger hebt, h265.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #9 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 12 September 2017 - 18:10

Nou, ik heb een avi file dat probleemloos afspeelt. Nu nog achterhalen met welke instellingen/codec die gemaakt is.


Xtrend 10000


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 September 2017 - 15:52

Met de DV codec, zie boven. Die werd vroeger vaak gebruikt voor digitale camera's en ook wel soms voor digitale A/V converters, de eerste. Maar dat kan geen enkele ontvanger afspelen. Dat wordt dus sowieso omzetten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #11 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 13 September 2017 - 18:33

Ik maak momenteel een stel avi en mpeg files om die daarna op de et8000 te zetten en te kijken welke het doet.

Dan weet ik het en kan met die instelling door. 

Ik wil natuurlijk een zo hoog mogelijke kwaliteit en een zo klein mogelijk file. Dat moet dan alles nog goed te bewerken zijn. Dat laatste hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Bij bewerking wordt het file zelf met rust gelaten. Er is dan een file dat aangeeft wat van het bewerkte file afgespeeld moet worden en hoe. Dat kan dan geëxporteerd worden.

M.a.w. ik ben van de straat. Zodra ik iets denk gevonden te hebben zal ik het hier melden. Dan mogen jullie er op schieten.


Xtrend 10000


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 September 2017 - 19:28

DV gaat het dus sowieso niet worden.

 

"MPEG" is zeer waarschijnlijk mpeg2 in een mpeg program stream. Techniek uit 1990. Kan die wel afspelen, maar conflicteert nogal met je uitspraak "Ik wil natuurlijk een zo hoog mogelijke kwaliteit en een zo klein mogelijk file". Dat gaat weer het meest samen met h265 in matroska of mp4 container, maar ik durf er wel wat geld op te zetten dat jouw doosje dat niet kan maken. Dus wordt het toch weer omzetten...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: AVI home video's doen het niet op et8000 #13 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 13 September 2017 - 19:42

Regel een Videobewerkingsprogramma. Zelf gebruik ik Adobe Premiere CS6 voor mijn filmpjes.

Wanneer jouw files niet corrupt zijn, kan die hoogst waarschijnlijk jouw bestanden importeren, zet ze op de timeline, editten en export als Mpeg, MP4 of AVI.

Dan zal de box ze zeker afspelen.

 

Wat jij nu doet is eerst de file omzetten, daarna editten en weer omzetten.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users