Jump to content


Photo

Vti of OpenPli


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Martin46

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2018 - 14:24

Ik heb 2 VU+solo2 en draai daarop Vti  ben er tevreden mee maar ik zie dat er veel meer OpenPli gebruikt wordt.

Ik zou graag willen weten  waarom dat is en wat i het verschil.

 

groetjes 

Martin



Re: Vti of OpenPli #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 30 May 2018 - 14:24

Ik zou zeggen probeer het maar eens uit.... ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vti of OpenPli #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 30 May 2018 - 18:51

OpenPli is wat meer gebruikersvriendelijk met name voor de "gewone" gebruiker. Zo kun je met een NL kaart direct OScam kiezen en je kaart werkt. Voor de rest is het heel gebruiker specifiek; wat de één handig vind is de ander een doorn in het oog....
Zelf bezit ik een aantal VU+ ontvangers welke allemaal werken op VTi. Daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb geen enkele behoefte om over te stappen naar OpenPli..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vti of OpenPli #4 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 30 May 2018 - 20:11

Je zit hier wel regelmatig het openpli forum vol te blaten met onzin en als er dan naar onderbouwing gevraagd wordt geef je niet thuis. Wederom helemaal goed bezig! :)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vti of OpenPli #5 Martin46

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2018 - 22:01

Ik denk dat ik daar niets mee opschiet  :wacko:



Re: Vti of OpenPli #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 31 May 2018 - 05:14

Nee, dat geloof ik direct ;)

 

Als OpenPLi gebruiker wil ik niets anders op mijn STB's hebben dan OpenPLi, dat draait lekker vlot en licht, er zitten geen overbodige plugins en toeters en bellen in waardoor het allemaal lekker vlotjes loopt.

Maar ja, of je hier iets aan hebt ? Het zou wat zijn als ik iets anders zou draaien.... :ph34r:


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vti of OpenPli #7 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 31 May 2018 - 07:49

OpenPli heeft een optie die andere images niet hebben en dat is dat je via de pvr toets van de afstandsbediening en dan op geel drukt, heel snel en makkelijk op andere ontvangers zijn harddisk kunt komen en ook de nas harde schijven die je in het netwerk hebt zitten goed kunt bereiken



Re: Vti of OpenPli #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 May 2018 - 12:06

Nou of dat nu een doorslaggevend argument is om alleen voor Pli te gaan, wanneer gebruik je deze knoppen exercitie nu. :huh:

Met de list knop kan ik ook simpel naar mijn netwerkt locaties gaan. ;)


Edited by Sagitarius, 31 May 2018 - 12:09.

73's

PE1AQZ


Re: Vti of OpenPli #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 31 May 2018 - 15:47

Dit PVR gebeuren zit net zo goed in VTi.. Dat gaat met de LIST knop op je AB.

OpenPli heeft de Hotkeys configuratie mogelijkheid
Bij VTi moet je daarvoor eerst MultiQuickButton installeren (en dan hopen dat je geen incompatibele Skin hebt geïnstalleerd)
De skins van OpenPli zijn wat mooier. Zo geeft OpenPli bij Graphic EPG list een soort Aero font. Bij VTi is dat allemaal erg plat (één kleur, geen gradaties)
OpenPli kiest softcams uit de feed. Bij VTi gaat dat via het CAM center. Het is gewoon een weetje. Eenmaal gewend, wwet je niet beter..

Persoonlijk vind ik VTi stabieler op de VU+ boxen en komen nieuwe drivers en patches regelmatig uit. Wat ik ook handig vind is dat je kunt instellen of hij aan moet geven dat er nieuwe patches zijn..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vti of OpenPli #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 May 2018 - 15:55


Wat ik ook handig vind is dat je kunt instellen of hij aan moet geven dat er nieuwe patches zijn.. 

Ergens helemaal niet handig... omdat de box dan tekens meld aan VTi... "Hier zit een box die VTi gebruikt"..... Zonder dat je er eigenlijk na vraagt...

