Jump to content


Photo

LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 3 January 2018 - 21:59

Het lijkt er op dat ik de werking van de LCD4Linux setup in OpenWebif niet begrijp...  :wacko:

 

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om überhaupt maar één gewijzigde instelling actief te krijgen op het LCD van de box.

 

Standaard lijnt het LCD in de OpenPLi image namelijk niet goed uit; de tekst aan de linker kant wordt slechts voor 99% getoond. In een poging dit aan te passen stuitte ik op tal van configuratiemogelijkheden voor het LCD, maar ongeacht wat ik aan pas zie ik geen verschil. Ook niet na een herstart van de box.

 

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #2 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 03:18

Vanzelfsprekend ben ik de attachment vergeten en helaas kan ik mijn post niet meer editten, dus dan maar even zo:

 

Attached File  IMG_6290.JPG   66.22KB   27 downloads


Edited by boolean, 4 January 2018 - 03:18.


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #3 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 4 January 2018 - 07:28

Toen ik mijn Ultimo 4k kocht, zo'n twee jaar geleden, ben ik ook bezig geweest met het LCD scherm van die box. Er was toen nog geen OpenPLI voor, wel een alternatief. Het begrijpen van LCD4Linux heeft bij mij een dag of drie geduurd.

Kost doorzettingsvermogen maar is daardoor erg leerzaam.

 

Ik kan de twee bestanden hier wel neerzetten maar dat heeft voor jouw box geen zin omdat dit scherm anders lijkt, zoals ik zie.

 

Als je een wijziging aanbrengt moet je wel even rechtsboven de boel saven.

Misschien onnodig maar als die het dan nog niet doet, herstart de enigma2 van de box even.

 

Wanneer ik hier met de openwebif wijzigingen aanbreng is dit onmiddellijk te zien op het LCD scherm van de box.



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 January 2018 - 09:58

Houd er ook rekening mee dat niet alle pixel-lijnen te zien zijn, je kunt meestal niet vanaf positie 0 of 0% beginnen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #5 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 13:31

Bedankt voor jullie reacties! Het blijft echter zo dat, ongeacht wat ik wijzig, dit niet geëffectueerd wordt.

 

In de OpenPLi 6.1 image staat het type LCD ingesteld op: "Pearl (or compatible LCD) 320x240". Dit heb ik niet gewijzigd.

 

Wanneer ik hem als volgt configureer: Attached File  dpf.png   30.56KB   22 downloads

 

Krijg ik hem zo op de box te zien: Attached File  IMG_6482.JPG   70.92KB   21 downloads

 

Schiet mij maar lek...



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 4 January 2018 - 13:57

Heb je de plugin wel geaktiveerd? Dit lijkt de skin_default.xml wel, die heb ik indertjd toegevoegd voor de uno4k-se zonder een picon erin.

Als je de plugin in gaat, moet je met (ik meen) blauw de instellingen aktualiseren, vervolgens kan je met de remote allerlei zaken aanpassen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #7 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 4 January 2018 - 14:19

Houd er ook rekening mee dat niet alle pixel-lijnen te zien zijn, je kunt meestal niet vanaf positie 0 of 0% beginnen.

Klopt, zo heb ik op mijn LCD scherm bv een voortgangsbalk lopen. Die is slechts 98% lang en uitgelijnd in het midden.

Dan staat ie er netjes op.



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 January 2018 - 14:49

Vreemd want het plastje is ook niet van de default xml skin..

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #9 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 15:18

Heb je de plugin wel geaktiveerd? Dit lijkt de skin_default.xml wel, die heb ik indertjd toegevoegd voor de uno4k-se zonder een picon erin.

Als je de plugin in gaat, moet je met (ik meen) blauw de instellingen aktualiseren, vervolgens kan je met de remote allerlei zaken aanpassen.

 

Yep, maar dat haalt niets uit. Zelfs als je LCD4linux op "disabled" zet, verandert er niets aan het scherm op de box. Ook het opnieuw flashen van de image haalt niets uit. Het betreft hier overigens versie openpli-6.1-rc-vuuno4kse-20180104.



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #10 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 15:24

PS. Voor mij is het geen ramp aangezien de box toch in een gesloten meubel staat, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de box wel in het zicht hebben geplaatst.



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #11 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 4 January 2018 - 15:44

Je bent niet de enige, gebruik al jaren Lcd4linux. Stuur ook meerdere beeldschermen aan. Maar heb de interne in de ultimo 4K ook niet aan kunnen passen.


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #12 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 16:58

Dat is goed om te horen, althans, het is fijn dat ik niet de enige met deze issue ben. Het zou mooi zijn als hier t.z.t. een oplossing voor komt.



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 4 January 2018 - 18:10

Je bent niet de enige, gebruik al jaren Lcd4linux. Stuur ook meerdere beeldschermen aan. Maar heb de interne in de ultimo 4K ook niet aan kunnen passen.

Dat is dan wel heel vreemd, ik heb een, absoluut geen standaard ingedeeld display op de ultimo4k.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #14 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 18:30

 

Je bent niet de enige, gebruik al jaren Lcd4linux. Stuur ook meerdere beeldschermen aan. Maar heb de interne in de ultimo 4K ook niet aan kunnen passen.

Dat is dan wel heel vreemd, ik heb een, absoluut geen standaard ingedeeld display op de ultimo4k.

 

 

Wellicht ben jij m.b.v. incrementele updates naar de laatste 6.1 RC versie gegaan i.p.v. de volledige image te flashen?



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #15 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 4 January 2018 - 18:44

Je moet toch aangeven in de plugin dat jet het internal display heb?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 4 January 2018 - 19:22

Ik heb twee dagen geleden een frisse flash op de ultimo gedaan.
Het enige wat ik terugzet is een symlink naar de settings in de nas, daar staan mijn kanalenlijsten en oscam instellingen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #17 r00tc0d3

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2018 - 19:28

Ik heb hier ook al even mee gespeeld op mijn Vu+ Uno 4K SE maar nog niks op het display kunnen toveren. Alleen dat ie zwart wordt en dus niks laat zien.

Standaard heb ik ook de indeling die boolean laat zien. Wel een paar pixel teveel naar links en naar boven omdat deze wegvallen.
Nu heb ik hier ook geen ervaring mee en moet er even induiken om te kijken hoe dit zou moeten werken.


Edited by r00tc0d3, 4 January 2018 - 19:28.


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #18 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 19:59

Ik heb twee dagen geleden een frisse flash op de ultimo gedaan.
Het enige wat ik terugzet is een symlink naar de settings in de nas, daar staan mijn kanalenlijsten en oscam instellingen.

 

Wellicht een andere/oudere HW revisie van de box? Ik zag namelijk dat ze van de Ultimo 4K maar liefst zes verschillende HW versies hebben. De laatste revisie beschikt ook over een beter LCD.

 

Ik heb hier ook al even mee gespeeld op mijn Vu+ Uno 4K SE maar nog niks op het display kunnen toveren. Alleen dat ie zwart wordt en dus niks laat zien.

Standaard heb ik ook de indeling die boolean laat zien. Wel een paar pixel teveel naar links en naar boven omdat deze wegvallen.
Nu heb ik hier ook geen ervaring mee en moet er even induiken om te kijken hoe dit zou moeten werken.

 

Ik heb nog niet geprobeerd om hem op "zwart" te krijgen, maar zelfs als ik LCD4Linux in de plug-in disable krijg ik gewoon het standaard beeld zoals ik eerder in dit topic liet zien.


Edited by boolean, 4 January 2018 - 20:02.


Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #19 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 4 January 2018 - 20:06

Argh, crap, ik denk dat ik het heb en het is daadwerkelijk te simpel/stom voor woorden...



Re: LCD4Linux Setup op Vu+ Uno 4K SE #20 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 4 January 2018 - 20:12

En dat is ?????


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users