Springen naar inhoud


Foto

ET-9000 Tuner probleem


  • Please log in to reply
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 Flipper

  • Member
  • 16 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 mei 2018 - 13:24

Beste,

 

Ik heb een ET-9000, met 2 kabels aangesloten op een duo lnb. Nu heb ik sinds enige tijd problemen met tuner A in mijn ET-9000.

Deze geeft bij het zappen heel even beeld, maar vervolgens krijg ik de melding afstemmen mislukt. Dit is op bijna alle kanalen, op een enkel kanaal (bijv. BVN) krijg ik wel beeld.

 

Als ik de voorkeurs tuner op Tuner B zet is er niets aan de hand en heb ik overal beeld.

 

Ik was in de veronderstelling dat de tuner wellicht defect zou zijn, het rare is alleen dat als ik opneem op tuner B, tuner A prima werkt.

Echter als de opname op tuner B stopt, krijg ik weer direct op het tuner A kanaal, afstemmen mislukt.

 

Is hier een verklaring voor? Toch iets defect? Ik heb de box opnieuw geflashed, maar dat heeft niet geholpen.

 

Wellicht heeft iemand een idee.

 

Gr,


Veranderd door Flipper, 24 mei 2018 - 13:26


Re: ET-9000 Tuner probleem #2 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 24 mei 2018 - 17:30

Beide tuners aangesloten met twee aparte kabels op één duo LNB?- dan is wellicht die LNB defect of een probleem met de bekabeling (copper clad steel?). De LNB krijgt dan niet genoeg vermogen/spanning als maar één ingang operationeel is.



Re: ET-9000 Tuner probleem #3 Flipper

  • Member
  • 16 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 mei 2018 - 08:49

Bedankt voor je bericht.

 

Ik heb de LNB vervangen, maar het probleem blijft hetzelfde. Ook nog eens een tweede ontvanger aangesloten, maar dit helpt ook niet.

De kabels tussen tuner A & B had ik al omgewisseld, maar het probleem blijft op Tuner A, dus ik gok dat het ook niet aan de kabels ligt.



Re: ET-9000 Tuner probleem #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5784 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 25 mei 2018 - 10:52

BVN is een FTA (Free To Air), daar heb je dus geen kaart voor nodig, als die er wel inzit dan kan het zijn dat deze niet geactiveerd is bij je provider (bv. CanaalDig.) en dit kan je eenvoudig checken in de UI van OSCam.


Veranderd door 40H3X, 25 mei 2018 - 10:53

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET-9000 Tuner probleem #5 Flipper

  • Member
  • 16 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 mei 2018 - 19:01

Als de kaart het niet zou doen, zou ik toch op tuner B ook geen beeld hebben?



Re: ET-9000 Tuner probleem #6 teo1966

  • Senior Member
  • 1104 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 27 mei 2018 - 11:05

kijk hier maar eens

https://forums.openp...0-power-supply/


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: ET-9000 Tuner probleem #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5784 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 27 mei 2018 - 11:29

Als de kaart het niet zou doen, zou ik toch op tuner B ook geen beeld hebben?


Een FTA zender zoals BVN heeft geen kaart nodig, bij andere zenders is een CI mdule of softcam nodig en een kaart met een geldig abbonement van een provider.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET-9000 Tuner probleem #8 Flipper

  • Member
  • 16 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 29 mei 2018 - 19:40

 

Dus wellicht een elco defect van Tuner A? Tips om deze ergens te laten repareren? 



Re: ET-9000 Tuner probleem #9 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 31 mei 2018 - 12:46

Op sat4all zit ene steve uit Arnhem die kan dat wel.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers