Jump to content


Photo

Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm

Oscam PLi 6.1 Mutant arm

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 13 March 2018 - 21:32

Ik heb een probleem met mijn Mutant HD51 i.c.m. Oscam.

 

Na een koude start of herstart werkt Oscam prima, staat ingesteld als Ccam client van een VuoDuo Ccam server intern. Na het kijken van een opgenomen programma en het verlaten van de movieplayer is er zwart beeld, pas na een handmatige herstart van OSCAM middels blauwe menu komt er weer beeld. Ook indien gelijk overgeschakeld wordt naar een andere zender na opname kijken komt er beeld; het lijkt erop dat Oscam ten onrechte denkt dat de cache kopie van voor het afkijken van de opname nog geldig is.

 

Dit uitvallen van Oscam wordt steeds erger na enige tijd en treedt na enige uren gebruik ook op na het overschakelen van zenders... ook opnamen gaan de mist in vanwege niet decoderen. Een herstart van de box lost het probleem weer even op...

 

Ik gebruik release 6.1 dd 5/3/18 met Oscam uit de feed.

Zijn er misschien speciale instelling nodig in Oscam voor deze supersnelle receiver?

 

 



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #2 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 14 March 2018 - 10:00

@nicequy 

Werk hier met een vu+solo2 en mutant hd51

Waarom gebruik je nog een ccam client en server?

 

 

Het werkt hier prima met alleen oscam op beide boxen, de box zonder kaart even de main receiver (ip adres van de box waar de kaart in zit) opgeven in de oscam web interface. tablad readers, 192.168.xx.xx,12005 en enable aanzetten moet voldoende zijn voor normaal delen (intern)



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 14 March 2018 - 10:22

Klopt en staat ook keurig in de Wiki https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam


Edited by 40H3X, 14 March 2018 - 10:22.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #4 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 14 March 2018 - 13:38

Waarom ik nog met Ccam werk is omdat ik nog 3 boxen op de diverse slaapkamers heb die dan ook naar Oscam gezet moeten worden.... En ja er is een wiki over Oscam maar het komt me voor dat Oscam veel complexer werkt dan Ccam....

 

En het feit is dat alleen de Mutant hangt.... De andere boxen XP1000 2x en Vu zero werken braaf door...

 

Ja we hebben 5 ontvangers maar die staan nooit tegelijk aan... gisteren weer opname voetbal inside 3 Gb maar allemaal zwart...



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 14 March 2018 - 13:56

OScam is voor interne share echt heel erg simpel.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 14 March 2018 - 14:06

Waarom ik nog met Ccam werk is omdat ik nog 3 boxen op de diverse slaapkamers heb die dan ook naar Oscam gezet moeten worden.... En ja er is een wiki over Oscam maar het komt me voor dat Oscam veel complexer werkt dan Ccam....

 

En het feit is dat alleen de Mutant hangt.... De andere boxen XP1000 2x en Vu zero werken braaf door...

 

Ja we hebben 5 ontvangers maar die staan nooit tegelijk aan... gisteren weer opname voetbal inside 3 Gb maar allemaal zwart...

Dat mag je het natuurlijk helemaal zelf weten, maar louter ter overweging het volgende;

 

1. CCcam is tot op heden (ik spreek even niet over de recente versie(s), dus 2.3.1 en hoger) niet meer onderhouden, AFIAK. 2.3.0 is van ca. december 2011

2. CCcam is closed source


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #7 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 14 March 2018 - 23:05

Mij probleem is dus dat Oscam maar een client aan kan en ik heb er 4...

 

Heb gezocht in de wiki maar vind nergens hoe een extra client aan te maken.....



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 March 2018 - 23:09

Mij probleem is dus dat Oscam maar een client aan kan en ik heb er 4...

 

Heb gezocht in de wiki maar vind nergens hoe een extra client aan te maken.....

 

Dat zou niet erg nuttig zijn voor een softcam. Maar goed dat dit niet waar is dus.

 

Gewoon via de web interface van de box naar de Oscam web interface gaan. "Users" zijn remote systemen die naar de box een connectie maken, "Readers" zijn remove systemen waar de box client van is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 15 March 2018 - 07:16

Ok en als je Pli op de server box opnieuw moet installeren...

Ik heb voor de server en voor iedere client een Ccam config file en al de common files (prio etc.) en zet die in na flashen dan terug; hoe werkt dat met Oscam?



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 15 March 2018 - 07:38

Ook zo, maar als je in autobackup de autoinstall optie aan hebt staan, gaat dit bij een flash vanzelf en hoe je niks handmatig te doen

Edited by 40H3X, 15 March 2018 - 07:39.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #11 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 16 March 2018 - 08:16

Ik gooi autobackup er na een flash meestal direct vanaf en installeer dan de backupsuite.... Gewoon door het ontbreken van informatie over wat deze autobackup plugin doet... en het hebben van goede ervaringen me de backupsuite...

 

Ik probeer meestal uit te vinden wat plugins doen maar vind zelden veel informatie... op dit forum... of moet ik op een andere plek zoeken?

 

Ik zal dit weekend proberen tijd te vinden om alles op Oscam te zetten maar het zou me niets verbazen als de hangers blijven... Ik heb al zoveel hangers en freezes gehad met deze nieuwe Mutant dat ik twijfel aan de box en/of de arm compiler.... Maar als ik terug ga naar Elektro Sat met de klacht "hij hangt af en toe" wat kunnen die er dan mee...? Zullen ongetwijfeld de schuld bij het image leggen... al dan niet terecht.

 

Ik ga een nieuw topic starten over de ervaringen met de Mutant HD 51 ik wil gewoon weten of die bij iemand probleemloos werkt.... zoja dan moet de mijne terug...



Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 16 March 2018 - 11:31

Welke informatie zou je dan graag willen? En waar heb je gezocht?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 March 2018 - 12:51

Ik ga een nieuw topic starten over de ervaringen met de Mutant HD 51 ik wil gewoon weten of die bij iemand probleemloos werkt.... zoja dan moet de mijne terug...

Dat zou ik hier niet doen op een specifiek image forum, maar kun je beter doen op een daarvoor meer geëigend gebruikers forum https://www.sat4all....forum/87-mutnt/ daar lees je alle ins en outs over Mutant. ;)


Edited by Sagitarius, 16 March 2018 - 12:52.

73's

PE1AQZ


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:12

Dat forum is inderdaad heel breed maar heeft wel een enorm groot nadeel, er zitten daar veel 'experts' (lees gebruikers) die allemaal hun eigen meningen en 'oplossingen' hebben, je moet dus oppassen dat je daar niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

 

Niet om de zaak af te katten hoor, er zitten gelukkig ook heel veel hobby-isten die absoluut wèl kennis van zaken hebben.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #15 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 17 March 2018 - 08:42

Voor intern sharen moet je protocol  cs378x op de tweede box gebruiken , anders wordt de moeder box niet wakker als die slaapt (standby dus).

 

b.v. tweede box in de slaapkamer, portnummer vrij te kiezen, als ze maar op de hoofdbox en tweede box hetzelfde zijn.

 

[reader]
label                         = Slaapkamer
description                   = Slaapkamer
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.2.251,15001
user                          = Slaapkamer
password                      = Slaapkamer
group                         = 1
cacheex                       = 0
 
Op de hoofdbox,
 
[account]
user                          = dvbapi
group                         = 1
cacheex                       = 0
 
[account]
user                          = Slaapkamer
pwd                           = Slaapkamer
description                   = Slaapkamer
group                         = 1
allowedprotocols              = cs378x

Edited by bril, 17 March 2018 - 08:47.

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #16 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 17 March 2018 - 08:48

In de oscam.conf
 
[cs378x]
port                          = 15001

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 17 March 2018 - 09:12

Waarom met config bestanden klooien als alles er standaard al in staat?

 

Dit zijn de bronbestanden:

Kijk hier , hier en hier en vraag je af wat er nu (buiten de poort, die staat standaard op 12005) bij jou zoveel anders is als de standaard config die gewoon mee komt tijdens het installeren van oscam.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 17 March 2018 - 09:37

Voor intern sharen moet je protocol  cs378x op de tweede box gebruiken , anders wordt de moeder box niet wakker als die slaapt (standby dus).

 

Die moet je eens uitleggen.

 

Want standby (en niet deep-standby) is gewoon aan, maar met uitgeschakelde LNB voeding en video output. De rest draait dus gewoon, daarvoor maakt het gebruikte protocol niet uit. Al mijn boxen praten CCCam met elkaar, zonder problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 17 March 2018 - 09:51

Daar had ik even overheen gelezen maar het maakt inderdaad niets uit, op OS gebied blijft alles gewoon draaien dus ook de softcam.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam hangers met Pli 6.1 op Mutant HD51 Arm #20 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 2 May 2018 - 08:23

Ook met de Mutant met Oscam zonder clients met eigen CD kaart (de extra kaart) blijven er problemen... zie

 

https://forums.openp...leem-ontvanger/

 

Ik ben bang dat ik een maandagochtend ontvanger heb...

 

 

Is er een andere simpele cam die ik kan gebruiken om te testen in de mutant?





Also tagged with one or more of these keywords: Oscam, PLi 6.1, Mutant, arm

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users