Jump to content


Photo

Meer schakelknoppen dan AV.


  • This topic is locked This topic is locked
37 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 11 March 2018 - 21:14

Kan het mogelijk gemaakt worden dat meer Schakelknoppen dan AV, gebruikt kunnen worden?

Bij mijn Philips TV (model 46pfl9707s), moet na AV, opzij geschakeld worden en dan OK. Daardoor kan ik met AV op VU+ remote niet schakelen.

Mijn idee is dat je op AV drukt. en dat dan <, >,  OK, Pijlje boven OK en pijltje onder OK, naar de TV IR code gaat. Na OK drukken weer terug naar VU+??

 

Mischien is een AV met functie verandering ook een idee. Eerste keer roept schakeling op. 2de keer doet achtereen volgens Pijl onder, pijl rechts. Ingedrukt houden is OK?

 

Praat me niet van een Harmony of Prestigo daar wordt ik echt helemaal gestoord van. 

 

 

Attached Files


Edited by rocco99, 11 March 2018 - 21:17.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 11 March 2018 - 21:15

Nee, het is geen programmeerbare remote. Zoals een Harmony.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #3 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 11 March 2018 - 21:17

Die AV en TV power knop heb ik anders wel ooit moeten programmeren.

 

Overigens denk ik dat die AV knop op deze manier redelijk nutteloos is, aangezien alleen beeldbuis TVs direct met knop konden schakelen zover mij bekent.


Edited by rocco99, 11 March 2018 - 21:21.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 11 March 2018 - 21:21

Daarmee is het nog steeds geen (volledig) programmeerbare remote

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 March 2018 - 17:46

Had je maar een echte TV moeten kopen :) :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer schakelknoppen dan AV. #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2018 - 18:02

Of een echte AB.



Re: Meer schakelknoppen dan AV. #7 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 20:59

Had je maar een echte TV moeten kopen :) :)

 

Wat is er niet echt aan een Philips TV? Wat bedoel je?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #8 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:01

Nee, het is geen programmeerbare remote. Zoals een Harmony.

 

Met tegenzin een Harmony Elite gekocht (ruim 200 euro), wat een onding:

 

1.Ten eerste mis ik al de numerieke toetsen, deze zitten wel op het scherm maar mis ik als fysieke toetsen.
2.De onderste knoppen, die van de lampen ofzoiets (in handleiding benoemd als 4. Home Control) schijnen geen andere functies aan toe gekend te kunnen worden, dit betekent in mijn geval dus dat er 6 knoppen nutteloos en onbruikbaar zijn, aangezien ik die apparaten niet heb.
3.Ik heb een VU+ Sole SE, de 1 en 3 knoppen heb ik op 5 seconden skippen gezet, de 4 en 6 op 1 minuut, de 7 en 9 op 5 minuten.
Ik probeer onder de bovenste spoel knoppen (onder activities en devices) kort op 1/3 te zetten en lang op 4/6. Als ik 4 lang ingedrukt hou (op de VU+ remote) wordt dit echter niet geregistreerd. Hoe zit dit? Er zijn ook geen instructies te vinden hoe indrukken lang eigenlijk ingesteld moet worden.
4.Ik wil een knop herstellen, in de PC interface druk ik op de knop die ik wil herstellen, vervolgens moet ik in een lijst aangeven wat ik wil herstellen. Ik weet echter niet hoe de knop heet en dus ook niet wat ik moet herstellen. Een lijst met de namen van de knoppen is eveneens onvindbaar. (ook in de handleiding) Eigenlijk klopt dit lijst systeem ook al niet. Waarom moet ik zelf kiezen welke knop ik wilt herstellen terwijl ik de knop die ik wil herstellen al zojuist had aangeklikt? Dit klopt niet en zou m.i. automatisch moeten gaan.
5.Het schakelen tussen apparaten en HDMI inputs gaat ook niet goed of handig.
Ik snap ook niet waarom het apparaat niet met een HDMI box werkt, je kunt dan heel gemmakelijk en probleemloos schakelen. Je hoeft alleen nog het juiste HDMI kanaal te kiezen. En de afstandbediening stelt zich dan zelf in op het juiste apparaat.:https://s19.postimg....harmony_box.jpg
Onbegrijpelijk dat hier niet voor gekozen is. Dit werkt bij AV receivers al jaren zo.
 
Kan hier iemand iets over zeggen?
 
Het ziet er naar uit dat ie retour gaat voor geld terug.

