Jump to content


Photo

pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD

pin code kwijt

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 The Bleu-Angel

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2018 - 12:28

Wilde de pli 6.1 op de Mut@nt 1200 HD zetten, maar lukt niet. 

Het vraagt naar de pincode. Maar zou niet weten welke dat is.

Is er nu een manier om dat te omzeilen?

Ik dacht dat ik de open pli 6.1 er op en dan is het weer klaar, dus niet.

Terug in de fabiek instelling lukt ook niet, vraag dan ook om de pincode.

 



Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 March 2018 - 13:23

Een image flashen gaat met een USB stick, en dat gebeurd bij het opstarten door de bootloader, dus ik zou niet weten wat daar om een pincode zou moeten vragen.

 

Het kan best zijn dat in de bestaande image zelf bepaalde zaken met een pincode zijn beveiligd, maar daar weet de bootloader niks van. Uitgaande van het feit dat je die pincode zelf niet gezet hebt, je weet wel dat een flash de hele box wist (behalve opnames op een disk of stick)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #3 The Bleu-Angel

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2018 - 14:14

Een image flashen gaat met een USB stick, en dat gebeurd bij het opstarten door de bootloader, dus ik zou niet weten wat daar om een pincode zou moeten vragen.

 

Het kan best zijn dat in de bestaande image zelf bepaalde zaken met een pincode zijn beveiligd, maar daar weet de bootloader niks van. Uitgaande van het feit dat je die pincode zelf niet gezet hebt, je weet wel dat een flash de hele box wist (behalve opnames op een disk of stick)?

De usb stick er in, stroom er weer op. Wel het logo van de 6.1 maar verder kan ik er dan niets meer mee. kan niet in de apliecaties, niet meer software update, niet in menu. Het vraagt altijd om de pincode.



Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 March 2018 - 14:19

Dus hij heeft niet geflasht.

 

Stick formatteren met FAT of FAT32. Image zip file uitpakken op de stick, as-is, dus inclusief de directories. Box uit zetten, alle USB devices loskoppelen, stick plaatsen, box aanzetten. Hij moet dan "Image found" op het display aangeven. Op dat moment pijltje omhoog indrukken op de voorkant van de ontvanger om het flashen te starten. Dit kan 2 tot 4 minuten duren. Nadat hij klaar is start hij automatisch opnieuw.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #5 The Bleu-Angel

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2018 - 17:28

Dus hij heeft niet geflasht.

 

Stick formatteren met FAT of FAT32. Image zip file uitpakken op de stick, as-is, dus inclusief de directories. Box uit zetten, alle USB devices loskoppelen, stick plaatsen, box aanzetten. Hij moet dan "Image found" op het display aangeven. Op dat moment pijltje omhoog indrukken op de voorkant van de ontvanger om het flashen te starten. Dit kan 2 tot 4 minuten duren. Nadat hij klaar is start hij automatisch opnieuw.

Helaas, lukt niet. de usb stick is wel geformateerd in fat 32 en de rest ook. Maar na plaatsen van de stick en de stroom er weer op is op het display usb... updt   dan root, en daarna -1- en gaat door tot -100- . Het betrefd dus de Mut@nt 1200 HD waar verder geen knopjes of pijltjes op zitten. Heb het geprobeer met de afstand bediening. Wat ik graag wilde is de zenderlijst van Hans er op zetten. Wat ik dus niet voor elkaar krijg.



Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 March 2018 - 21:28

Dan moet iemand met een 1200HD even reageren, want dan is de flash procedure die ik op het internet vond niet correct.

 

Hoe komt die pincode er op? En weet je wel het wachtwoord van de box?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #7 The Bleu-Angel

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 12 March 2018 - 14:02

Dan moet iemand met een 1200HD even reageren, want dan is de flash procedure die ik op het internet vond niet correct.

 

Hoe komt die pincode er op? En weet je wel het wachtwoord van de box?

Dat is het nu juist, ik weet de pincode niet.

Heb al gegoogeld, maar kan niets vinden hoe ik de pincode kan omzeilen, cq uit kan schakelen.

Hoop dat iemand dit weet.



Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 12 March 2018 - 14:11

De pincode is niet het wachtwoord. En iemand moet die pincode er toch opgezet hebben?

 

Flash procedure voor de 1200HD: 

voor wat ik zie moet je de standby knop ingedrukt houden als je de box aan zet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 12 March 2018 - 14:36

Ik heb dit soort zaken eigenlijk alleen meegemaakt als de box door derden van een CS voorzien was. Dan werd het setup menu van pincode/wachtwoord voorzien om ervoor te zorgen dat de eigenaar niet kon editen. E tra winkelnering voor de CS leverancier.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: pin code kwijt van de Mut@nt 1200 HD #10 The Bleu-Angel

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 13 March 2018 - 17:12

De pincode is niet het wachtwoord. En iemand moet die pincode er toch opgezet hebben?

 

Flash procedure voor de 1200HD: 

voor wat ik zie moet je de standby knop ingedrukt houden als je de box aan zet.

Het is gelukt, dat was het, de standby knop in gedrukt houden, en dat deed ik niet.

Bedankt!!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users