Jump to content


Photo

HbbTV

HbbTV

  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#1 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2018 - 17:56

Hoe zet ik  HbbTV uit   in de laatste   software  van PLI  op  een Vu Ultimo............. Ik wil dit  uit    zetten omdat het zappen    nu zeer  vertraagt..... Ik kan hem namelijk niet uit zetten of verwijderen   via   applicaties...?


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 May 2018 - 17:58

HbbTV draait alleen maar als je dat start?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HbbTV #3 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2018 - 18:05

Ja dat begrijp ik maar....  als je na een zender  gaat  die het  uitzend   dan   haal hij volgens mij     wel de gegevens  binnen  op de  achtergrond.....? En   heb het al eens eerder als  plugin  op  mijn Vu Ultimo gezet...  toen  ondekte ik ook dat  hij   bij zappen zeer traag  wordt.

Daarom mijn vraag kan ik hem    totaal verwijderen ergens... want ik gebruik het  nooit ;)


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 29 May 2018 - 18:20

Hbbtv vetraagd het zappen echt niet.... de info is een url die ook opgehaald wordt zonder hbbtv plugin...

Edited by littlesat, 29 May 2018 - 18:21.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HbbTV #5 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 29 May 2018 - 18:49

Menu-applicaties-verwijderen plugins?

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: HbbTV #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 29 May 2018 - 19:40

Ter info, dumpait haalt de url info eruit.
Maar HbbTV doet niets met zapsnelheid.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #7 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2018 - 19:58

Hier vertraagt hij dus wel vooral op de duitse zenders en via plugin's wil hij dus niet verwijdert wordenv!
ik verwijder die HbbTv plugin, start de VU weer opnieuw op en staat hij er weer tussen.

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #8 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2018 - 20:05

Hier gaat  pas de zender  over naar een andere zender  dus van  RTL Television  naar  RTL 2 .. bijvoorbeeld...............   als  de  rode/groene/gele/blauw  icoontjes   in de  INFO  balk  verschijnen.


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 29 May 2018 - 20:06

Jij denkt dat het HbbTV is, waarop baseer je dat gegeven?
Ik heb echt het idee dat die vertraging ergens anders vandaan moet komen want de HbbTV plugin wordt pas gestart als je op de rode knop drukt.
Het HbbTv logo wat je in de skin ziet, wil zeggen dat er een HbbTV url gevonden is en dus Hbb beschikbaar is, de plugin zelf is dan nog niet gestart.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #10 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 29 May 2018 - 20:15

Kijk anders met opkg via telnet. Er zal wel iets geinstalleerd als "enigma2-plugin-extensions-hbbtv"

Als je dat deinstalleert via opkg zou je er ook vanaf moeten zijn.


607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: HbbTV #11 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2018 - 20:18

Dat baseer ik op.  ik hem     altijden  geleden  op me VU.. heb   gezeten   het me toen ook op viel..........  toen kon je hem zelf installeren nog  via plugin's.... maar  blijkbaar  word  hij nu  automaties al mee  geleverd in de laatste  PLI.

En als ik  hem nu  verwijder  via   applicaties........ en zonder  herstarten van de VU hij dan wel    snel over zapt.............. tot ik   de VU weer  herstart  enigma2... hij er weer   opstaat...... het weer  even duurt met    zappen  van  de zenders.

Tot   dus die    kleuren  icoontjes   in de  info balk  komen.

En  dat Hbbtv logo  zie ik niet  in de  info  balk staan


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 May 2018 - 20:36

Heb je het al eens met ipkuninstaller geprobeert te verwijderen ?



Re: HbbTV #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 May 2018 - 08:56

Dat baseer ik op.  ik hem     altijden  geleden  op me VU.. heb   gezeten   het me toen ook op viel..........  toen kon je hem zelf installeren nog  via plugin's.... maar  blijkbaar  word  hij nu  automaties al mee  geleverd in de laatste  PLI.

En als ik  hem nu  verwijder  via   applicaties........ en zonder  herstarten van de VU hij dan wel    snel over zapt.............. tot ik   de VU weer  herstart  enigma2... hij er weer   opstaat...... het weer  even duurt met    zappen  van  de zenders.

Tot   dus die    kleuren  icoontjes   in de  info balk  komen.

