Jump to content


Photo

FBC Dual tuner configuratie vraag.


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 21 January 2018 - 05:38

Op mijn Vu+ Ultimo4K heb ik de volgende tuner indeling.

 

1x Dual DVB/S , 1x Dual DVB/C , 1x DVB/S , 1x DVB/C.

 

Mijn vraag heeft uitsluitend betrekking op de FBC DUAL DVB/S tuner. 

 

In tegenstelling tot de Dual DVB/C tuner configuratie, waar staat dat alles is doorgeschakeld,

staat er in de configuratie van de Dual DVB/S onder "automatisch doorlussen" , "uitgeschakeld".

 

Wel staat de configuratie modus op "automatisch".

 

Uitgeschakeld betekent voor mij dat ze niet hun werk doen wat ze zouden moeten doen.

Heb ik iets verkeerd ingesteld? 

 

 

 

 

 

 

 

 



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 21 January 2018 - 11:57

Dan staat die goed ingesteld en zal enigma zelf bepalen wanneer hij die tuner zal gaan gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2018 - 13:52

TS, stop om te beginnen eens met dat "Dual". Een FBC tuner is niks dual aan (anders dan de twee pluggen). Dit in tegenstelling tot de echte "gewone" dual tuners.

 

Als je geen SCR (Unicable/JESS) gebruikt, moeten alle "leaf" tuners (K L M N O P Q) in "FBC automatic" mode staan (dat zal in het Nederlands dan wel "automatisch" heten). Anders heb je er niks aan. Als je de tweede input aansluit, moet je die expliciet instellen op tuner J, als je daar niks aansluit, dan moet je J instellen als "doorlussen naar I").


Edited by Erik Slagter, 27 January 2018 - 13:53.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 27 January 2018 - 14:44

TS, stop om te beginnen eens met dat "Dual". Een FBC tuner is niks dual aan (anders dan de twee pluggen). Dit in tegenstelling tot de echte "gewone" dual tuners.

 

Als je geen SCR (Unicable/JESS) gebruikt, moeten alle "leaf" tuners (K L M N O P Q) in "FBC automatic" mode staan (dat zal in het Nederlands dan wel "automatisch" heten). Anders heb je er niks aan. Als je de tweede input aansluit, moet je die expliciet instellen op tuner J, als je daar niks aansluit, dan moet je J instellen als "doorlussen naar I").

Even los van de vraag maar wel een aanvulling op de tekst van Erik betreffende de gebruikte benaming voor 'FBC automatic', in de Nederlandse vertaling staat 'FBC automatisch'


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 January 2018 - 16:27

TS, stop om te beginnen eens met dat "Dual". Een FBC tuner is niks dual aan (anders dan de twee pluggen). Dit in tegenstelling tot de echte "gewone" dual tuners.

Zolang fabrikanten spreken over hun " DUAL FBC-tuner" vind ik niet dat je van gebruikers mag verwachten dat zij een andere term gebruiken.



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 28 January 2018 - 09:29

Nee, maar je moet ergens beginnen, doe dat dan maar hier ;)

Ik heb wel een dual fbc erin, daarmee bedoel ik dat ik er twee tuners in heb geprikt maar ja, dat is dat eerder twin dan dual maar ook die term klopt dan weer niet, het blijft lastig om juiste benamingen te gebruiken zolang die in de kern al niet correct worden gehanteerd.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 January 2018 - 10:41

Volgens mij is het een FBC-tuner met een dual input. Wellicht is dat dubbel op; ik weet niet of er ook FBC-tuners zijn met slechts één enkele input.

Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 January 2018 - 11:59

Zo noem ik het inderdaad ook, FBC tuner met een dubbele input.

 

Het schijnt dat er budget-ontvangers zijn met een "halve" FBC zoals wij die kennen, één input en drie leaf tuners. Maar ik heb ze nog niet in levende lijve gezien.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 January 2018 - 13:14

Dan heeft het dus toch zin om, in navolging van VU+ zelve, de ons bekende 'DUAL FBC tuners' te noemen ;)



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #10 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 28 January 2018 - 16:26

Met die "halve" FBC bedoel je dan waarschijnlijk de zgemma H4, 1 aansluiting maar wel 3 DVB-C tuners intern.



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #11 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 29 January 2018 - 11:09

De kabel varianten hebben slechts één aansluiting maar wel acht tuners.

 

Breek hier (de omschrijving) je nek maar eens over :P : https://www.cardwrit...vb-c-tuner.html



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 January 2018 - 12:37

LOL

Ik vind die zaak altijd al slecht in omschrijvingen. En antwoord op vragen geven zij ook niet.

 

Één aansluiting op een FBC-DVB-C/T tuner is natuurlijk niet onlogisch, maar de kretologie single/dual wel. Zeker als die single tuner een dual tuner is........



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 29 January 2018 - 22:55

Ik vind het al knap dat men überhaubt iets van die omschrijving aldaar begrijpt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 January 2018 - 06:43

Het is een feit dat verkopers, zowel die in een fysieke winkel als die van een webshop, in het algemeen weinig verstand van zaken hebben. Dit geldt zeker bij electronische artikelen (of het nu een wasmachine, een smartphone of een TV betreft). Een klant die zich een beetje voorbereidt, weet meestal meer.

Het nette van Cardwriter is in ieder geval dat zij zo duidelijk etaleren geen flets idee te hebben wat zij verkopen; dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent  :)



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 30 January 2018 - 10:58

Je kunt daar ook een box kopen met Gbox voor geinstalleerd, wellicht moet justitie daar eens aankloppen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #16 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 30 January 2018 - 20:01

Bestaat dat nog, Gbox? Ik dacht dat dat uit het enigma1 tijdperk stamde...



Re: FBC Dual tuner configuratie vraag. #17 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 30 January 2018 - 20:06

Het nette van Cardwriter is in ieder geval dat zij zo duidelijk etaleren geen flets idee te hebben wat zij verkopen; dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent  :)


Ik moet bekennen dat ik desondanks daar wel mijn Vu+ UNO 4K SE heb aangeschaft  :ph34r:

 

Vroeger hadden ze nog wel een goede naam. Zowel mijn DM800HD als DM8000 kwam daar vandaan.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users