Jump to content


Photo

Van ziggo naar bv kpn of glasvezel

ziggo kpn glasvezel

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 19 September 2017 - 10:09

Een vraag uit nieuwsgierigheid.

 

Ik heb mijn ET8000 nu via Ziggo verbonden. Heb geen problemen. Misschien dat er ooit nog eens een schotel komt, maar dat is nu niet in de planning. Ik ben tevreden.

 

Een paar dagen geleden kregen vrienden KPN. Ik zag dat e.e.a. daar anders geregeld is. Een "actief kastje" dat voor de zenderkeuze zorgt en dat via hdmi doorgeeft aan de tv.

 

Kan een et8000 in combinatie met zoiets als KPN ook gebruikt worden? En hoe zit dat met andere providers?

Ik kan me er niets bij voorstellen, maar dat is waarschijnlijk een uiting van gebrek aan kennis.

 

Wie kan licht in mijn duisternis brengen?


Xtrend 10000


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 September 2017 - 10:21

Een vraag uit nieuwsgierigheid.

 

Ik heb mijn ET8000 nu via Ziggo verbonden. Heb geen problemen. Misschien dat er ooit nog eens een schotel komt, maar dat is nu niet in de planning. Ik ben tevreden.

 

Een paar dagen geleden kregen vrienden KPN. Ik zag dat e.e.a. daar anders geregeld is. Een "actief kastje" dat voor de zenderkeuze zorgt en dat via hdmi doorgeeft aan de tv.

 

Kan een et8000 in combinatie met zoiets als KPN ook gebruikt worden? En hoe zit dat met andere providers?

Ik kan me er niets bij voorstellen, maar dat is waarschijnlijk een uiting van gebrek aan kennis.

 

Wie kan licht in mijn duisternis brengen?

Dat gaat niet werken IPTV van KPN of andere provider op een e2 ontvanger, in het kort komt het hier op neer waarom dat niet gaat.

Er wordt voor IPTV een speciaal netwerk gemaakt waar alleen het IPTV verkeer overheen gaat. Op deze manier wordt de benodigde bandbreedte gewaarborgd. Er is dan dus geen koppeling met het normale internet, vandaar dat je dit niet op je ET8000 of andere e2 ontvanger kunt aansluiten.


Edited by Sagitarius, 19 September 2017 - 10:22.

73's

PE1AQZ


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 19 September 2017 - 10:59

Dus dan zou je naar IPTV ontvangers met harde schijf moeten kijken.

Zouden die er zijn, net zo flexibel als de openpli ontvangers?


Xtrend 10000


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #4 mahoek

  • Member
  • 1 posts

+1
Neutral

Posted 19 September 2017 - 11:21

IPTV van bijvoorbeeld KPN is enkel met de door hen geleverde ontvangers te bekijken. Zo ook bij de andere providers.


Edited by mahoek, 19 September 2017 - 11:22.

Xsarius Pure HD


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 September 2017 - 11:43

Dus dan zou je naar IPTV ontvangers met harde schijf moeten kijken.

Zouden die er zijn, net zo flexibel als de openpli ontvangers?

KPN schrijft:https://www.kpn.com/...emen-pakket.htm

 

Overal programma's en series opnemen

 

Wat zit er in het Opnemen Pakket
  • Overal opnames inplannen en kijken, ook als je niet thuis bent
  • Een heel seizoen van jouw favoriete serie opnemen
  • 6 programma's tegelijk opnemen
  • 200 uur aan opslagruimte

Edited by Sagitarius, 19 September 2017 - 11:45.

73's

PE1AQZ


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #6 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 19 September 2017 - 12:10

Bedankt, 

 

Ik zal het ze doorgeven.


Xtrend 10000


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #7 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 19 September 2017 - 22:17

Ik meen dat KPN tegenwoordig opnames in de cloud maakt.. Deze blijven maximaal 1 jaar bewaard.. en dan is de opname echt weg. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 September 2017 - 10:43

Vind dat maar een rare constructie je kunt helemaal niks meer zelf bepalen, Nou met enigma2 heb je tenminste vrijheid maar die wordt ook steeds minder door de geldhonden van providers.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 September 2017 - 12:44

Niet alleen de geldwolven van de providers maar eerder de 'nooit genoeg dollars' lui uit snollywood, die bepalen meer dan je lief is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #10 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 20 September 2017 - 13:59

Ik begrijp dat ook niet. Octrooien duren  pakweg 25 jaar. Waarom moeten dan "rechten" langer duren?


Xtrend 10000


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 September 2017 - 16:42

Vind dat maar een rare constructie je kunt helemaal niks meer zelf bepalen, Nou met enigma2 heb je tenminste vrijheid maar die wordt ook steeds minder door de geldhonden van providers.

Ja precies. Maar de meeste mensen vinden dat kennelijk geen issue. Alles in de cloud :huh:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 September 2017 - 16:50

Ben van mening dat met enigma2 je zelf het heft in handen heb dus je opnamen "gewoon zoals jij dat wil" (slogan van KPN) dus zelf de regie hebben en vooral houden.
Overigens betaal je ook nog eens om te kijken enz nee dan gaan ze extra vragen voor een opname waar je zelf niets over te zeggen heb. Rare wereld dit.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 September 2017 - 16:58

Overigens, dat ze het programma "voor jou opnemen in de cloud" is onzin. Ze nemen gewoon continu alles op en dat bewaren ze een jaar. Als jij een programma wilt terugzien wordt het uit die grote hoop gevist.

 

Ik heb 't liever op m'n eigen NAS staan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 September 2017 - 17:34

Maar wat is nu het probleem je kunt toch ook van je tv opnemen? Een beetje moderne tv heeft een usb aansluiting, daar kun je een stick insteken of er een usb schijf aanhangen.

Hier op mijn Philips is dat geen enkel probleem, de mogelijkheden van een e2 ontvanger zijn idd beter maar het gaat prima via usb, 1 groot nadeel is er wel je kunt de opnames niet op je NAS of pc zetten.


73's

PE1AQZ


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 September 2017 - 18:10

En hoe wilde je daarvan opnemen als het enige signaal wat je hebt HDMI is (en dus geen DVB-C of DVB-T)?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #16 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 20 September 2017 - 18:51

Op alibaba schijnen voor toch wel een stevige prijs omzetters te krijgen te zijn. HDMi -> USB


Xtrend 10000


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 September 2017 - 08:53

En hoe wilde je daarvan opnemen als het enige signaal wat je hebt HDMI is (en dus geen DVB-C of DVB-T)?

Daar heb je een punt Erik, heb het net geprobeerd maar dat is waarschijnlijk geblokkeerd door de hdcp beveiliging.

Je zou een hdmi naar component convertor (44 euro) kunnen gebruiken, die gebruik ik thuis ook voor een tv waarvan de hdmi ingang kapot is, dan heb je analoge video maar wel in hd.

Je omzeilt zo ook de evt opname beveiliging.

br-avbr-converterbr-hdmi-component-cinch


73's

PE1AQZ


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 21 September 2017 - 13:21

Je hebt ook HDMI - HDMI blokjes (o.a. op die bekende chinese site) die de HDCP er uit slopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 September 2017 - 15:22

Maar dan kun je nog steeds geen HDMI signaal "opnemen". Of je moet een één van de drie ontvangers in ons portfolio hebben met een HDMI ingang. Maar dan moet je je wel tevreden stellen met 720p.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Van ziggo naar bv kpn of glasvezel #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 21 September 2017 - 15:22

Ik dacht begrepen te hebben dat ze niet allemaal de boel limiteren op 720p?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: ziggo, kpn, glasvezel

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users