Jump to content


Photo

VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2018 - 11:28

Ik woon in Frankrijk en kijk daar CD satelliet TV.

De VU is niet aangesloten op internet.

De winkel heeft openpli 4.? erop gezet. De VU is 2x terug geweest naar de winkel en de importeur: geen problemen geconstateerd. Bij ons vaak ( soms 5x in 20 min. ) stilstaand beeld. Geluid gaat door, de VU reageert heel langzaam op de AB, geluid gaat mee naar andere zender, beeld blijft stilstaan. 

De winkel heeft de laatste keer openpli 6.1 erop gezet. Het probleem is sindsdien alleen maar erger geworden.

Opnemen gaat prima. Opnames kijken redelijk. TV kijken bijna onmogelijk.

Iemand suggereerde dat de VU misschien connectie met het internet zoekt en daarom van slag raakt. Ik weet niet of de winkel ergens iets "aan" gezet heeft dat dat probleem veroorzaakt.

Graag hulp bij het vinden van de oorzaak.

Mvg,

Elja



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 12:22

Dit voelt m.i. heel duidelijk als een hardware issue. Dat zal enkel na gedegen onderzoek van de betreffende hardware boven water kunnen komen. Het heeft niets met encryptie te maken. Ook het punt betreffende geen beeld en wel geluid lijkt mij hardware gerelateerd. Ook het stroperig reageren van de AB. Kwestie van vers installeren zonder plugins behalve zenderlijst en Oscam en je weet of het dan over is. Gewoon proberen. Als het niet lukt hier even roepen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #3 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2018 - 12:41

Bedankt voor het snelle antwoord.

 

Ik heb alle apps en plugins verwijderd. Geen verschil.

Ik heb een Edision apparaatje om alleen TV te kunnen kijken en dat werkt zonder problemen.

De 2 decoders zijn nooit gezamenlijk aangesloten.

 

Welke versie kan ik het beste proberen?



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 13:06

Een Edision apparaatje om alléén TV mee te kijken? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Met een Vu+ ontvanger kijk je in principe toch ook alléén TV? :)

Gewoon de RC 6.2 proberen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 13:07

O ja. En als je flasht, geen backup terugplaatsen maar echt vers installeren. Stelt niets voor.

Eigenlijk geef jij zelf de oplossing al. Hardwareprobleem?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #6 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2018 - 13:46

Ik bedoel dat de Edision niet kan opnemen.

 

Ik zal de versie die bovenaan staat proberen.



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 13:52

Helder. Maar een Edision ‘apparaatje’ kon ik in eerste instantie niet zo veel mee. Pak de RC van gisteren of vandaag maar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #8 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2018 - 16:09

Ik heb geprobeerd de image te flashen, maar er komt een hele lange boodschap die zegt dat er een software probleem is.

Voordat de boodschap verdwenen was heb ik alleen de laatste zin gelezen.

Iets over een ontbrekende json module.



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 16:22

Als er daadwerkelijk een GSOD (groen scherm) en je hebt een harddisk ingebouwd, dan staat er een crashlog in de root van die schijf. Of tóch even een fotootje van dat scherm maken?

Zeker weten dat je vers flasht? Anders zou het forum wel vol gestaan hebben met identieke meldingen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 April 2018 - 16:45

Kan zijn dat er een online flash geprobeert wordt met een hele oude image? Die heeft de json module nodig, en die was vroeger niet standaard aanwezig dacht ik. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #11 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2018 - 17:19

Ik heb de image van de site gehaald, in mijn documenten opgeslagen, uitgepakt, op een geformatteerde usb gezet en die in de VU gedaan. 

Inderdaad een groen scherm.

Een foto maken van het scherm zal niet gaan. Ik bezit geen gsm en ook geen fototoestel.

Ik heb nu helaas geen tijd meer, morgen weer verder.



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #12 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 April 2018 - 17:32

@Wanwizzard

Online flashen terwijl de box niet aan internet zit zal ook voor TS niet makkelijk zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 April 2018 - 17:36

@elja

Ook de juiste procedure voor flashen gevolgd? Is het ding wel een orginele, geen kloon?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 April 2018 - 18:05

@Wanwizzard

Online flashen terwijl de box niet aan internet zit zal ook voor TS niet makkelijk zijn.

 

Je kunt  ook een lokale zip file op deze manier flashen. Maar ik weet niet of die optie al in 6.1 aanwezig was, dus laten we even aannemen dat dit niet het geval was. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2018 - 18:30

@elja
Ook de juiste procedure voor flashen gevolgd? Is het ding wel een orginele, geen kloon?

Daar begin ik ook voorzichtig aan te denken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 April 2018 - 08:53

Of slechte ontvangst. Dan blijft het beeld ook stilstaan en geluid loopt dan soms ook door. Verklaart ook waarom het bij de winkel wel werkt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #17 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 29 April 2018 - 12:23

Goedemiddag.

Inmiddels met een andere usb geflasht.

Dit is gelukt, alleen gebeurde er na de fastscan niets. De groene balk met lijst 9, zoveel zenders gevonden bleef in beeld staan.

De TV geeft alleen zwart beeld.

De ontvangst is 80%, dus goed. De zenderlijst is toegankelijk.

Ergens staat dus iets niet goed. Misschien iets met de tuners?



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #18 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 29 April 2018 - 18:14

Ook geen beeld op FTA zenders?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #19 elja

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 30 April 2018 - 09:32

TV Drenthe geeft gewoon beeld.

Ik heb het verhaal over de CCcam gelezen. Is dat het probleem?

Ik benadruk nog even dat de VU+ niet aan het internet hangt.

Ik heb openpli 4.0 zonder internet bestanden geinstalleerd. 

Gisteravond overigens de hele avond naar opnames gekeken zonder dat het beeld stil heeft gestaan.



Re: VU+solo2 vaak stilstaand beeld sinds aankoop 10/17 #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 30 April 2018 - 10:29

De vu staat offline niet aan het internet dus je kan geen softcam installeren dan blijft het beeld idd zwart... een emu zit namelijk niet standaard meer in her image. Als iemand ff een ipk van Oscam klaarzet dan is deze gebruiker zo klaar...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users