Springen naar inhoud


Foto

streamproxy.sh

Et10000

  • Please log in to reply
Er zijn 26 reacties in dit onderwerp

#1 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 19:50

Ik heb al een paar dagen het probleem dat ik niet kan transcoderen via poort 8002.

Dus net geflashed.

Maar volgens mij is de streamproxy helemaal niet gestart?

 

Hoe kan ik dat controleren.

 

In etc/init.d staat geen streamproxy.sh.

 


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:17

Wat heb je precies geflasht?

 

edit: net de develop van vandaag hier geflasht en hetzelfde probleem. De Webif opent transcoding links op 8001 (de standaard op een Xtrend) en dat werkt dus wel gewoon goed.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #3 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:21

rc6.2 ,sorry

 

Kun jij misschien even in je Et10000 kijken of het nog klopt allemaal?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:30

Zie mijn vorige opmerking.

 

streamproxy zit er niet in omdat die helemaal niet meer gebouwd wordt om o.e.a. reden, dus dat moet uitgezocht worden.

 

Hij is overigens, zoals gezegd, op een 10K echter niet nodig, die kan gewoon transcoden over 8001, die 8002 is alleen relevant voor VU+ boxen. De reden dat streamproxy die ook op een 10K aanbiedt is bv zodat je bv de VU player op Android kunt gebruiken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #5 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:34

Nee, we hebben hem ook nodig om binnenshuis op een andere box te kunnen kijken via 8002.

Daar hebben we het een tijdje geleden overgehad en toen hebben jullie de transcoding plugin verhoogd naar 4 mb

 

https://forums.openp...nscodingstream/


Veranderd door Meega, 3 mei 2018 - 20:34

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #6 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:36

In februari heeft pieterg iets gecommit ,zal dat het zijn?

 

https://github.com/O...941b3145d9aac20


Veranderd door Meega, 3 mei 2018 - 20:37

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:47

Nee, dit heeft niks met de plugin te maken, maar wel met de discussie rond die commit, ik denk dat de streamproxy nu optioneel is (heb het niet zo gevolgd, de vraag staat uit).

 

Ik heb in mijn koffer een VuZero zitten die ik onderweg gebruik, en die via een VPN de transcoding van de 10K als fallback gebruikt, gewoon over 8001. 

 

Het enige dat de streamproxy (op een niet-VU+ box) doet is het request op 8002 omzetten naar iets als

http://<box-ip>:8001/<service-ref>?bitrate=2000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0

maar met de parameters die je in de plugin hebt ingevuld. Zoals gezegd, voor compatibiliteit met de VU+ interface.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #8 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 20:57

Geen idee wat ik dan moet doen in mijn dm8000 om zonder hikups te kijken.

 

En die hikups liggen denk ik niet aan mijn netwerk want als ik vertraagd kijk via mijn nas (timeshift) geen last.

Dus de oplossing voor mij was 8002 .

Op 8001 ,hikups.

 

Maar goed optioneel is dan voor mij een optie? :)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:03

Je moet wel goed lezen. ;)

 

De 10K, en de meeste andere, streamen op 8001 en gaan pas transcoden op die poort als je dat vraagt, door middel van de bitrate en eventuele bijkomende parameters. Maar dat gaat dus allemaal over dezelfde poort, alleen de VU+ heeft daar twee poorten voor nodig, in verband met hun brakke gescheiden implementatie van streamen en transcoden.

 

Je kunt dit nog niet via de GUI als fallback definieren, daarvoor moet je met de hand de fallback url invullen. Inloggen, Enigma stoppen met "init 4", /etc/enigma2/settings aanpassen, Enigma weer starten met "init 3".

 

Dit staat er bij mij in:

config.usage.remote_fallback=http://172.16.1.41:8001?bitrate=2000000&width=1280&height=720
config.usage.remote_fallback_enabled=true

en dan krijg je keurig een transcoded stream binnen van de fallback tuner.


Veranderd door WanWizard, 3 mei 2018 - 21:08
fix paste vautje...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #10 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:07

Ah ok dat vind ik ook goed,dat was vroeger toch niet?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:12

Jawel, sterker nog, dit is de standaard implementatie in onze Enigma.

