Springen naar inhoud


Foto

WiFi problemen met PLI-6

WiFi

  • Please log in to reply
Er zijn 40 reacties in dit onderwerp

#1 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 10 februari 2018 - 18:38

Vandaag uiteindelijk maar eens OpenPLI 6-1 geinstalleerd. 

Alles werkt bij mij uitstekend alleen krijg ik met geen mogelijkheid een draadloze verbinding aan de praat.

Als ik, met dezelfde apparartuur en WiFi adapter, onder OpenPLI 4 installeer, werkt alles perfect.

Dus ergens zit er met het netwerk binnen versie 6 niet goed.

Of, en dat kan natuurlijk ook, ik doe iets verkeerd.

Maar met dezelfde instellingen werkt alles goed onder versie 4.

Wie hebben er nog meer dergelijke problemen.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 10 februari 2018 - 18:40

Je zult toch met wat meer informatie moeten komen.

 

Wifi adapter = USB adapter? Is deze zichtbaar in de netwerk configuratie als WLAN interface? Zo niet, heb je de benodigde driver geinstalleerd? Zo ja, kun je een wifi scan doen?  


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #3 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 11 februari 2018 - 13:33

WiFi adpater is inderdaad een USB Wifi Adapter. Deze is zichtbaar in de netwerkconfiguratie en ik kan ook wireless netwerken zoeken. Ik kan inloggen op een netwerk en benodigde password opgeven. Alleen maakt de Zgemma Star H2 geen verbinding met het draadloze netwerk. 



Re: WiFi problemen met PLI-6 #4 Bram55

  • Senior Member
  • 916 berichten

+13
Neutral

Geplaatst op 11 februari 2018 - 14:44

Let op, password is hoofdlettergevoelig. En als je dat met de AB van je box gaat ingeven, gaat dat wat moeilijker.

Je kunt die ook met bv DCC handmatig ingeven. Hier bij mij staat dat bestand in etc en heet wpa_supplicant.wlan0.conf

Je kunt daar jouw password dan met de PC ingeven.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #5 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 11 februari 2018 - 18:07

Dank je voor deze ondersteuning. Ik heb inmiddels het WiFwi netwerk aan het draaien. Alles opnieuw geflashed en probleem opgelost. Maar nu zie ik in mijn netwerk de box niet meer. Hij is aangemeld op het draadloze netwerk, heeft een IP gekregen van de DHCP server en werkt ook. Alleen, niet zichtbaar. Als ik de box aansluit met een LAN kabel is alles wel zichtbaar. Draadloos kan ik hem dan ook niet benaderen met OpenWEBif. Hij ziet het IP adres gewoon niet terwijl de box wel aan het netwerk hangt met dat adres. Als ik een netwerkscan doe dan komt het adres van de box ook niet in beeld. Ik heb bij de netwerk instellingen alles al doorgenomen maar zie nergens iets van een "hidden" connection i.o.d.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 11 februari 2018 - 18:42

Je weet zeker dat je het juiste IP hebt (zie menu - information - about)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #7 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 13:13

Jazeker heb ik het juiste IP adres.

Ook met een vast ingesteld IP adres is de box niet zichtbaar.

Terwijl ik het netwerk wel kanbenaderen vanuit de box.

Onder het de " status draadloos netwerk" geeft het systeem ook aan dat het on-line is.

Ook de groene "LED" onderin staat keurig op groen.

En bij de DHCP instellingen krijgt hij ook een goed IP adres met de juiste DNS instellingen.

 

En toch zie ik de box nog steeds niet ophet netwerk.

En als ik de box met een Lan-kabel verbind dan geeft mijn netwerkscanner de box wel aan.

 

Raar maar ook wel lastig zo.

Heb je nog een idee?



Re: WiFi problemen met PLI-6 #8 Bram55

  • Senior Member
  • 916 berichten

+13
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 13:33

Dan zit je box met wifi in een ander netwerk dan bekabeld lijkt mij



Re: WiFi problemen met PLI-6 #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 13:38

Of met een firewall op de PC die e.e.a. blokkeert?

 

Iets simpels als "ping <ip-adres>" van de PC geeft ook geen enkele reactie?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #10 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:23

Sorry, even een update.

 

Als ik de box ping op het netwerk dan geeft hij geen enkele reactie op de WiFi adapter.

