Jump to content


Photo

Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2018 - 10:56

Het plaatje van de afstandsbediening bij de Xsarius Pure HD SE is incorrect. Er wordt een afstandsbediening afgebeeld die bij de voorganger Xsarius Pure zit/zat.

 

Om een indicatie te geven dat het een hele andere afstandsbediening betreft: de afstandsbediening die bij de Xsarius Pure HD SE wordt geleverd is vrijwel identiek aan diegene die bij de Xsarius Revo 4K zit; het gaat dus om een afstandsbediening die helemaal niet lijkt op diegene die bij de Xsarius Pure zat. Knoppen zitten ook op andere plekken t.o.v. degene die nu wordt getoond/gebruikt in de wizard en in Openwebif.

 

 .



Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 April 2018 - 10:58

Wat zijn de verschillen tussen de Revo AB en de Pure HD SE AB? Zijn die erg groot? Het is nogal een klus om zo'n clickmap te maken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #3 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2018 - 11:48

Wat zijn de verschillen tussen de Revo AB en de Pure HD SE AB? Zijn die erg groot? Het is nogal een klus om zo'n clickmap te maken...

Als hij inderdaad nagenoeg identiek is aan die van de Revo 4K dan valt dat nog mee toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 April 2018 - 12:59

Dat bedoel ik. Het is makkelijker een AB te wisselen dan een hele nieuwe keymap te maken.

 

Is dit overigens alleen het geval in de webif, of ook in de image (help knop)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2018 - 16:01

Zie afbeelding.

 

Links de afstandsbediening die bij de Revo 4K zit.

Rechts de afstandsbediening die bij de Xsarius Pure HD SE zit.

 

Attached Files



Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 April 2018 - 16:16

De linkse zit ook bij de Galaxy 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 6 April 2018 - 20:39


Het plaatje van de afstandsbediening bij de Xsarius Pure HD SE is incorrect. Er wordt een afstandsbediening afgebeeld die bij de voorganger Xsarius Pure zit/zat.

 

Om een indicatie te geven dat het een hele andere afstandsbediening betreft: de afstandsbediening die bij de Xsarius Pure HD SE wordt geleverd is vrijwel identiek aan diegene die bij de Xsarius Revo 4K zit; het gaat dus om een afstandsbediening die helemaal niet lijkt op diegene die bij de Xsarius Pure zat. Knoppen zitten ook op andere plekken t.o.v. degene die nu wordt getoond/gebruikt in de wizard en in Openwebif.

 

 .

De samples die wij hebben die hebben allemaal dezelfde RC zoals er oorspronkelijk bijgegeven werd, en die is niets anders als de modellen die ik zelf aangeschaft heb.

Als er door Xsarius / Dags nu ineens een andere RC geintroduceerd is, dan is dat niet heel handig. Gaan ze ons dan ook vragen om een Pure HDse II image te maken met een eigen RC. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 6 April 2018 - 22:04

Het afstandsbediening verhaal klopt in elk geval wel. ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2018 - 23:07

Alleen de Pure, Fusion en Fusion SE zijn voorzien van dezelfde afstandsbediening.

 

De andere modellen hebben toch echt andere afstandsbedieningen erbij zitten. Die andere afstandsbedieningen staan ook afgebeeld in de manuals die erbij zitten, dus als daar een andere afstandsbediening wordt bijgeleverd dan zou dat niet corresponderen met de manual.

 

Bijgevoegde foto is van de manual van de Pure HD SE

Attached Files


Edited by Dimmie, 6 April 2018 - 23:08.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 7 April 2018 - 09:29

Als ik dat zo zie gaat het om een hele andere (nieuwe) remote...?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 7 April 2018 - 10:49

En hier de ons bekende incl. de handleiding.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 April 2018 - 11:31

Vreemd verhaal, voor zover ik weet is dat de handleiding van de Pure (de voorganger) of de Fusion HD of de Fusion HD SE.

 

Of het een manual is voor de Pure HD SE, is ook te herkennen aan het gegeven of het infrarood oog standaard wordt meegeleverd of niet. Bij de Pure HD SE is die namelijk optioneel. Alleen bij de Pure, Fusion en Fusion HD SE zit dat infrarood oog er standaard bij, bij de Pure HD SE moet dat infrarood oog er los bijgekocht worden; dit staat ook zo aangegeven in de manual van de Pure HD SE.



Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 16 May 2018 - 05:12

Naast de Pure HD se klopt nu ook de afstandsbediening bij de Xsarius Fusion HD se niet (meer), de latere lichting is nu ook voorzien van diezelfde afstandsbediening die bij de Pure HD se zit. In de bijgeleverde manuals staat dat ook zo afgebeeld.

 

Aangezien het in OpenPLI 6.2 nog steeds niet is aangepast > zou dat aangepast kunnen worden ? Of een multi-mogelijkheid voor remotes erin, zodat men zelf kan selecteren welke afstandsbediening men heeft.



Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 16 May 2018 - 06:33

Ik zou er niet te vast op rekenen dat dit aangepast wordt. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 May 2018 - 01:37

Waarom niet ? Komt toch overduidelijk niet overeen. Het gaat hier niet om een kleurverschilletje zoals lang geleden bij de Dreamboxen. Dit zijn echt hele andere afstandsbedieningen, overigens wel fijner in gebruik vind ik persoonlijk. Nu ben ik overigens benieuwd hoe jullie dat dan doen bij de andere kopie decoders (zal geen clone zeggen om een discussie te voorkomen) die volgens jullie ook bij Dags vandaan komen. Daar zit die 'nieuwe' afstandsbediening ook bij namelijk, dus dan wordt het een raar verhaal als het bij de kopie wel 'goed' erin wordt gezet en bij Xsarius niet.



Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 May 2018 - 10:55

Het gaat er niet om dat een "andere" box een "andere" remote heeft, het gaat er om dat de code momenteel geen meerdere remotes ondersteund.  Daarvoor moet heel het "remote mechanisme", in de image en in OWIF, op de schop, en dat zie ik nu ook niet echt gebeuren, alleen maar voor dit probleem.

 

Als het zo is dat de eerste serie van de box met een andere remote werd uitgeleverd maar alles daarna met die van jou, dan lijkt het me logischer om de huidige remote er in te steken, en niet de oude.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Getoonde afstandsbediening bij Xsarius Pure HD SE is incorrect #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 17 May 2018 - 12:42

Ervan uitgaande dat dit mechanisme er niet in gaat komen, iemand zou dat dan eerst moeten gaan implementeren, dan krijgen wij de gebruikers van de eerste modellen weer over ons heen. Dus behoudens de toevoeging van dat mechanisme zal dit er voorlopig niet in zitten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users