Jump to content


Photo

Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag

vu+ solo2 crash epg OpenPLI 6.2

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2018 - 19:55

Hallo,

 

Vanavond een upgrade gedraaid op mijn Vu+ SOLO2, dat had ik al een paar dagen niet gedaan. Na de upgrade blijft de box crashen bij verschillende handelingen.

De box crashed als ik probeer naar de EPG te gaan (pijl-omhoog), naar de multi-epg te gaan (rode toets), als ik probeer naar "Menu" te gaan, als ik probeer omhoog of naar beneden te zappen (pijl naar links of rechts).

Het probleem doet zich voor bij gebruik van de afstandsbediening, bij gebruik van een app als afstandsbediening en bij gebruik van de OpenWebif interface. Alleen het rechtstreeks kiezen van het kanaal werkt wel.

Ik heb wel eens vaker dat de box crashed of blijft hangen (1 à 2x per dag), maar nu is het niet meer werkbaar.

 

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Denken jullie dat ik opnieuw moet flashen en moet ik dat dan met de build van vandaag doen, of even tot morgen wachten?

 

Voor de zekerheid heb ik meerdere crash-logs van vandaag bijgevoegd, omdat ze niet allemaal hetzelfde zijn.

 

Alvast bedankt voor het antwoorden!

 

Attached Files



Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 May 2018 - 20:34

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/PluginComponent.py", line 52, in readPluginList
  File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/MediaPlayer/plugin.py", line 26, in <module>
    from settings import MediaPlayerSettings
ImportError: cannot import name MediaPlayerSettings
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/PluginComponent.py", line 52, in readPluginList
  File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/SoftwareManager/plugin.py", line 37, in <module>
    from BackupRestore import BackupSelection, RestoreMenu, BackupScreen, RestoreScreen, getBackupPath, getBackupFilename
ImportError: cannot import name BackupSelection
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/PluginComponent.py", line 52, in readPluginList
  File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/Videomode/plugin.py", line 9, in <module>
    from VideoHardware import video_hw
ImportError: cannot import name video_hw
No handlers could be found for logger "AT"
REMOVE Peer vusolo2
REMOVE Peer vusolo2
[eDVBPESReader] ERROR reading PES (fd=58): Value too large for defined data type
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Hotkey.py", line 524, in action
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Hotkey.py", line 563, in hotkeyGlobal
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Hotkey.py", line 548, in getKeyFunctions
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Hotkey.py", line 200, in getHotkeyFunctions
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/PluginComponent.py", line 133, in getPluginsForMenu
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/HdmiCEC/plugin.py", line 144, in startSetup
    if menuid == "video" and config.av.videoport.value == "DVI" and config.usage.setup_level.index >= 1:
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/config.py", line 1666, in __getattr__
AttributeError: videoport

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 May 2018 - 20:35

Ik vermoed dat je opnieuw mag flashen.... Er blijkt gewoon het een en ander te ontbreken... Wat was enkele dagen niet geupgrade? 

 

-of- via de console een paar keer opkg update && opkg upgrade doen (of nogmaals updaten als dat lukt)

 

Iets mis gegaan met de upgrade blijkbaar...


Edited by littlesat, 31 May 2018 - 20:37.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #4 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2018 - 20:39

Met "enkele dagen niet geupgrade" bedoel ik dat ik normaal gesproken ongeveer om de dag even kijk of er nog updates zijn en die dan meestal ook installeer. Dat had ik nu ongeveer 10 dagen geleden voor het laatst gedaan.

 

In ieder geval bedankt voor het antwoord. Ik zal morgen opnieuw flashen (nu geen tijd meer), dan laat ik morgen weten of het geholpen heeft.



Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 June 2018 - 10:59

Niet toevallig een 6.1-release op die manier geupgrade naar 6.2-release (dus hoeveel pakketten waren er om te updaten)? Ook geen picon update er tussen, en geen geduld om te wachten tot die klaar was?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #6 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2018 - 12:36

Nee, ik draai al een tijdje op 6.2.

 

Ik denk dat er inderdaad wat fout is gegaan met de upgrade. Zojuist opnieuw geflashed, backup terug en draaien. 10 minuten werk....  :D

 

Jullie bedankt voor het meedenken!

 

Groet,

Peter.



Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #7 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2018 - 12:48

Niet toevallig een 6.1-release op die manier geupgrade naar 6.2-release (dus hoeveel pakketten waren er om te updaten)? Ook geen picon update er tussen, en geen geduld om te wachten tot die klaar was?

 

Die zat er inderdaad tussen, maar ik heb gewoon gewacht totdat de box zichzelf opnieuw heeft opgestart. Klopt dat het even duurt voordat de picon updates klaar zijn, maar dat wist ik.

 

Hoewel ik wel vermoed dat o.a. het gebruik van picons er iets mee te maken heeft. 

Ik heb namelijk naast picons (snp-full.800x450-760x410.light.on.transparent) ook EPGRefresh draaien. Zou het zo kunnen zijn dat het intern geheugen van een VU+ SOLO2 te klein is voor deze hoeveelheid picons en EPG data? Dat vermoeden heb ik wel eens als de box weer crashed. Daarnaast gebruik ik een NAS drive (Synology NAS-box) via een NFS share als primaire HDD. Kan dit nog invloed hebben op het crashen (en is het misschien verstandiger om toch een interne HDD te gebruiken)?  



Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 June 2018 - 13:09

Als je picons in flash hebt staan, en niet op een USB stick, dan is het antwoord waarschijnlijk ja.

 

Picons nooit op een harddisk zetten, dat vertraagt Enigma als de disk altijd op moet spinnen voor het laden van een picon (maar die had je niet, dus geen issue).

 

NFS is geen probleem, al mijn boxen hebben een NFS verbinding naar mijn Syno NAS.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #9 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2018 - 13:34

Als je picons in flash hebt staan, en niet op een USB stick, dan is het antwoord waarschijnlijk ja.

 

Picons nooit op een harddisk zetten, dat vertraagt Enigma als de disk altijd op moet spinnen voor het laden van een picon (maar die had je niet, dus geen issue).

 

NFS is geen probleem, al mijn boxen hebben een NFS verbinding naar mijn Syno NAS.

 

Picons staan inderdaad in flash. Dat zal ik gaan veranderen.

 

Nog even over de traagheid van een harddisk. Als ik er een SSD in plug, dan is die traagheid opgelost, of niet?



Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 June 2018 - 13:52

Daar gaat het niet om.

 

Een harddisk in een STB is zelden in gebruik, en gaat na een periode van buiten gebruik zijn in slaapstand t.b.v. energie besparing. Als je picons op de harddisk zet, dan moet er bij elke zap een picon worden gelezen. Dat zorgt er of voor dat de disk blijft daaien (en dus onnodig energie verbruikt) of dat Enigma moet wachten tot de disk weer draait (als er bij het lezen van de picon eerst de disk weer moet starten). Dat laatste vertraagd het zappen.

 

Voor regulier gebruik is elke harddisk meer dan snel genoeg, al wil je er 15 simultane opnamen naar toe sturen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo2 crasht continu na upgrade van vandaag #11 pst

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2018 - 14:14

OK, duidelijk. Bedankt voor je hulp!





Also tagged with one or more of these keywords: vu+, solo2, crash, epg, OpenPLI 6.2

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users