Jump to content


Photo

Geen ondertitels op de Franse tnt


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 18 March 2018 - 10:10

Hallo,
Onlangs heb ik m’n Dreambox 8000 voorzien van PLI 6.1. Alles goed verlopen op een klein detailtje na: ik krijg op de meeste zenders ondertitels, de Nederlandse, de Vlaamse, de Duitse. Alles OK.
Toen PLI 4 er nog op stond kreeg ik op de Franse dvb-t zenders ook ondertitels. Sedert PLI 6.1 er op staat krijg ik op die zenders geen ondertitels meer
Dus ik stem af, druk op de gele toets en dan zou je moeten opnieuw gele toets kunnen drukken om naar de ondertitel selectie te gaan, maar dat geel knopje komt dan niet. TF1, France2, FR3, France 5, Arte....nergens ondertitels. Ik vergelijk met m’n tweede ontvanger waar nog PLI 4 op staat en daar werkt alles perfect. Daar kan ik bij ondertitels ‘DVB frans ‘ aanvinken en een seconde of 10 later komen ze er aan.
Ik heb ook de instellingen vergeleken met m’n andere ontvanger maar die blijken identiek.
Wat heb ik over het hoofd gezien ?

Dank .
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 March 2018 - 13:30

Gebruik je een "zenderlijst"? Of heb je zelf gescanned?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #3 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 18 March 2018 - 15:30

Ik heb alle dvb-t zenders zelf ingescand op beide ontvangers. Maakt dit iets uit ?
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #4 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 March 2018 - 16:08

Kies ondertitelselectie middels ondertiteltoets en kies "283 DVB  Frans" zodat er een kruisje achter komt.

Hierna bij alle TNT-kanalen indien ondertiteling gewenst herhalen.

 

Succes



Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #5 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 18 March 2018 - 16:22

@HPPli
Het is niet mogelijk iets te kiezen, zoals ik al schreef komt het gele blokje er niet om ondertitel selectie te kiezen.
Je kunt éénmaal op de gele toets drukken, dan kun je audiospoor kiezen, maar dan komt het gele blokje er niet meer waarnaast anders ‘naar ondertitelselectie’ staat. Waar kan ik dan 283 Frans kiezen ? Bij PLI 4 komt het gele blokje er wel.
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #6 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 March 2018 - 16:32

Je spreekt over het gele blokje op je TV-scherm, maar die komt pas zichtbaar als je eerst de ondertitelselectie kiest op je remote. 

 

Wil je naar de ondertitelselectie op je remote rechtstreeks dan moet je de gele toets van je remote eerst via Hotkey (Menu - Instellingen - Systeem -  Expert Instellingen - Hotkey - Geel - Setup - ondertitelinstellingen) actief maken.



Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #7 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 18 March 2018 - 16:57

Ik kies ondertitelselectie op m’n remote, en dat werk allemaal perfect op de Duitse, Nederlandse Vlaamse zenders, alleen niet op de Franse dvb-t zenders. Die hotkey staat ingesteld. Ik druk éénmaal gele toets (op de remote) en dan kan ik audiospoor kiezen of weer geel drukken ( die er bij de Franse dvb-t zenders niet staat ) en dan de ondertitelselectie maken.
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #8 erwinde

  • Senior Member
  • 32 posts

+1
Neutral

Posted 19 March 2018 - 08:26

Hetzelfde probleem is er met de Fransat kanalen op 5 west. TF1 op mijn VuSolo2 met OpenPLI 6.1 -> geen ondertitels te selecteren. Niet via de ondertitelknop en niet via 2 x de gele toets.

 

Als ik TF1 vanaf dezelfde ontvanger stream naar mijn laptop (VLC player) dan zijn er wel degelijk 2 ondertitel sporen in de stream en werken ze prima.

 

Met de overige kanalen is dit probleem, voorzover ik heb getest (NPO, BBC, ARD/ZDF) er niet.



Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #9 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 19 March 2018 - 11:25

@ Erwinde

Hier identiek zelfde probleem . Als ik de Franse tnt- zender stream naar m’n smartphone kan ik wel ondertitels zien.
Zoals je ook schrijft: ‘met de overige kanalen (NPO, ARD/ZDF) geen probleem.
Zoals ik al in een vorige post schreef lukt dit wel met PLI 4,
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 March 2018 - 16:47

Ik heb alle dvb-t zenders zelf ingescand op beide ontvangers. Maakt dit iets uit ?

