Jump to content


Photo

upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli

6.1 openpli 6.1

  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2018 - 22:02

ik probeer via de usb stick (geformateerd en zip uitgepakt erop openpli 6.1 ) te upgraden van 4.0 naar 6.1.

 --instructie is vu solo 4k uitzetten --usb stick erin, aan zetten-- wachten tot er komt te staan dat je met de uit/aan knop achter het klepje , opnieuw moet starten en dan wordt 6.1 geinstalleerd.

ik kom niet verder dan stick erin en aan zetten, dan start gewoon 4.0 op, niets wordt er geupgrade.

wat doe ik verkeerd  en is er een andere manier om de stick te benaderen en een update te laten draaien?

en wie weet of met 6.1 steaming kanalen beter worden weergegeven? nu doet weinig het, of eeuw wachten en bij zappen valt alles weer weg en krijg timeout error.

is dit verbeterd in 6.1? 



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 31 January 2018 - 22:08

Je moet een zo oud mogelijke stick gebruiken. Hoe nieuwer/groter hoe minder de kansen dat de stb de stick herkent.

Ik gebruik zelf een paar sticjs van 512 MB...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 31 January 2018 - 22:22

Je moet om te flashen het knopje achter het klepje indrukken zodra er gevraagd wordt om te ‘updaten’. Komt die vraag niet, dan geldt het scenario van mijn voorganger.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #4 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 31 January 2018 - 22:24

:unsure:  Dat zegt ie toch: "wachten tot er komt te staan dat je met de uit/aan knop achter het klepje"?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #5 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 31 January 2018 - 22:55

Hallo

 

Ik heb hier ok een Solo4k maar deze kan ik alleen nieuw flashen als ik de hdd loskoppel.

Probeer dat maar eens als je er een hdd in hebt zitten.

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #6 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2018 - 01:05



Je moet een zo oud mogelijke stick gebruiken. Hoe nieuwer/groter hoe minder de kansen dat de stb de stick herkent.

Ik gebruik zelf een paar sticjs van 512 MB...

 

Dat hoor je inderdaad wel vaker, maar ik heb het nog nooit aan den lijve mogen ondervinden. Zelf gebruik ik een Sandisk Extreme PRO USB 3.1 128GB en deze werkt zowel op de DM800HD (uit 2010) als de Vu+ UNO 4K SE (2017).



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #7 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2018 - 01:10

wat doe ik verkeerd  en is er een andere manier om de stick te benaderen en een update te laten draaien?


Gebruik je toevallig een NTFS of exFAT geformatteerde stick? Het zou mij niets verbazen als die niet worden ondersteund door de STB.



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2018 - 19:34

Sterker nog, dat ís ook zo. Alleen puur FAT wordt ondersteund.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #9 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:10

 

wat doe ik verkeerd  en is er een andere manier om de stick te benaderen en een update te laten draaien?


Gebruik je toevallig een NTFS of exFAT geformatteerde stick? Het zou mij niets verbazen als die niet worden ondersteund door de STB.

 

het is een 64mb stick idd als exfat geformateerd. ik zal eens een andere stick proberen op FAT geformateerd



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #10 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:11

Je moet een zo oud mogelijke stick gebruiken. Hoe nieuwer/groter hoe minder de kansen dat de stb de stick herkent.

Ik gebruik zelf een paar sticjs van 512 MB...

nou 512 stickjes heb ik niet meer lol. ik zal eens een andere stick gebruiken txt



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #11 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:12

Hallo

 

Ik heb hier ok een Solo4k maar deze kan ik alleen nieuw flashen als ik de hdd loskoppel.

Probeer dat maar eens als je er een hdd in hebt zitten.

 

Mvg

er zit geen HDD in. ik ga eens een andere stick proberen



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #12 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:14

ik probeer via de usb stick (geformateerd en zip uitgepakt erop openpli 6.1 ) te upgraden van 4.0 naar 6.1.

 --instructie is vu solo 4k uitzetten --usb stick erin, aan zetten-- wachten tot er komt te staan dat je met de uit/aan knop achter het klepje , opnieuw moet starten en dan wordt 6.1 geinstalleerd.

ik kom niet verder dan stick erin en aan zetten, dan start gewoon 4.0 op, niets wordt er geupgrade.

wat doe ik verkeerd  en is er een andere manier om de stick te benaderen en een update te laten draaien?

en wie weet of met 6.1 steaming kanalen beter worden weergegeven? nu doet weinig het, of eeuw wachten en bij zappen valt alles weer weg en krijg timeout error.

is dit verbeterd in 6.1? 

en wie weet of met 6.1 steaming kanalen beter worden weergegeven? nu doet weinig het, of eeuw wachten en bij zappen valt alles weer weg en krijg timeout error.

is dit verbeterd in 6.1?     iemand hierop een antwoord/ ervaring mee???



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #13 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:37

Sterker nog, dat ís ook zo. Alleen puur FAT wordt ondersteund.

 4 gb stick op FAT geformateerd   open pli 6.1 uitgepakt op stick. stick aan de voorkant erin , aan zetten en hup start gewoon openPLI 4.0 op en de stick wordt genegeerd.



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #14 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:38

4 gb stick op FAT geformateerd   open pli 6.1 uitgepakt op stick. stick aan de voorkant erin , aan zetten en hup start gewoon openPLI 4.0 op en de stick wordt genegeerd.

geen update screen . er wordt niets herkent . iemand een optie?



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #15 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:49

4 gb stick op FAT geformateerd   open pli 6.1 uitgepakt op stick. stick aan de voorkant erin , aan zetten en hup start gewoon openPLI 4.0 op en de stick wordt genegeerd.

geen update screen . er wordt niets herkent . iemand een optie?

ik heb een 4 gb stick en een 8 gb stick gebruikt op FAT geformateerd, maar werkt beide dus niet. uitgepakt staat er een map VUPLUS --solo4k waar 4 items in staan. is dit correct.

leest de usb poort een map? 



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #16 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:50

4 gb stick op FAT geformateerd   open pli 6.1 uitgepakt op stick. stick aan de voorkant erin , aan zetten en hup start gewoon openPLI 4.0 op en de stick wordt genegeerd.

geen update screen . er wordt niets herkent . iemand een optie?

Hallo

 

Verder mogen er ook geen andere usb sticks in de ontvanger zitten.

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #17 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2018 - 22:51

:unsure:  Dat zegt ie toch: "wachten tot er komt te staan dat je met de uit/aan knop achter het klepje"?

ik kom niet verder dan stick erin en aan zetten, dan start gewoon 4.0 op, niets wordt er geupgrade.

dus ook niet  "wachten tot er komt te staan dat je met de uit/aan knop achter het klepje"?



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 February 2018 - 23:20

Het is niet zo zeer de opslag capaciteit die bepaald of het werkt.

 

De bootloader heeft USB detectie code, en die code heeft een vrij korte timeout. Dit om te voorkomen dat de box bij een boot eerst eens een minuut of zo op een USB stick gaat zitten wachten. Die code heeft ook geen logica om met meerdere USB devices om te gaan. 
 

Hierdoor heb je een stick nodig die snel (genoeg) gedetecteerd wordt, en werkt het vaak niet als er meerdere USB devices zijn aangesloten (of je stick moet toevallig als eerste gezien zijn). Vaak zijn oudere USB2.0 sticks wat sneller met aanmelden, en dat zijn wel vaak die met een lagere capaciteit. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #19 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 2 February 2018 - 07:55

 

4 gb stick op FAT geformateerd   open pli 6.1 uitgepakt op stick. stick aan de voorkant erin , aan zetten en hup start gewoon openPLI 4.0 op en de stick wordt genegeerd.

geen update screen . er wordt niets herkent . iemand een optie?

Hallo

 

Verder mogen er ook geen andere usb sticks in de ontvanger zitten.

 

Mvg

 

alleen de voorkant  1 stick, werkt niet een keer aan de achterkant werkt ook niet



Re: upgrade via usb werkt niet 4.0 naar 6.1 openpli #20 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 2 February 2018 - 08:35

Hallo

Zou het toch in de stick zoeken.
Eerst een keer de stick in de ontvanger formatteren en vervolgens eens in je pc formatteren.
En dan niet op de snelle manier.
Het is maar een suggestie.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users