Als ik de box ping op de bekabelde uitvoering dan zie ik de box wel gewoon.

 

ALs ik met OpenWEBif het adres opgeef dan krijg ik bekabeld wel een connect en met Wifi niet.

Ik zit dus wel degelijk op hetzelfde netwerk.

 

Als ik de firewall uitzet op mijn Macbook dan maakt dat geen verschil.

En toch is de box aangemeld op het netwerk en krijgt ook een goed IP en DNS.

Als ik de box op de WiFi een vast IP adres geef, maakt dat geen verschil.

Bekabeld zie ik hem dan wel op hetnetwerk en met WiFi ( welke is aangemeld en met de test ook alles goed geeft ) zie ik de box niet.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:28

Wat is het IP van de LAN interface, en wat is het IP van de WIFI interface? Kun je screenshots maken van de netwerk adapter settings?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #12 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:28

Kijk, even iets meer aan gegevens.

Bijgevoegde Bestanden



Re: WiFi problemen met PLI-6 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:37

En die van de LAN interface?

 

Het eerste wat me opvalt is dat de interface in het netwerk 192.168.3.0/24 zit, terwijl de DNS wordt meegeven als 192.168.8.8, want aangeeft dat er toch minstens verschillende lokale netwerken actief zijn.

 

Het kan dus best zijn dat er een netwerk separatie actief is. Als ik bij mij thuis een verbinding maakt met mijn eigen wifi-netwerk voor bezoekers, dan kan ik daarvandaan ook niet bij mijn interne systemen (en andersom).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #14 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:49

En dit zijn mijn routers IP instellingen

Bijgevoegde Bestanden

  • Bijlage  WiFi.jpg   104,79K   5 Aantal bijlagen


Re: WiFi problemen met PLI-6 #15 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 14:59

Dat klopt. 

De WiFi router zit achter een Client omdat er hier een Draadloze internet connectir is.

Kortom zit het zo:

 

 

Bijgevoegde Bestanden



Re: WiFi problemen met PLI-6 #16 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 15:00

En bij een LAN kabel werkt alles wel goed.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5794 berichten

+187
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 15:13

Dat klopt.
De WiFi router zit achter een Client omdat er hier een Draadloze internet connectir is.
Kortom zit het zo:

Bijzondere opstelling, wat maakt dan de verbinding met je ISP. Dus daar waar je internet hebt getekend cq wat is 192.168.8.8?

Veranderd door 40H3X, 12 februari 2018 - 15:14

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 15:21

Dat valt wel mee.

 

Je hebt dus een centrale connectie naar de ISP, door middel van een NAT router (want waarschijnlijk geen business connectie), met daarachter meerdere "tenants" die elk 1 kabeltje en intern IP krijgen. Als je daarop weer een NAT router steekt dan kun je de eigen systemen allemaal achter dat ene IP verbergen. Dit soort constructies komt meer voor, in verhuur apartementen of huisjes bv.

 

Welke router is dat precies, die interface komt me niet zo bekend voor.

 

Als zowel de LAN als de WLAN interface op de box een IP krijgen uit de 192.168.3.x reeks, wellicht is er een router instelling die inkomende connecties voor wifi clients verbied? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WiFi problemen met PLI-6 #19 mgmvos

  • Senior Member
  • 28 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2018 - 15:22

192.168.8.8 is een client welke draadloos verbinding maakt met een accespoint.

En dat werkt ook allemaal goed, ik heb gewoon snel internet.

Dat is ook niet het probleem.

Alles werkt eigenlijk goed en heeft ook internet.

Alleen kan ik mijn router niet benaderen via WiFi om met DCC of iDreamX de box te programmeren.

Wel met een bekabelde verbinding.

En dat maakt het zo vreemd

Helemaal omdat alles wel goed werkt en allemaal maken ze gebruik van een werkend WiFi netwerk.



Re: WiFi problemen met PLI-6 #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2018 - 15:28

Het probleem is waarschijnlijk dat WIFI -> WIFI, of LAN -> WIFI niet werkt. Maar WIFI -> LAN of LAN -> LAN wel.

 

Dat kan een router instelling zijn, ik heb dat op mijn router voor bezoekers ook geblokeerd, zodat wifi gebruikers elkaar niet kunnen zien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: WiFi

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers