Jump to content


Photo

EPG.dat Verplaatsen


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2018 - 17:20

Is het mogelijk om de file epg.dat die op de harddisk staat te verplaatsen naar de flash in de(een) satelliet ontvanger ?

 

Ik hoor regelmatig onder het tv kijken de hardeschijf aangaan en dat is best wel vervelend om iedere keer dat te horen



Re: EPG.dat Verplaatsen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 May 2018 - 17:22

Dan kan van alles zijn, maar niet dat.

 

De epg.dat file is een backup file, die wordt aangemaakt als je enigma of de box herstart, en daarna weer opnieuw ingelezen (zodat je je EPG niet kwijt bent). Anders dan dat is er geen I/O naar dat bestand.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG.dat Verplaatsen #3 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2018 - 17:43

Dan zal ik er maar een andere harddisk in gaan zetten die geruislozer is, wel jammer dat je dat dan niet kan omzetten zodat die in de flash kan gaan om de epg backup up te gaan halen bij het weer opstarten van de box



Re: EPG.dat Verplaatsen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 May 2018 - 18:17

Dat kan je wel omzetten, dat is geen probleem.

 

Mijn punt was dat het elke keer opstarten van de disk hier niet door veroorzaakt wordt, en het dus ook geen zin heeft om die te verplaatsen. dat lost je lawaai probleem niet op.

 

Als het gebeurt tijdens het kijken (dus zonder dat je ook maar iets doet) dan moet het een plugin zijn. Als het tijdens het zappen gebeurt, dan zijn het wellicht picons die op de harddisk staan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG.dat Verplaatsen #5 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2018 - 18:32

Nee, ik heb ook geen picons op mijn harddisk staan maar ik zal de harddisk gaan vervangen.



Re: EPG.dat Verplaatsen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 May 2018 - 19:34

De vraag is maar of dat je probleem oplost. Als de harddisk uit slaapstand wakker wordt, dan is er "iets" dat de schijf benadert. En dat iets zul je moeten gaan zoeken.

 

Vandaar de vraag die ik eerder stelde, gebeurt het als je gewoon zit te kijken, zonder dat je ook maar iets doet? En hoe vaak gebeurt het, elke 5 minuten, elk uur, elke 4 uur, volledig random?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG.dat Verplaatsen #7 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2018 - 21:16

Het gebeurt zowat een paar keer binnen een uur op onregelmatige tijden,  ik zal zeker nog gaan zoeken wat de oorzaak zal zijn.


Edited by HFX, 4 May 2018 - 21:18.


Re: EPG.dat Verplaatsen #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 May 2018 - 08:30

Strace ;)

 

Wanwizard wat was het bij jou ook al weer?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EPG.dat Verplaatsen #9 geronnimo

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 5 May 2018 - 08:35

neem een 5200 toeren die hoor je niet



Re: EPG.dat Verplaatsen #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 5 May 2018 - 10:23

neem een 5200 toeren die hoor je niet

Of een 2.5 inch uitvoering, die zijn ook wat minder luidruchtig dan de grotere 'broeders' maar ook dat is geen garantie op dat je de schijf niet gaat horen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: EPG.dat Verplaatsen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 May 2018 - 10:40

Wanwizard wat was het bij jou ook al weer?

 

Mijn probleem was rond timers, dat Enigma het nodig vond om een rondje "locations" te doen als je iets doet wat iets met locations doet, zoals een timer toevoegen. 

 

Als het echter gebeurd als je gewoon TV zit te kijken, dan kan het Enigma niet zijn, dan moet het een plugin zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG.dat Verplaatsen #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 May 2018 - 13:23

Of een "obscure" instelling die wij normaal niet aan hebben staan. Ik begin langzamerhand toch wel erg benieuwd te worden naar een rondje strace ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users