Jump to content


Photo

OpenPli 6.0 DVD afspelen?

dm8000

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 31 October 2017 - 15:50

Voor kennis OpenPli 6.0 geïnstalleerd. In de DM8000 zit een DVD speler. In OpenPli 6.0 krijg ik wel het menu "DVD afspelen" en "DVD backup" als ik een DVD in de speler stop. Van daar kan ik dan de film keurig afspelen. Eenmaal gestopt vind ik nergens in de menu's de optie DVD afspelen. Die was er in OpenPli 4.0 wel. DVD player is geïnstalleerd (en verschijnt ook niet in het download plugins lijstje...

Enig idee?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2017 - 11:47

Niemand een idee?
Enige optie is nu de DVD uitwerpen en weer inschuiven. Er komt dan keurig de vraag of ik de DVD wil afspelen.
Ook kan ik via "locaties" in de mediaspeler de DVD speler kiezen.
Wat ook opvalt is dat er ook geen vraag meer komt of ik het bestand vanaf de laatste positie wil afspelen.. Bij gewone opnames komt die vraag wel...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 November 2017 - 12:40

Denk dat er (nog) weinig zijn die een DM8000 met een DVD speler hebben. Dat maakt testen erg lastig. Geen idee of daar de laatste tijd nog aan gesleuteld is, kan ik me niet zo voorstellen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2017 - 12:49

In elk geval was er bij de laatste OpenPli 4.0 gewoon de optie DVD player in het plugin/applicaties menu. Met OpenPli 6.0 is dat dus gewoon weg. Dat is mijn ervaring...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 November 2017 - 12:50

Zou goed kunnen, ik heb geen idee. Ik heb zelfs nog nooit een box met een DVD speler gezien. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 November 2017 - 13:26

Kom dan maar eens bij mij kijken :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 November 2017 - 13:29

En daarmee ligt deze aap nu op jou bureau. Ga ik weer verder met mijn koffer inpakken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 November 2017 - 13:31

En daarmee ligt deze aap nu op jou bureau. Ga ik weer verder met mijn koffer inpakken. ;)

Ik geen dvd's die ik erin kan stoppen, met andere woorden, ik heb dat ding nog nooit gebruikt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2017 - 15:49

Deze hier wordt regelmatig gebruikt... Maar ja, kwestie van smaak en het spaarde toen een losse DVD speler + AB. Dus zo'n gek idee was het toen niet...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 November 2017 - 15:54

Maar je hebt toch helemaal geen fysieke DVD-speler nodig om te testen? Het aanklikken van de TS-map of het ISO-bestand zou hetzelfde resultaat moeten geven als het invoeren van zo'n glimmend schijfje.

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2017 - 16:23

@Rob van der Does
Deze boxen hébben nu eenmaal een fysieke DVD speler ingebouwd! Dat is ooit bewust gedaan om ruimte te sparen en alles met 1 AB te kunnen werken. Dat OpenPli inmiddels prima DVD ISO's kan verwerken is bekend, maar dat was vroeger anders
Ten tweede was dat ook niet de vraagstelling.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #12 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,475 posts

+197
Excellent

Posted 1 November 2017 - 16:42

Het gedrag van de DVD speler is veranderd omdat een jaar paar geleden(oktober 2015, nog in het openpli -5 tijdperk) er aan de hotplug-e2-helper is gesleuteld om van cdfs af te komen.

Het mounten van een fysieke CD/DVD player is op de schop gegaan.

Vandaar dat je de CD/DVD soms/meestal ff in en uit moet werpen  om het menu voor je neus te krijgen.


Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2017 - 16:49

Waarom deed het in de laatste build van OpenPli 4.0 dan nog steeds?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #14 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,475 posts

+197
Excellent

Posted 1 November 2017 - 16:52

De openembedded core van OpenPLI 4 stamt nog voor die tijd.

Die verandering was vanwege de nieuwe gstreamer 1.0.


Edited by Beeker, 1 November 2017 - 16:52.

Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 November 2017 - 18:56

Maar je hebt toch helemaal geen fysieke DVD-speler nodig om te testen? Het aanklikken van de TS-map of het ISO-bestand zou hetzelfde resultaat moeten geven als het invoeren van zo'n glimmend schijfje.

Dat werkt wel, er werd expliciet naar de DVD speler als medium gevraagd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 November 2017 - 11:30

Helaas: dat werkt niet. Zojuist twee boxen (ET800 & Ultimo) geflashed met PLi 6 en de GUI bevriest volledig tijdens het afspelen van een DVD-map (--> init 3/4 om te herstellen). Met PLi4 speelden dezelfde DVD's op dezelfde boxen prima af.

