Springen naar inhoud


Foto

Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders

Canal Digitaal

  • Please log in to reply
Er zijn 61 reacties in dit onderwerp

#1 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 april 2018 - 15:02

Dag,

 

Ik heb zojuist mijn eerste Solo2 ontvangen en geïnstalleerd. Astra 1 op poort A en Astra 3 op poort B, op beide tuners (op aanraden van de meneer van de winkel). Diverse versies van de open PLI software geprobeerd, maar geen van allen lost mijn probleem op.
Ik had eerst per abuis een uitgebreide scan uitgevoerd en eindigde met meer dan 1800 zenders, allemaal door elkaar. Die heb ik er toen afgegooid, en ik heb de Canal Digitaal fast scan uitgevoerd. Resultaat: 483 zenders, beter te behappen...

 

Maar nu komt het eerste probleem: ik had met die uitgebreide lijst wel beeld en geluid en nu niets meer. Ik heb alle Nederlandse tv zenders geprobeerd en ik zie alleen de programma informatie. Ik krijg wel geluid bij de radiozenders, zowel Nederlandse als buitenlandse zenders.

 

Het tweede probleem: ik zie mijn Britse zenders niet meer. Vanmorgen met mijn oude rebox had ik ze allemaal nog. Nu geen ITV, Channel 4 en noem maar op meer. (Ik heb een apart dingetje aan mijn schotel voor Britse kanalen op het dak).

 

Is er iemand die me hierbij kan helpen? Ik zie het even niet meer. En mocht er al een ander topic van iemand met deze issues zijn: excuses maar ik vond het niet. Kan iemand me dan laten weten welk topic het is?

 

Ik ben bijna helemaal klaar met het kreng en in staat om hem weer retour te sturen naar de winkel. 

Bedankt voor het meedenken alvast, en een goed weekend gewenst!

 

Groetjes van Maaike

 

 



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #2 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 april 2018 - 15:30

Ik kan mijn post helaas niet bewerken... het eerste probleem is opgelost! ik moest een softcam installeren en dat is allemaal gelukt. 

Nu resten er enkel nog de Britse kanalen die ontbreken...



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #3 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 april 2018 - 15:36

even opnieuw voor de britse zenders
bij lnb instellingen
standaardgebruiker
diseqc a/b/c/d
poort a 19.2
poort b 23.5
poort c 28.2
poort d niets aangesloten
fastscan opnieuw, ruim 600 zenders!
 
ik gebruik overigen openpli 6.1, superstabiel op de vusolo2, mooie vlotte box

Veranderd door Wilmaas, 20 april 2018 - 15:41


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #4 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 april 2018 - 16:14

Wilmaas je bent mijn held, het is gelukt!!!!

 

Mag ik je hartelijk danken voor je moeite? Ik ga je berichtje bewaren, voor als de instellingen ooit pleiten raken bij een update of zo.

 

Heel dikke zoen en een fijne avond!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #5 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 april 2018 - 17:07

Blij dat het opgelost is, en nu veel kijkplezier...

 

Ik heb een aantal boxen gehad, nu nog 3 verschillende in gebruik, de Vusolo2 is mijn favoriet.... meest stabiel, goed full hd beeld

 

Rebox, ook ooit mee begonnen zelfs, was nog een sd boxje, na 1 jaar omgeruild voor een hd exemplaar (Topfield, niet mijn box, voedingproblemen af fabriek)

 

 

fijn weekeinde



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #6 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 00:12

Nou, daar zijn we weer, 2 1/2 jaar verder!

Ik heb eerder vanavond een update gedaan, nadat de box kuren kreeg (na jaren geen update te hebben gedaan, neem het dat ding eens kwalijk..)
Ik was blij dat ik jouw lijstje met satellieten nog zag in deze post. 
 

Fast scan uitgevoerd en holadiejee alle zenders weer met naam en toenaam terug!

Maar...

 

Nu zijn dus alle Nederlandse zenders weer zwart en stil, en doen alle Britse zenders het wel. Voor de duidelijkheid: ik zie ze dus wel in de lijst, kan ze selecteren, en vervolgens zwart beeld en geen geluid. Net als vorige keer. Vorige keer had ik zelf uiteindelijk uitgevonden dat ik een softcam moest installeren (whatever dat ook mag zijn) en toen werkte het. Dus dat heb ik nu ook gedaan (ging heel snel: ik kreeg Kies de softcam, dat heb ik gedaan, ten zag ik een moment aub, de softcam wordt herstart en dat was 't), maar nu geen succes. Zie ik nog iets over het hoofd? Begrijp me niet verkeerd, ben heel blij met alle Britse zenders, maar ik wil soms ook wel eens Nldse tv kijken ;)

 

Tx voor het meedenken!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #7 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 00:42

OK, ik heb nog even wat verder zitten kijken naar dat softcam gedoe en ik heb een donkerbruin vermoeden dat het daar misgaat. 
Ik kan me niet herinneren hoe ik het vorige keer heb gedaan, maar als ik nu naar instellingen ga en dan naar Softcam/CI en dan naar Softcam Instellingen dan kan ik kiezen voor Kies de softcam of Herstart de softcam. Beide leveren geen verschil op. 

 

Als ik vervolgens zoek onder Applicaties in het hoofdmenu dan zie ik daar van alles maar geen softcam. Die zou ik daar toch ook moeten zien? Ik kan geen plugins downloaden want mijn machine kan geen verbinding maken met het internet. DUs ik zou ergens een bestandje vandaan moeten halen of zo, en dat op de een of andere manier moeten installeren?  :huh:



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 06:45

Kan niet ook ff op het internet? Want de SoftCam moet je nu installeren... voor >2.5!jaar geleden zat hij er standaard in.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #9 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 06:50

Kan niet ook ff op het internet? Want de SoftCam moet je nu installeren... voor >2.5!jaar geleden zat hij er standaard in.

Barst, dan ligt het dus niet aan mijn geklungel?  :lol:  :lol:

 

OK, dus als ik een ethernetkabel van 15 meter haal en dat ding op mijn lan aansluit dan moet het me lukken? Ik zag ook een optie voor het aansluiten van een wifi adapter? Is er een bepaald type wat aan te raden is? Ik bedoel, dat scheelt een boel gesleep met draden dwars door het huis. Zou dat werken, iemand die daar ervaring mee heeft? 

Heel erg bedankt voor je reactie! ^_^  ^_^



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:30

Niet te modern, de Solo2 heeft een oude linux kernel.

 

Meldt anders even welk merk en type je in gedachten hebt, dan kunnen we opzoeken welk chipset er in zit, en of die ondersteund wordt.

 

NB: ook daar heb je die kabel voor nodig, veel wifi drivers zijn niet standaard geinstalleerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #11 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:32

Niet te modern, de Solo2 heeft een oude linux kernel.

 

Meldt anders even welk merk en type je in gedachten hebt, dan kunnen we opzoeken welk chipset er in zit, en of die ondersteund wordt.

 

NB: ook daar heb je die kabel voor nodig, veel wifi drivers zijn niet standaard geinstalleerd.

Vu+ 10005144 netwerkkaart & -adapter WLAN 300 Mbit/s zoiets als dit misschien?



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #12 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:34

 

NB: ook daar heb je die kabel voor nodig, veel wifi drivers zijn niet standaard geinstalleerd.

 

Maar als ik je goed interpreteer dan zou ik me ook prima redden met zo af en toe even die kabbel door het huis leggen en hem dan weer in de kast gooien? M.a.w. ik zou me dus prima redden zonder dongle?



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:35

De standaard VU+ adapter zou het direct moeten doen, die driver zit er wel in.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:36

Maar als ik je goed interpreteer dan zou ik me ook prima redden met zo af en toe even die kabbel door het huis leggen en hem dan weer in de kast gooien? M.a.w. ik zou me dus prima redden zonder dongle?

 

Ja, dat kan prima, je hebt alleen een netwerk verbinding nodig als je wilt updaten, als je dingen wilt installeren, als je een programma gids van internet gebruikt, of als je internet stations wilt streamen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #15 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:37

De standaard VU+ adapter zou het direct moeten doen, die driver zit er wel in.

Bedoel je daarmee degene die ik noemde?



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:48

Als je die bij "Bol" bedoelt, ik ken alleen de versie met dat antennetje, ik weet niet wat die andere is, en het is me uit die aanbieding niet duidelijk welk van de twee je krijgt.

 

Let er ook op dat  je mogelijk achter de box niet zo'n beste ontvangst kunt hebben, dus wellicht ook een USB verlengkabeltje regelen, dan kun je de adapter wat beter positioneren voor optimale ontvangst.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #17 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 07:54

Als je die bij "Bol" bedoelt, ik ken alleen de versie met dat antennetje, ik weet niet wat die andere is, en het is me uit die aanbieding niet duidelijk welk van de twee je krijgt.

 

Let er ook op dat  je mogelijk achter de box niet zo'n beste ontvangst kunt hebben, dus wellicht ook een USB verlengkabeltje regelen, dan kun je de adapter wat beter positioneren voor optimale ontvangst.

Mja, die bedoelde ik idd. En de advertentie vond ik zelf ook niet erg duidelijk. En de box is redelijk ingebouwd dus het signaal zal er niet al te best zijn.
Dank je hartelijk voor het meedenken, ik denk dat ik het gewoon met een etherkabel ga doen.

 

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken met mijn onvermogen  :wub:  :wub:

 

Heb een fijn weekend allemaal, ik ga op kabeljacht!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 09:11

Ik weet niet of er dependancies nodig zijn met Oscam of CCcam... maar misschien kan iemand ook gewoon een ipktje voor die box posten. Dan is hij er wel met een USB op te zetten...(IPK in root van USB, in box stoppen, instructies volgen)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #19 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 10:29

Ik heb de kabel aangesloten. Netwerk doet het goed. Ik heb daarna een paar van die softcams geïnstalleerd, maar er verandert niets aan de situatie: nog steeds zwart beeld en geen geluid. Wel programma-informatie.

Heb ik de verkeerde softcams geprobeerd? Welke moet ik hebben? Hoe zit ik dat of waar vind ik dat?



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #20 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 21 augustus 2020 - 10:30

Ik weet niet of er dependancies nodig zijn met Oscam of CCcam... maar misschien kan iemand ook gewoon een ipktje voor die box posten. Dan is hij er wel met een USB op te zetten...(IPK in root van USB, in box stoppen, instructies volgen)

Nou dat zou wel supertof zijn want ik zie door de bomen even het bos niet meer...





Also tagged with one or more of these keywords: Canal Digitaal

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers