Jump to content


Photo

Motor en PLi 6.2


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 satfreaked

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2018 - 23:39

Beste forum gebruikers

 

Ik help iemand die een Zgemma H7 heeft met een motor op ze schotel.

Maar Kennelijk zit er in de huidige pli geen optie meer voor het voltage in te stellen.

Iets wat kennelijk in PLi 2.1 wel zat op zijn oude DM800.

Voor mij is al ffe geleden met motor aansluiten en kan me niet herinneren dit ooit apart ingesteld te hebben.

Maar volgens mijn kennis deed hij dit wel.

Nu draait de motor namelijk niet, dus waarschijnlijk geen power krijgt ie.

en het is overigens pli 6.1 wat er nu op zit op die H7

 

Is er iemand bekend mee met dit verhaal ??


Edited by satfreaked, 2 May 2018 - 23:42.


Re: Motor en PLi 6.2 #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2018 - 04:19

Vroeger zat er bij de DiseqC instelling een optie om het voltage iets te verhogen. Later niet meer. Moet ook niet mogen. Een goede bekabeling en een goede DiseqC motor zou dat niet nodig hebben.. En we praten over een Zgemmaen dat is nou niet bepaald het 'beste' merk...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Motor en PLi 6.2 #3 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 3 May 2018 - 06:37

Wat is er mis met zgemma heb er hier 2 draaien werkt perfect....

Re: Motor en PLi 6.2 #4 satfreaked

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 3 May 2018 - 09:30

Vroeger zat er bij de DiseqC instelling een optie om het voltage iets te verhogen. Later niet meer. Moet ook niet mogen. Een goede bekabeling en een goede DiseqC motor zou dat niet nodig hebben.. En we praten over een Zgemmaen dat is nou niet bepaald het 'beste' merk...

 

 

Ja ik denk dat het totaal niks met de Zgemma heeft te maken.

En zelf vind ik Zgemma top decoders en wat is er mis mee dan, als je me dat eens uit kan leggen.

Maar goed dan dwalen we af.



Re: Motor en PLi 6.2 #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 May 2018 - 09:35

Beste forum gebruikers

 

Ik help iemand die een Zgemma H7 heeft met een motor op ze schotel.

Maar Kennelijk zit er in de huidige pli geen optie meer voor het voltage in te stellen.

Iets wat kennelijk in PLi 2.1 wel zat op zijn oude DM800.

Voor mij is al ffe geleden met motor aansluiten en kan me niet herinneren dit ooit apart ingesteld te hebben.

Maar volgens mijn kennis deed hij dit wel.

Nu draait de motor namelijk niet, dus waarschijnlijk geen power krijgt ie.

en het is overigens pli 6.1 wat er nu op zit op die H7

 

Is er iemand bekend mee met dit verhaal ??

Welke motor gebruik je, en welk protocol, diseqc 1.2 of Usals. De lnb spanning verhogen heeft geen enkele nut als hij niet wil draaien.

Een diseqc motor draait op de polariteit spanning, op horizontaal (18volt) draait hij meestal harder als bij verticaal (13 volt).

Stem dus af op en horizontaal gepolariseerde zender dan geeft hij de meeste spanning en stroom af.

Het kan ook zijn bij bepaalde rotoren dat de ontvanger voeding het niet trekt, de SG2100 is een beruchte stroomvreter vergeleken bij mijn Stab HH120, die is veel zuiniger in het gebruik.


73's

PE1AQZ


Re: Motor en PLi 6.2 #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 May 2018 - 13:58

En we praten over een Zgemmaen dat is nou niet bepaald het 'beste' merk...

 

Waar baseer je die uitspraak op ? Ik heb namelijk een totaal andere ervaring ermee. Nooit problemen met die decoders en de uitval is ook nihil, daar kunnen sommige andere merken nog wat van leren.



Re: Motor en PLi 6.2 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 May 2018 - 14:33

Ik moet zeggen dat ik daar ook wel wat onderbouwing van zou willen zien.

 

Air Digital, de fabrikant, had in het verleden niet zo'n beste reputatie, niet zo zeer wat kwaliteit betreft maar meer omdat de eerste boxen clonen waren (denk aan cloud ibox bv). En die hebben wij dus ook ver links laten liggen.

 

Die periode ligt echter al lang achter ons, de zgemma's zijn eigen ontwerp, met een eigen driver development team, die een support levert waar menig andere fabrikant een puntje aan kan zuigen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Motor en PLi 6.2 #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2018 - 16:00

Of een motor gaat draaien hangt veel meer af van of de tuner voldoende stroom kan leveren (mA) dan spanning (V). Apparaten (rotor, LNB) die door de tuner gevoed worden, mogen niet al te kieskeurig zijn qua spanning, aangezien die sowieso ook gebruikt wordt voor signalering (13V vs 18V). Ik ben wel benieuwd wat voor lengte kabel je dan hebt, dat de weerstand zo hoog wordt dat de spanning zo enorm keldert. Een meting bij de rotor zou wat dat betreft ook heel interessant zijn. Nog mooier: ook een stroommeting, maar dat is lastiger omdat de meter dan tussen de kabel moet in plaats van eroverheen.

 

Ik heb zelf geen rotor en ook nooit gehad, dus de precieze ins en outs vanuit enigma heb ik weinig kaas van gegeten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Motor en PLi 6.2 #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2018 - 17:34

@satfreaked
Heel veel Zgemma's Star gebruikers gehad met defecten. Defecte tuner, plots niet meer aan willen gaan. Na zo'n start laat ik zo'n merk links liggen. Zo ben ik nu eenmaal. Ook al maken ze later boxen van goud.. Ik hoef ze niet meer.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Motor en PLi 6.2 #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 May 2018 - 17:38

Nou aan jouw waarde oordeel over Zgemma daar hecht ik echt veel aarde aan (niet dus) :P


73's

PE1AQZ


Re: Motor en PLi 6.2 #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 May 2018 - 20:19

@mimisiku: Ook bij die Zgemma Star serie ken ik geen hordes gebruikers die defecten hadden; ook daarbij was de uitval nihil. Het enige wat ik echt een keer als probleem heb meegemaakt waren H2's die werden voorzien van een ander type tuner terwijl de drivers daar nog niet op waren aangepast in de images, maar dat was een software issue. Voor wat betreft de boxen zelf is de uitval echt nihil. Als jij zo'n uitval hebt ervaren dan kan het haast niet anders dan dat je geen genuine boxen hebt gehaald maar dat je ergens clones vandaan hebt gehaald; die waren er namelijk genoeg en werden toendertijd bijvoorbeeld massaal op o.a. marktplaats aangeboden. Tegenwoordig zie je de clones gelukkig haast niet meer in NL. Kortom ik vind het een dubieuze bewering van je. Als het zo zou zijn als jij zegt zouden de forums vol met klachten hebben gestaan en was het merk allang ter ziele gegaan.


Edited by Dimmie, 3 May 2018 - 20:20.


Re: Motor en PLi 6.2 #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 May 2018 - 19:20

Zo te zien hebben anderen ook hetzelfde probleem met een VU,

 

Zie : https://forums.openp...tor-not-moving/



Re: Motor en PLi 6.2 #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 May 2018 - 19:25

Zo te zien hebben anderen ook hetzelfde probleem met een VU,

 

Zie : https://forums.openp...tor-not-moving/

Dat zeg ik, een SG2100.


73's

PE1AQZ


Re: Motor en PLi 6.2 #14 UnimatriX

  • Senior Member
  • 115 posts

+5
Neutral

Posted 13 May 2018 - 21:35

Zojuist van 6.1 (7-5-2018) naar 6.2 (13-5-2018) met Vu+ Solo2. Ook een SG2100 rotor, met usals en unicable lnb werkt op 6.1 wel, draait niet meer op 6.2.
Met backupsuite weer terug naar 6.1 voor nu.

Berichten zijn al wat ouder hierboven. Al bekend wat issue/oplossing is?

Edited by UnimatriX, 13 May 2018 - 21:37.


Re: Motor en PLi 6.2 #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 May 2018 - 21:51

Zojuist van 6.1 (7-5-2018) naar 6.2 (13-5-2018) met Vu+ Solo2. Ook een SG2100 rotor, met usals en unicable lnb werkt op 6.1 wel, draait niet meer op 6.2.
Met backupsuite weer terug naar 6.1 voor nu.

Berichten zijn al wat ouder hierboven. Al bekend wat issue/oplossing is?

Hier werkt het prima met alle versies pli 6.0, en 6.1, en 6.2 op mijn Zgemma h2h of de ET10000 met een Stab HH120.

Heb je al getest of hij wel wil draaien in het Rotor menu, daar kun je hem handmatig naar oost of west laten draaien of hem op het nul calibratie punt zetten.

En heb je voor Usals wel de goede thuis locatie coördinaten ingevuld?


Edited by Sagitarius, 13 May 2018 - 21:52.

73's

PE1AQZ


Re: Motor en PLi 6.2 #16 UnimatriX

  • Senior Member
  • 115 posts

+5
Neutral

Posted 14 May 2018 - 06:25

Settings via autobackup meegenomen van flash 6.1 naar 6.2. Dus zelfde locatie lijkt me (niet getest).
Vervolgens met backupsuite weer terug naar 6.1 en ales werkt weer.
Toen reguliere update gedaan, dan gaat hij ook van 6.1 naar 6.2. Wederom werkt vervolgens de Motec SG2100 niet meer / wordt deze niet goed aangestuurd. Setting niet getest (ervan uitgegaan dat usals gewoon aan staat en setting niet opnieuw ingesteld hoeven worden as usual).
Weer terug met backupsuite naar 6.1 van (7-5-2018) en dan draait de rotor direct weer prima.

—> heb jij na de update je settings/instellingen van je rotor aan moeten passen dan?

Edited by UnimatriX, 14 May 2018 - 06:26.


Re: Motor en PLi 6.2 #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 14 May 2018 - 06:49

Lijkt me allemaal eerste een driver probleem... zeker omdaf het op de ene type boxen wel werkt en anderen weer niet.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Motor en PLi 6.2 #18 UnimatriX

  • Senior Member
  • 115 posts

+5
Neutral

Posted 14 May 2018 - 07:23

Lijkt me allemaal eerste een driver probleem... zeker omdaf het op de ene type boxen wel werkt en anderen weer niet.


Klinkt logisch.
Worden er andere drivers geladen voor 6.2 dan voor 6.1 als het gaat om rotoraansturing vanuit de Vu+?

Re: Motor en PLi 6.2 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 May 2018 - 10:09

De driver is maar 1 bestand, en daar zit alles in voor wat betreft de hardware aansturing.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Motor en PLi 6.2 #20 UnimatriX

  • Senior Member
  • 115 posts

+5
Neutral

Posted 14 May 2018 - 11:50

En is die veranderd voor versie 6.2 of staat dat daar los van en is het vanuit Vu+ de laatste versie? (En kan het een bug zijn die in een volgende versie opgelost is?)


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users