Ja, dat maakt uit, minder kans op dit soort ellende.

 

Heb je in het verleden wel gebruik gemaakt van zenderlijsten?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #11 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 24 March 2018 - 08:35

Je bedoelt kanalenlijsten zoals die van Hans ? Neen, die heb ik op dit toestel nog nooit gebruikt.
Wel de fastscan van TV-Vlaanderen, maar dit bedoel je waarschijnlijk niet.
Trouwens, ik denk niet dat er zenderlijsten (kanalenlijsten) zijn waar die dvb-t zenders in staan.
Maar zoals ik al in een vorige post vermelde, werkt dat perfect met PLI 4.
Ik wil gerust PLI 6.1 nogmaals vervangen door door PLI 4.
Toch eigenaardig, op de satellietzenders , Duitse, Nederlandse, Vlaamse, Engelse werkt die ondertiteling perfect.

Dank
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 March 2018 - 09:43

De reden dat ik dat ik dat vraag is dat zenderlijsten soms ondertitelings-instellingen om zeep helpen. Dat komt door het gebruik van settings editors (dreamedit e.d.). Gebruik je die wel eens?

 

Helaas woon ik niet op een zodanig plaats dat ik het zelf kan verifiëren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #13 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 24 March 2018 - 11:12

Eric,

Ik gebruik inderdaad dreamedit om de ingescande dvb-t lijst wat te ontdoen van gecodeerde zenders, data....enz.
Maar dat deed ik ook op de ontvanger waar PLI 4 op staat. Maar ik zal om te testen even de lijst waar de dvb-t zenders op staan even wissen en opnieuw inscannen.
Zeg er wel bij dat:
- de vrt-zenders (dvb-t) perfect ondertitels tonen.
- als ik de Franse zenders van mijn PLI 6.1 ontvanger stream naar m’n smartphone heb ik wel degelijk ondertitels !!

Dank
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 March 2018 - 10:47

Het kan zijn dat deze zenders niet-DVB compliant ondertitels sturen.

 

Maar anders toch proberen de invloed van een settingseditor buiten te sluiten door de lamedb compleet weg te gooien (eerst enigma stoppen), dan alles opnieuw scannen (zonder gebruik te maken van een settings editor) en dan eerst eens kijken of het dan wel werkt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #15 erwinde

  • Senior Member
  • 32 posts

+1
Neutral

Posted 25 March 2018 - 11:10

Ik heb dat testje net even gedaan met TF1 op 5 West (Fransat)

 

 - enigma2 gestopt

 - lamdb en lamedb5 verwijderd

 - enigma2 gestart

 - 5 west gescanned

 

Op de ontvanger (Vusolo2, OpenPLI 6.1) geen ondertitel-sporen te selecteren. Vanaf dezelfde ontvanger stream naar VLC, wel 2 ondertitel-sporen waarvan het spoor voor slechthorenden ook daadwerkelijk ondertitels toont. Ik denk dat we een corrupte lamedb hiermee hebben uitgesloten en we mogen concluderen dat de manier waarop de Fransen ondertitels uitzenden niet compatibel is met onze ontvangers.

 

Blijft natuurlijk nog de vraag open of de Fransen buiten de DVB standaard werken, of dat onze ontvangers niet alle mogelijkheden binnen de DVB standaard goed afhandelen.



Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 March 2018 - 12:00

TF1 op welke transponder, de PLS transponder?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #17 erwinde

  • Senior Member
  • 32 posts

+1
Neutral

Posted 25 March 2018 - 12:24

Dat is TF1 op 11096 V op 5 west



Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #18 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 25 March 2018 - 12:24

TF1 op multplex R6

Attached File  A64AF03B-52BA-40D8-9CBC-544217BB43E2.png   978.9KB   1 downloads
DM8000,

Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 March 2018 - 12:58

Bij TF1 krijg ik "32f DVB French". Ik kan er geen beeld bij zien, maar dat deel lijkt wel in orde...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ondertitels op de Franse tnt #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 March 2018 - 12:59

Gebruik je hierbij wellicht een CI module, of CI+?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users