Of er een relatie is met het gemelde hardware-DVD probleem weet ik niet.



Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 November 2017 - 17:05

Toch wegens(kleine) issues de DM8000 boxen op verzoek teruggezet naar de laatste OpenPli 4.0. Moet eerlijkheidshalve wel stellen dat de core-functies van OpenPli 6.0 op de DM8000 prima werken. Geen 'rare'vastlopers e.d. Het probleem zit hem meer in de plugins die de kennissen gewoon niet willen missen. Nog eerlijker om te stellen dat een aantal developerfs van deze plugins gewoon niet reageren op mail en er derhalve geen oplossing voor handen is. Dus geenszins een OpenPli 6.0 probleem, maar een gebruikers probleem.

 

- DVD Player is uit context menu verdwenen.

- Oscam Status View wil 'Modern Style OScam interface'.

- Samba werkt 'vreemd'. Soms wel, soms niet zichtbaar in Netwerk omgeving.

 

In de laatste OpenPli 4.0 werkt dit allemaal keurig.. Gelukkig altijd perfiodieke updates gemaakt :) :)


Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 November 2017 - 12:38

De manier waarop een SMB device in de netwerk omgeving komt is al in 20 jaar niet veranderd.
 
Het is antiek, en staat in recente Windows versies zelfs uit. Ook in Samba 4 (dat in OpenPLi 6.0 zit) staat het uit, en dat betekent dat als je alleen Samba 4 en recente Windows versies hebt, er geen netbios domain browser actief is in je LAN, en Windows de box dus alleen ziet als de broadcast op het moment van kijken voorbij komt.
 
Er is een alternatief op basis van mDNS (Avahi, Bonjour), maar helaas doet Microsoft weer eens niet mee met de rest van de wereld, maar heeft zijn eigen standaard bedacht. We zijn naar implementatie aan het kijken.
 
Als een workaround zou je dit in de global sectie van je smb.conf kunnen toevoegen, wellicht dat dit de situatie verbetert:

domain master = yes
preferred master = yes
local master = yes

daarna de box herstarten, of samba herstarten middels

/etc/init.d/samba.sh restart

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 November 2017 - 12:47

Dat is theoretisch wellicht waar. In de praktijk heb ik met OoenPli 4.0 samba nooit dergelijke uitvallers gehad i.s.m. mijn netwerk. Noch in Windows 98, XP of Win7.. Box is altijd beschikbaar geweest en nu weer. Ik ga zelf de discussie allang niet meer aan (heb dat jaren geleden geprobeerd en leidde tot niets). Het is dat ik die 8k boxen mag beheren en verder niets. Zij zweren bij OpenPli en dat is hun keuze en goed recht. Geef alleen maar de bevindingen weer.

Zelf al jaren naar meer gesloten firmware overgestapt (en inmiddels andere boxen).
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.0 DVD afspelen? #20 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 6 November 2017 - 12:52

 

De manier waarop een SMB device in de netwerk omgeving komt is al in 20 jaar niet veranderd.
 
Het is antiek, en staat in recente Windows versies zelfs uit. Ook in Samba 4 (dat in OpenPLi 6.0 zit) staat het uit, en dat betekent dat als je alleen Samba 4 en recente Windows versies hebt, er geen netbios domain browser actief is in je LAN, en Windows de box dus alleen ziet als de broadcast op het moment van kijken voorbij komt.
 
Er is een alternatief op basis van mDNS (Avahi, Bonjour), maar helaas doet Microsoft weer eens niet mee met de rest van de wereld, maar heeft zijn eigen standaard bedacht. We zijn naar implementatie aan het kijken.
 
Als een workaround zou je dit in de global sectie van je smb.conf kunnen toevoegen, wellicht dat dit de situatie verbetert:

domain master = yes
preferred master = yes
local master = yes

daarna de box herstarten, of samba herstarten middels

/etc/init.d/samba.sh restart

 

Ik had dat dus ook dat mijn PC met W7 af en toe in de netwerkomgeving mijn Ul4k niet meer zag.

Zo ook twee minuten geleden nog. Ik heb bovenstaande uitgevoerd en ik kan nu vanaf mijn PC de Ul4k weer benaderen.

@WW, dank





Also tagged with one or more of these keywords: dm8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users