En  dat Hbbtv logo  zie ik niet  in de  info  balk staan

Geen idee op welke manier je berichten op het forum plaatst met al die spaties en ......, dat verhoogt de leesbaarheid niet echt maar als het jouw manier van reageren is heb ik niets gezegd ;)

 

Tot   dus die    kleuren  icoontjes   in de  info balk  komen.
Dat is dus het HbbTV logo.

 

Hoe verwijder jij de HbbTV plugin?

Via menu - applicaties - rode knop en dan scrollen naar de HbbTV plugin en bevestigen met de OK knop?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #14 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2018 - 10:57

 

Dat baseer ik op.  ik hem     altijden  geleden  op me VU.. heb   gezeten   het me toen ook op viel..........  toen kon je hem zelf installeren nog  via plugin's.... maar  blijkbaar  word  hij nu  automaties al mee  geleverd in de laatste  PLI.

En als ik  hem nu  verwijder  via   applicaties........ en zonder  herstarten van de VU hij dan wel    snel over zapt.............. tot ik   de VU weer  herstart  enigma2... hij er weer   opstaat...... het weer  even duurt met    zappen  van  de zenders.

Tot   dus die    kleuren  icoontjes   in de  info balk  komen.

En  dat Hbbtv logo  zie ik niet  in de  info  balk staan

Geen idee op welke manier je berichten op het forum plaatst met al die spaties en ......, dat verhoogt de leesbaarheid niet echt maar als het jouw manier van reageren is heb ik niets gezegd ;)

 

 

 

Tot   dus die    kleuren  icoontjes   in de  info balk  komen.
Dat is dus het HbbTV logo.

 

Hoe verwijder jij de HbbTV plugin?

Via menu - applicaties - rode knop en dan scrollen naar de HbbTV plugin en bevestigen met de OK knop?

 

Dat  is mijn manier .............Beetje jammer  die opmerling van jou... Maar goed  JIJ heb niets  gezegt ;)

 

En die plugin verwijderen   hoe  jij  uitlegt  DOE ik dus.......... Maar na herstarten van de  VU   staat  hij er  weer  tussen ;)


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HbbTV #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 30 May 2018 - 11:43

@Satkieker: Nogmaals: Heb je het al eens met ipkuninstaller geprobeert te verwijderen ? Ik test dat hier net op een Ultimo 4k en dan komt die echt niet 'terug' als je een geforceerde uninstall doet.



Re: HbbTV #16 arn354

  • Senior Member
  • 146 posts

+12
Neutral

Posted 30 May 2018 - 12:15

Zapping is indeed slower with installed hbbtv.

Therefore we added hbbtv ait reader/carousel reader to enigma2 c++ which improved zapping speed and avoids spinner on slower boxes with hbbtv installed on zapping services with hbbtv available.

 

https://github.com/o...17199cdba824415 - not sure if further changes were done afterwards, but i don't think so.


Edited by arn354, 30 May 2018 - 12:15.


Re: HbbTV #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2018 - 12:58

Tja heren wat is het nu, vertraagd HbbTv nu wel of niet. :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: HbbTV #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 30 May 2018 - 13:02

Tja heren wat is het nu, vertraagd HbbTv nu wel of niet. :unsure:

 

Als het niet loopt niet, als het wel loopt blijkbaar wel (maar daar kan ik niks van zeggen, ik gebruik het nooit). Met andere woorden, alleen het "geinstalleerd" zijn vertraagd niks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HbbTV #19 arn354

  • Senior Member
  • 146 posts

+12
Neutral

Posted 30 May 2018 - 13:13

Met andere woorden, alleen het "geinstalleerd" zijn vertraagd niks.

 

 

not true.

 

1.) create a log without dumpait from hbbtv installed (no hbbtv installed), zap from "Das Erste HD" to "ZDF HD".

2.) create a log with dumpait from hbbtv installed (hbbtv installed), zap from "Das Erste HD" to "ZDF HD".

3.) compare the timestamps from log lines.



Re: HbbTV #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 May 2018 - 13:14

Therefore we added hbbtv ait reader/carousel reader to enigma2 c++ which improved zapping speed and avoids spinner on slower boxes with hbbtv installed on zapping services with hbbtv available.

Het enige wat ik dan bedenken kan is dat dumpait iets doet zoals ik hier ook al opperde.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: HbbTV

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users