 

Bovendien overtreedt VTi de licenties van Enigma2... Die zijn niet helemaal netjes bezig...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vti of OpenPli #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 31 May 2018 - 17:08

Wel handig... Ik vraag er immers zelf om..

Of ze de enigma2 licenties schenden zal me persoonlijk een worst wezen. Als eindgebruiker wil ik graag dat alle mogelijke functies van een box 100% inzetbaar zijn. Waarschijnlijk refereer je naar de nog steeds functionerende CI+. Dit komt simpelweg omdat VU+ min of meer een Duitse oorsprong heeft en aangezien alle Duitse providers nu CI+ gebruiken (of een gesloten provider box) moeten ze eigenlijk wel. Zonder CI+ is zo'n box voor Duitse gebruikers waardeloos. Van mij mogen ze best tegen die heilige huisjes aanschoppen. Ik vind het nog steeds van de zotte dat je flink mag betalen voor een abo om vervolgens al je vrijheid af te nemen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vti of OpenPli #12 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 May 2018 - 17:21

Dit is volgens mij nog steeds het forxum Open PLi gebruikersondersteuning, right.

 

Kunnen jullie die welles/nietes discussie over Open PLi versus VTi ergens anders voortzetten PLEASE - thanks


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Vti of OpenPli #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 31 May 2018 - 17:58

Wat zie ik nou? Vu+ van Duitse oorsprong ?? Nooit geweten dat korea zo dichtbij zat...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vti of OpenPli #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 May 2018 - 18:21


Of ze de enigma2 licenties schenden zal me persoonlijk een worst wezen.

 

Dus jij vind het OK dat ze dingen jatten van de vrijwilligers van de open source community?

 

Maar wij van PLi gebruiken en adviseren juist OpenPLi ;)... logisch niet???


Edited by littlesat, 31 May 2018 - 18:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vti of OpenPli #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 31 May 2018 - 19:48

VU+ is Koreaans, VTi is Duits..
Waarom iedere keer die negatieve inslag? Blijf dat niet snappen. Iemand vraagt hier OpenPli versus VTi. Er wordt normaal op geantwoord en het circus barst weer los..
En nogmaals... Je kúnt niet jatten van een Open Community, het is immers 'open' dus publiekelijk toegankelijk. Iedereen mag ermee doen wat ze willen...
Jullie hebben besloten om ooit naar OpenPli over te gaan... Dus niet janken als anderen het ook gebruiken... Als dat zoveel hartzeer geeft, gewoon weer terug naar Pli..
Wie garandeert/bewijst dat het omgekeerd ook niet gebeurd???
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vti of OpenPli #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 May 2018 - 20:27


Edited by littlesat, 31 May 2018 - 20:30.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vti of OpenPli #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 31 May 2018 - 21:59

VU+ is Koreaans, VTi is Duits..
Waarom iedere keer die negatieve inslag? Blijf dat niet snappen. Iemand vraagt hier OpenPli versus VTi. Er wordt normaal op geantwoord en het circus barst weer los..
En nogmaals... Je kúnt niet jatten van een Open Community, het is immers 'open' dus publiekelijk toegankelijk. Iedereen mag ermee doen wat ze willen...
Jullie hebben besloten om ooit naar OpenPli over te gaan... Dus niet janken als anderen het ook gebruiken... Als dat zoveel hartzeer geeft, gewoon weer terug naar Pli..
Wie garandeert/bewijst dat het omgekeerd ook niet gebeurd???

Als je wel code overneemt maar zelf closed bent, heb je geen idee wat GPL inhoudt, als je dat doet ben je gewoon aan het jatten, dat heeft geen zak meer met opensource te maken!!!

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vti of OpenPli #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 1 June 2018 - 01:05

De GNU General Public License of kortweg de GPL is een copyleftlicentie voor software, bedacht door Richard M. Stallman van GNU, die (in het kort) stelt dat je met de software mag doen wat je wilt, inclusief aanpassen en verkopen, mits je dat recht ook doorgeeft aan anderen en de auteur(s) van de software vermeldt.

 

M.a.w. het hoort dan OpenVTI te zijn.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users