←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Oscam svn11400-r0.0

abdellove's Photo abdellove 11 May 2018

Hoi....heb de et10k, draaiend op openpli 4 maar merk de laatste tijd en zeker afgelopen dagen was problemen met mijn oscam....hoop cccam loopt ie perfect. Kan het zijn dat ik een verouderde pli 4 en oscam gebruik. Lees toevallig dat er meerdere personen issue mee hebben. Of moet ik naar plu 6.2 gaan?
Quote

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 11 May 2018

Als je naar 6.2 gaat ben je ook zeker van verdere ondersteuning van de updates. En ook dat sommige delen zijn verbeterd.
Quote

abdellove's Photo abdellove 11 May 2018

Ok....ik dacht van wacht totdat de 6.2 release komt....maar ben nu wel gedwongen om vroegtijdig naar 6.2 ter gaan...omdat ik het liefst via oscam werk dan cccam ( Niet vertrouw) .
Quote

catastrofus's Photo catastrofus 11 May 2018

Huh? Ik heb ook 1 van mijn et10k's draaien onder PLi4. Wat is het probleem met een et10k met oscam onder PLi4 dan?

Bij mij werkt ie uit de kunst echter is hij welliswaar een half jaartje niet ge-update maar toch.

 

Ah, ik zie het al, ik heb Oscam release 11398 draaien onder PLi4, waarschijnlijk is het al veeel langer geleden dat ik die PLi4 heb ge-update. :)


Edited by catastrofus, 11 May 2018 - 21:53.
Quote

abdellove's Photo abdellove 11 May 2018

Ik moet zeggen dat ik voorheen nooit problemen mee had...maar ik update bijna wekelijks. Denk dat er iets is met de update van oscam of ik moet omdat ie niet meer wordt ondersteunt toch naar 6.2 gaan en kijken wat voor oscam er daar momenteel in de reeds zit?
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 11 May 2018

Voordat er allerlei spoken gejaagd gaan worden, wat voor "problemen" precies? Het is bijvoorbeeld bekend dat oscam out zijn memory loopt als je emm caching aan hebt staat, en dan krijg je hikjes in beeld.

Quote

Dimmie's Photo Dimmie 12 May 2018

Als die op CCcam perfect loopt dan is de oplossing toch eenvoudig.

Waarom een ander wiel uitvinden als het ene wiel al goed draait.

Quote

hotatomic's Photo hotatomic 12 May 2018

Voordat er allerlei spoken gejaagd gaan worden, wat voor "problemen" precies? Het is bijvoorbeeld bekend dat oscam out zijn memory loopt als je emm caching aan hebt staat, en dan krijg je hikjes in beeld.

Heb je daar een bron voor waar dat staat ? Kan nl op streamboard dit zo 123 niet terug vinden ?

 

Ecm doublecheck is mij wel bekend 


Edited by hotatomic, 12 May 2018 - 07:03.
Quote

abdellove's Photo abdellove 12 May 2018

Vaak glidjes of dat ie effe vastloopt. Stap ik over over naar cccam...helemaal geen problemen.

Maar hoe waar zit de emm caching om die uit te zetten?
Quote

hotatomic's Photo hotatomic 12 May 2018

Vaak glidjes of dat ie effe vastloopt. Stap ik over over naar cccam...helemaal geen problemen.

Maar hoe waar zit de emm caching om die uit te zetten?

Eenmaal softcam herstart via de blauwe knop werkt ook hier maar na reboot zelfde heb er oscam 11420 ingezet oscam file in usr/bin overschrijven en reboot en dan is het probleem over

Kan helaas deze versie er niet bijvoegen maar ff google ;)


Edited by hotatomic, 12 May 2018 - 08:47.
Quote

Tech's Photo Tech 12 May 2018

Vaak glidjes of dat ie effe vastloopt. Stap ik over over naar cccam...helemaal geen problemen.

Maar hoe waar zit de emm caching om die uit te zetten?

In de betreffende reader tab waar je de kaart hebt gedefinieerd.
Even een eindje naar beneden scrollen tot de emm_cache optie.
Quote

mimisiku's Photo mimisiku 12 May 2018

Hier ook geen problemen met OScam 11400. Draait al tijden stabiel met 3 kaarten en homesharing... Op mijn VU+ draait zelfs 11415 ook zonder problemen...
Quote

abdellove's Photo abdellove 12 May 2018

Maar mimisiku...heeft het niets met release te maken...ik heb de 11400 r0.0?
Quote

Tech's Photo Tech 12 May 2018

Hij wil aangeven dat het niets met de OpenPLi release te maken heeft maar dat het een oscam probleem kan zijn.
Quote

HPPli's Photo HPPli 12 May 2018

Misschien je oscam vanuit OpenPli "blokkeren" middels het commando;

 

opkg flag hold enigma2-plugin-softcams-oscam

 

En hierna je huidige oscam-binary vervangen door de "modern" uitvoering Oscam Modern r1528, werkt hier perfect op de Vu-tjes.  :wub:

Quote

Dimmie's Photo Dimmie 12 May 2018

Als het dan perse Oscam moet zijn dan compileer je toch gewoon zelf ff een nieuwere of oudere build van Oscam en probeer je die.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 12 May 2018

Heb je daar een bron voor waar dat staat ? Kan nl op streamboard dit zo 123 niet terug vinden ?

 

Het is ook geen bug.

 

Oscam heeft een EMMCache optie bij elke reader, voor sommige kaarten kan die handig zijn. Maar M7 bijvoorbeeld stuurt zoveel EMM's uit (duizenden op een dag) dat als je die allemaal wil cachen, dan is op den duur Oscam meer bezig met EMM management in memory en naar de cache file dan met ECM's serveren, en dat merk je door hickups.

 

Als je global EMM's filtert op je reader dan heb je dit probleem niet, en als je EMMCache uit hebt staat (veld leeg of eerste cijfer een 0) dan ook niet.

 

Release-6.2 heeft overigens 11420 aan boord, en de release build daarvan loopt "as we speak".

Quote

hotatomic's Photo hotatomic 13 May 2018

Goedemorgen hoop dat 6.2 er zo aankomt :D

Zie dat de 6.2 er is toppie ;)


Edited by hotatomic, 13 May 2018 - 05:48.
Quote

pluizebol's Photo pluizebol 13 May 2018

@Tech

 

Bij mij staat er dit in de emmcache : klopt dat ?

Attached Files

Quote

40H3X's Photo 40H3X 13 May 2018

Ja, als je glitches hebt omzetten naar 0 of leeg laten dan een save (onderaan) en een restart van OSCam


Edited by 40H3X, 13 May 2018 - 09:05.
Quote