Springen naar inhoud


Foto

"Your encountered a software problem"

green screen encountered

  • Please log in to reply
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 MaggieJansink

  • New Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 mei 2018 - 09:20

In het groene scherm op de dreambox800se staat your STB encountered a software problem. Please send the logfile? Hoe doe ik dat precies?

 



Re: "Your encountered a software problem" #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 15 mei 2018 - 11:04

Indien je een harddisk geplaatst hebt staan de crashlogs in de root van de harde schijf.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: "Your encountered a software problem" #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 mei 2018 - 12:31

En anders in /home/root.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: "Your encountered a software problem" #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 15 mei 2018 - 14:37

Die komt ook vaak voorbij, dus er ook maar in https://wiki.openpli...eaks#Crash_logs


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: "Your encountered a software problem" #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 mei 2018 - 14:47

Klein vautje aangepast: de root van de disk is /media/hdd, niet /, dat is de root van de flash.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: "Your encountered a software problem" #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 15 mei 2018 - 15:48

Klein vautje aangepast: de root van de disk is /media/hdd, niet /, dat is de root van de flash.

Dank voor de edit ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: "Your encountered a software problem" #7 MaggieJansink

  • New Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 juni 2018 - 11:07

Hello everybody,

Thank you all for your replies, but for me it's all acracadabra... Is there somewhere a tutorial or a step-by-step list what I need to do? I really need the box working. Every 20min it turns off.

 

Dank jullie allemaal voor je reacties, maar ik heb nog geen idee waar julli het precies over hebben. Bestaat er een soort van stappenlijst dat ik kan volgen dat me precies vertelt wat ik moet doen? Ik heb de box echt nodig. Dank je wel.



Re: "Your encountered a software problem" #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2018 - 11:19

Kijk eens in de wiki  https://wiki.openpli.org/Main_Page

en voor de crash.log hier https://wiki.openpli...eaks#Crash_logs


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: "Your encountered a software problem" #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2018 - 15:10

De crashlog hier posten kan een eind helpen..
Vaak helpt ook het terugvolgen van wat je recentelijk met de box hebt gedaan.. Nieuwe plugin geïnstalleerd, nieuwe skin uitgeprobeerd?
Een TeamViewer sessie wil ook nog wel eens helpen..
Met één been in het graf..... Helaas


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers