Jump to content


Photo

Helderheid VFD

VU+Duo2 VFD

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 rkelly

  • Senior Member
  • 31 posts

+2
Neutral

Posted 14 November 2017 - 18:48

Al een tijdje gebruik ik V6 van OpenPli op mijn VU+Duo2.

Eerst de RC gedraaid en nu dus de release versie.

 

In beide valt het op dat de helderheid van de VFD te zwak is.

Bij opnieuw starten van de box en bij herstart van Enigma2 wordt de helderheid eerst correct ingesteld op de gevraagde waarde, maar hij schakelt meteen terug naar een te lage helderheid. Opvallend is dat als je naar de instelling hiervan gaat, je ziet dat daar de door mij ingestelde helderheid wel getoond word. Deze wordt meteen overgenomen door de VFD als je op de groene knop drukt.

 

Kan ik daar zelf iets aan doen of gaat er in de software zelf iets mis?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Ik stel hem in op 8/10, bij herstart lijkt het meer op 4/10 helderheid


Edited by rkelly, 14 November 2017 - 18:50.

Vu+ Duo2 - OpenPLi 6.0 - Samsung HM500JI 


Re: Helderheid VFD #2 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 14 November 2017 - 19:43

Is op de solo4k ook al een hele tijd...

Re: Helderheid VFD #3 rkelly

  • Senior Member
  • 31 posts

+2
Neutral

Posted 14 November 2017 - 21:04

Dan ligt het vermoedelijk dus niet aan mij of mijn receiver...


Vu+ Duo2 - OpenPLi 6.0 - Samsung HM500JI 


Re: Helderheid VFD #4 rkelly

  • Senior Member
  • 31 posts

+2
Neutral

Posted 15 November 2017 - 10:33

Ik denk dat het toch aan een instelling bij mij lag. Daarnet spitte ik eens door de instellingen van lcd4linux, daar zit de VFD bij mij op LCD 2. De helderheid staat daar, voor zover ik weet  standaard, op 1. Deze heb ik nu eens op 8 gezet, de maximum waarde is 10. Nu blijft de helderheid wel op een bruikbare stand staan.


Vu+ Duo2 - OpenPLi 6.0 - Samsung HM500JI 


Re: Helderheid VFD #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 November 2017 - 17:40

Kijk ook even na wat er bij LCD4Linux geconfigureerd staat, daar kun je die dingen weer los instellen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Helderheid VFD #6 rkelly

  • Senior Member
  • 31 posts

+2
Neutral

Posted 16 November 2017 - 15:17

Ik heb daar inderdaad ook een aanpassing gedaan Erik, nu heb ik weer een zichtbaar beeld op de VFD.

 

Maar wat mij opviel is dat bij starten of herstarten van de box, in eerste instantie de helderheid goed ingesteld wordt (uit de eigen config van OpenPLi?) en daarna de helderheid instelt op een andere helderheid (van LCD4Linux?) gebruikt. In OpenPLi 4 gebeurde dat niet...


Vu+ Duo2 - OpenPLi 6.0 - Samsung HM500JI 


Re: Helderheid VFD #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 November 2017 - 17:08

Dat zou in principe kunnen, misschien heeft de auteur van LCD4Linux dat "recent" aangepast. Even goed nakijken dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Helderheid VFD #8 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 16 November 2017 - 18:59

Ik denk dat het toch aan een instelling bij mij lag. Daarnet spitte ik eens door de instellingen van lcd4linux, daar zit de VFD bij mij op LCD 2. De helderheid staat daar, voor zover ik weet  standaard, op 1. Deze heb ik nu eens op 8 gezet, de maximum waarde is 10. Nu blijft de helderheid wel op een bruikbare stand staan.

  

Ik heb daar inderdaad ook een aanpassing gedaan Erik, nu heb ik weer een zichtbaar beeld op de VFD.
 
Maar wat mij opviel is dat bij starten of herstarten van de box, in eerste instantie de helderheid goed ingesteld wordt (uit de eigen config van OpenPLi?) en daarna de helderheid instelt op een andere helderheid (van LCD4Linux?) gebruikt. In OpenPLi 4 gebeurde dat niet...

Hier had ik ook last van,maar dankzij jou tip om de instellingen in lcd4linux te veranderen werkt het hier ook weer...



Also tagged with one or more of these keywords: VU+Duo2, VFD

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users