Edited by rocco99, 13 March 2018 - 21:03.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #9 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:07

waarom geen 650 ?


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 March 2018 - 21:26

 

Nee, het is geen programmeerbare remote. Zoals een Harmony.

 

Met tegenzin een Harmony Elite gekocht (ruim 200 euro), wat een onding:

 

1.Ten eerste mis ik al de numerieke toetsen, deze zitten wel op het scherm maar mis ik als fysieke toetsen.
2.De onderste knoppen, die van de lampen ofzoiets (in handleiding benoemd als 4. Home Control) schijnen geen andere functies aan toe gekend te kunnen worden, dit betekent in mijn geval dus dat er 6 knoppen nutteloos en onbruikbaar zijn, aangezien ik die apparaten niet heb.
3.Ik heb een VU+ Sole SE, de 1 en 3 knoppen heb ik op 5 seconden skippen gezet, de 4 en 6 op 1 minuut, de 7 en 9 op 5 minuten.
Ik probeer onder de bovenste spoel knoppen (onder activities en devices) kort op 1/3 te zetten en lang op 4/6. Als ik 4 lang ingedrukt hou (op de VU+ remote) wordt dit echter niet geregistreerd. Hoe zit dit? Er zijn ook geen instructies te vinden hoe indrukken lang eigenlijk ingesteld moet worden.
4.Ik wil een knop herstellen, in de PC interface druk ik op de knop die ik wil herstellen, vervolgens moet ik in een lijst aangeven wat ik wil herstellen. Ik weet echter niet hoe de knop heet en dus ook niet wat ik moet herstellen. Een lijst met de namen van de knoppen is eveneens onvindbaar. (ook in de handleiding) Eigenlijk klopt dit lijst systeem ook al niet. Waarom moet ik zelf kiezen welke knop ik wilt herstellen terwijl ik de knop die ik wil herstellen al zojuist had aangeklikt? Dit klopt niet en zou m.i. automatisch moeten gaan.
5.Het schakelen tussen apparaten en HDMI inputs gaat ook niet goed of handig.
Ik snap ook niet waarom het apparaat niet met een HDMI box werkt, je kunt dan heel gemmakelijk en probleemloos schakelen. Je hoeft alleen nog het juiste HDMI kanaal te kiezen. En de afstandbediening stelt zich dan zelf in op het juiste apparaat.:https://s19.postimg....harmony_box.jpg
Onbegrijpelijk dat hier niet voor gekozen is. Dit werkt bij AV receivers al jaren zo.
 
Kan hier iemand iets over zeggen?
 
Het ziet er naar uit dat ie retour gaat voor geld terug.

 

Als je iets met fysieke knoppen wilt hebben, waarom koop je dan in hemelsnaam iets met een touchscreen?

Overigens heb ik ook een Elite en ben er zeer tevreden over, het ding doet wat ik heb verteld wat die moet doen, daar heb ik allerlei macro' s voor gemaakt zodat ik geen schakelbox of verwante zaken, nodig heb.

Je kunt gewoon aangeven wat je allemaal wilt hebben als je bijvoorbeeld TV wilt kijken, versterker aan, TV aan STB aan, TV naar HDMI-1, allemaal geen rocketscience voor nodig maar misschien wel wat roccoscience...;)

 

Voor vragen betreffende de Harmony moet je overigens niet hier zijn maar bij de maker van dat ding.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #11 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:33

Duurder, luxer en beter dacht ik.

 

Een vergelijkbaar model dan die heeft m' n ouders gehad, met een duidelijk lag (vertraging) in de bediening, heel irritant.

Verder zie ik niet zoveel veeschil behalve dat die dan wel numerieke toetsen heeft.

 

Enig idee waarom de harmony eigenlijk niet met een HDMI switch werkt? Zoals: https://s19.postimg....harmony_box.jpg

Eigenlijk is er behalve dat de productiekosten hoger zijn niet echt een nadeel, behalve dan dat je eigenlijk wel verplicht ben via een decoderbox TV te kijken en niet via de ingebouwde tuner van je TV toestel.

Maarja echt schakelen op de TV hoef je dan niet aangezien alles via HDMI1 gaat.

 

Nog even duidelijk: Via Input kies je het juiste HDMI kanaal.

HDMI box stuurt signaal naar remote en steld zich in op het aan de desbetreffende HDMI poort gekoppelde apparaat.

Remote stuurt retour signaal terug naar box dat hij dit heeft gedaan zodat de box weet dat de remote juist is ingesteld.

 

Ik heb de maker Logitec overigens al een bericht gestuurd.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 March 2018 - 21:36

Ach, jij bent er eentje van hoe 'duurder/groter/hoger versienummer', hoe beter.

 

En ga nu maar eens uitzoeken hoe en wat je allemaal met die remote kunt want als ik je bovenstaande reactie zo lees, snap je er niets van.

Het verhaal over die verplichting om via een STB en niet direct via Tv te werken, klopt van geen kanten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #13 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:50

Dat ging dan ook over mijn eigen idee in: https://postimg.org/image/vm3iyfasf/

 

En nee is natuurlijk niet verplicht, maar wel vereist om het handig te laten werken. (anders moet je nog steeds tussen TV (kijken) en HDMI1 switchen)

 

Voor die prijs van 200 euro had zo'n HDMI Switch wel gemogen.

 

Eerst maar even dit:

1.harmony1.jpg

2.

harmony2.jpg

3.

harmony3.jpg

 

En daar komt dus de vraag hoe heet deze Fu#%$#% knop???

En waarom moet ik zelf zo'n knop selecteren? Ik had die net in het plaatje toch al geselecteerd?

 

Dit ding kost ruim 200 euro en ik vind het een onding, hij gaat dus retour. Maar fijn dat jij er wel tevreden mee bent.


Edited by rocco99, 13 March 2018 - 21:53.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #14 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:56

In de regel is duurder ook beter, gaat natuurlijk niet altijd op maar zo hoort het wel te zijn. Maar goed als deze al zo slecht is (of laat ik zo zeggen bevalt) kunnen die andere Harmony's alleen maar nog slechter bevallen vrees ik.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 March 2018 - 22:36

De stelling 'duurder is beter' is de grootste bullshit die er bestaat (sorry voor het taalgebruik)

 

Ik heb ook een Harmony 785 gehad die een stuk goedkoper was en uitstekend voldeed, helaas werden de knoppen en accu slecht, anders had ik hem nog gewoon in gebruik gehad.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #16 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2018 - 23:28

Dit gaat dan vaak over B merken tegen A merken. Of verschillende producten van hetzelfde merk. Deze Harmony's zijn m.i. in de basic dezelfde producten.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 March 2018 - 23:49

Ik snap nog steeds niet wat je met een 'Harmony HDMI switch' (of wat voor switch dan ook) wilt, alles kan direct aan de TV en je stelt gewoon een activity in van de juiste bron en HDMI ingang, meer is het niet.

 

Je snapt nog steeds niet wat je wil maar één ding is zeker, de Harmony kan het wel dus die mag en mag je het niet kwalijk nemen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 March 2018 - 05:15

1) Je had een Harmony met harde knoppen moeten kopen. Ik zou de cijfertoetsen als zachte toetsen ook zeer missen. Een Harmony in de 600 serie heeft dat en is goedkoper. Ik gebruik een aantal uit de 900 serie, maar die was zo goed, dat die inmiddels niet meer gemaakt wordt.

2) De 'lag' (vertraging) kan je instellen.

3) Logitech heeft voor alle Harmonies een zeer uitgebreide helpdesk.



Re: Meer schakelknoppen dan AV. #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 March 2018 - 09:56

Dat ging dan ook over mijn eigen idee in: https://postimg.org/image/vm3iyfasf/

 

En nee is natuurlijk niet verplicht, maar wel vereist om het handig te laten werken. (anders moet je nog steeds tussen TV (kijken) en HDMI1 switchen)

 

Voor die prijs van 200 euro had zo'n HDMI Switch wel gemogen.

 

Eerst maar even dit:

1.

2.

 

3.

 

 

En daar komt dus de vraag hoe heet deze Fu#%$#% knop???

En waarom moet ik zelf zo'n knop selecteren? Ik had die net in het plaatje toch al geselecteerd?

 

Dit ding kost ruim 200 euro en ik vind het een onding, hij gaat dus retour. Maar fijn dat jij er wel tevreden mee bent.

Wat heeft dit in hemelsnaam met Open Pli te maken, koop die ab ergens waar ze je ook uitleggen hoe hij werkt, of zoek elders op het internet please.....


73's

PE1AQZ


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 March 2018 - 11:58

Bij Rocko draait het hele leven om PLi, dus zeker een AB .....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users