 

De streamproxy is een uitvinding van VU+, voor hun afwijkende oplossing, verzonnen voor de Duo2. En die is later door ons in aangepaste versie ook op de andere boxen gezet, zodat alle boxen dezelfde interface hadden, en de VU+ player app (en soortgelijke mobile apps) ook met niet VU+ boxen gebruikt konden worden. Er is volgens mij maar 1 mobile app die deze parameters ondersteund.

 

Groot voordeel van onze implementatie is dat de parameters per stream anders kunnen zijn, terwijl ze bij VU+ (en via de streamproxy) vast staan, via de streamproxy.conf (en de transcodingsetup plugin).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #12 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:25

Thanks ,ik ga straks even de juiste bitrate opzoeken.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: streamproxy.sh #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:26

Nog even zitten kijken: de BSP's definieren een machine-feature "streamproxy" waarmee fabrikanten aan kunnen geven dat hun box de streamproxy nodig heeft om te kunnen transcoden. En dat zijn alleen deze:

$ grep -ri "MACHINE_FEATURES" | grep streamproxy
meta-vuplus/conf/machine/vusolo4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuduo2.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv wol ctrlrc transcoding streamproxy opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vusolo2.conf:MACHINE_FEATURES += "textlcd hbbtv transcoding streamproxy blindscan-dvbs ctrlrc opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vusolose.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc vupluszap transcoding streamproxy opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vuuno4kse.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuuno4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc hbbtv ctrlrc transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuultimo4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth bcmwifi kodi"

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 mei 2018 - 21:26

Thanks ,ik ga straks even de juiste bitrate opzoeken.

 

4Mb is 4000000.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 10:12

 

Nog even zitten kijken: de BSP's definieren een machine-feature "streamproxy" waarmee fabrikanten aan kunnen geven dat hun box de streamproxy nodig heeft om te kunnen transcoden. En dat zijn alleen deze:

$ grep -ri "MACHINE_FEATURES" | grep streamproxy
meta-vuplus/conf/machine/vusolo4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuduo2.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv wol ctrlrc transcoding streamproxy opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vusolo2.conf:MACHINE_FEATURES += "textlcd hbbtv transcoding streamproxy blindscan-dvbs ctrlrc opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vusolose.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc vupluszap transcoding streamproxy opera-browser"
meta-vuplus/conf/machine/vuuno4kse.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuuno4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc hbbtv ctrlrc transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth kodi"
meta-vuplus/conf/machine/vuultimo4k.conf:MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth bcmwifi kodi"

De machines die transcoding doen via de xtrend interface hebben MACHINE_FEATURE = transcode ipv transcoding. Niet heel duidelijk, maar als we het gaan willen aanpassen moeten alle fabrikanten meewerken.

 

De commit van PieterG, waar Meega naar refereert, zorgt er voor dat de streamproxy alleen nog maar gebouwd wordt voor machines (ontvangers) die dat expliciet nodig hebben (VU+). Ik begrijp de redenatie op zich wel, maar het het is te kort door de bocht, omdat streamproxy ook de VU+ interface op "xtrend" achtige ontvangers emuleert en voor een aantal gebruikers, zoals jij, Meega, is dat gewoon erg handig.

 

Wat we gaan doen is de streamproxy in de feed zetten van de "xtrend" achtige ontvangers, dan kun je 'm in ieder geval nog zelf installeren. Ik had dat al lang geleden willen doen, maar is er helaas niet van gekomen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: streamproxy.sh #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 10:22

De streamproxy is een uitvinding van VU+, voor hun afwijkende oplossing, verzonnen voor de Duo2. En die is later door ons in aangepaste versie ook op de andere boxen gezet, zodat alle boxen dezelfde interface hadden, en de VU+ player app (en soortgelijke mobile apps) ook met niet VU+ boxen gebruikt konden worden. Er is volgens mij maar 1 mobile app die deze parameters ondersteund.

En voor zover niet duidelijk, wij hebben niet de originele streamproxy van VU+ in de feed, maar iets dat ik van scratch zelf geschreven heb. Kennelijk is het niet helemaal slecht, want VU+ heeft ooit het een en ander aan code daaruit overgenomen ;)

 

Het hele transcoding gebeuren zit een historie achter, als je die kent, is het allemaal wat duidelijker denk ik. Voor Meega en andere gebruikers, want Wanwizard kent het wel uiteraard.

 

Op enig moment kwam Broadcom met een SoC die transcoding kon doen. Deze SoC zat in de VU+ Duo2, de Xtrend ET10000 en de Mut@nt HD2400. Hiervoor was een nieuwe interface naar enigma nodig. Normaal gesproken volgen wij (en de fabrikanten) daarbij degene die "het eerst" was, ook al is de interface niet geweldig. Nu werd er vanaf twee kanten tegelijk aan een interface gewerkt. VU+ is daarbij, voor zover ik kan zien, dicht bij de SDK van Broadcom gebleven en laat het e.e.a. over aan "userspace". Degenen die de drivers ontwikkelden voor Xtrend en Mut@nt zijn iets verder gegaan en hebben een interface gemaakt die eenvoudiger in Enigma is in te bouwen en hebben daarvoor ook de code (als patch op Enigma) aangeleverd. Voor trancoding op VU+ kregen we streamproxy, wat op zich technisch minder mooi is, maar ook wel weer voordelen heeft. Ik was alleen niet zo blij met hoe het gemaakt was, vandaar dat ik het zelf overgedaan heb.

 

Ik heb ook wel eens gekeken of we de transcoding van VU+ in Enigma kunnen onderbrengen, op dezelfde manier als de Xtrend transcoding. Dat zou in principe mogelijk moeten zijn, maar daar heb ik gewoon de kennis en de tijd niet voor (om het uit te zoeken). Op zich zou dat best mooi zijn, maar aan de andere kant verlies je dan wel weer wat functionaliteit die specifiek in de streamproxy zit. Er is geen perfecte oplossing.

 

De commit van PieterG had de redenatie dat xtrend-achtige ontvangers geen streamproxy nodig hebben en dat is in principe ook zo, alleen net even iets te kort door de bocht dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: streamproxy.sh #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 10:25

De machines die transcoding doen via de xtrend interface hebben MACHINE_FEATURE = transcode ipv transcoding. Niet heel duidelijk, maar als we het gaan willen aanpassen moeten alle fabrikanten meewerken.

Correctie op mezelf, dit was de situatie een paar maanden terug. Het is nu zo dat alleen feature transcoding gebruikt wordt, alleen de machines die daarvoor de streamproxy nodig hebben, hebben ook nog een feature streamproxy.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: streamproxy.sh #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 10:52

Ik heb in ieder geval de boel deels teruggedraaid in rc gisteren, de streamproxy wordt nu weer gebouwd voor alle boxen die transcoding ondersteunen, maar alleen op de VU+ (die 't ding echt nodig heeft) ook default geinstalleerd.

 

@Meega,

 

Hij moet dus nu weer installeerbaar zijn op de 10K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamproxy.sh #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 10:56

En zo is het, naar mijn idee, zoals het zou moeten zijn. Meega dank voor het melden.


Veranderd door Erik Slagter, 4 mei 2018 - 10:56

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: streamproxy.sh #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2018 - 11:26

config.usage.remote_fallback=http://172.16.1.41:8001?bitrate=2000000&width=1280&height=720

 

Bedankt dat ik weet dat het zo werkt... Dan kan ik gaan nadenken om in de fallback tuner setup iets toe te voegen voor transcode.... (None, VU (port 8002), Standards (port 8001)...and find a way to hide/alter in the UI the port and the ?bitrate.... string... -or- In the UI I just leave it port 8001 and program 8002 or add the string once you quit the plugin...

 

But from the other side I can also consider to add the stream convert options when you enter  URL... WIth URL add the options streamconvert off/VU/standard


Veranderd door littlesat, 4 mei 2018 - 11:32

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers