Jump to content


Photo

Caiway IPTV

Caiway IPTV

  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2018 - 13:59

Hallo,

 

Na vele jaren Satelliet tv te hebben gekeken ga ik over naar glasvezel. Het liefst zou ik bij canaaldigitaal blijven, maar omdat ik in buitengebied woon, heb ik een zeer trage internet verbinding en ben dus min of meer verplicht om over te stappen naar glasvezel. Heb nu internet en bellen van KPN en als het mee zit ga ik een paar euro per maand minder betalen als ik overstap naar glasvezel.

Om de kosten zo laag mogelijk te houden heb ik gekozen voor een totaal pakket van caiway. Tv kijken gaat dan via een netwerkkabel op een ontvanger van Caiway. Ik was wel van plan om mijn schotel te laten hangen voor de eventuele FTA zenders. Ben in het bezit van 2 VU+ ontvangers, een VU+duo2 en een VU+ zero. Mijn vraag is nu, kan ik beide ontvangers gebruiken om de zenders, die worden aangeboden door Caiway,  te bekijken?

 

Din


Edited by satprutser, 2 June 2018 - 13:59.


Re: Caiway IPTV #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 2 June 2018 - 15:05

Nee daar deze naar alle waarschijnlijkheid het verimatrix coderings systeem gebruiken. 


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Caiway IPTV #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 2 June 2018 - 15:57

Voor TV zou je toch gewoon bij CDS kunnen blijven?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Caiway IPTV #4 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2018 - 16:13

Nee daar deze naar alle waarschijnlijkheid het verimatrix coderings systeem gebruiken. 

Oh oké,  :mellow: jammer

 

Bedankt



Re: Caiway IPTV #5 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2018 - 16:15

Voor TV zou je toch gewoon bij CDS kunnen blijven?

Ja dat zou idd kunnen maar dan ben ik toch zo'n €10,= duurder uit per maand



Re: Caiway IPTV #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 June 2018 - 17:06

Zie website van Caiway:

 

  • Ik heb meerdere tv’s in huis. Hoe kijk ik hierop tv?

    In de meeste huizen is er een coax-kabel aansluiting. In dat geval kijk je op je overige tv’s televisie via de coax-kabel. De meeste tv’s hebben een ingebouwde digitale ontvanger. Hierdoor kun je direct televisiekijken. Heb je een tv zonder ingebouwde digitale ontvanger, dan is een HD-ontvanger nodig. Deze kun je via Mijn Caiway bestellen.

    Heb je thuis alleen een glasvezelaansluiting? Dan kan je een Interactieve TV extra bestellen. Op dit moment is het niet mogelijk om meer dan 2 Interactieve TV’s aan te sluiten.

 

 

Dus als je coaxsignaal hebt dan gewoon die gebruiken. Heel veel zenders die op de coax van Caiway zitten zijn FTA, voor de overige zenders heb je de kaart nodig.



Re: Caiway IPTV #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 2 June 2018 - 18:07

Als Caiway een onderdeel van Ziggo is, gaat dat analoge verhaal straks niet meer op...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Caiway IPTV #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 June 2018 - 18:24

Als Caiway een onderdeel van Ziggo is, gaat dat analoge verhaal straks niet meer op...

 

Wie heeft het hier over een analoog verhaal dan ?



Re: Caiway IPTV #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 June 2018 - 20:56

Als Caiway een onderdeel van Ziggo is, gaat dat analoge verhaal straks niet meer op...

Je kletst weer eens uit je nek, Caiway heeft geen analoge tv via de glasvezel en is helemaal geen onderdeel van Ziggo, als je al in het buitengebied woont en een zeer dure (1500-2500 euro aanleg) glasvezel hebt gebruiken ze alleen het tv aanbod van Caiway, en internet van CBizz https://www.glasveze...enstaanbieders/

Je hebt dus verder geen keus van internet of tv provider. :mellow:


Edited by Sagitarius, 2 June 2018 - 20:57.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2018 - 09:09

Ik zeg áls... Hier in mijn regio zit geen Caiway. Ik refereer op de stelling indien indien Analoog via coax...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Caiway IPTV #11 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2018 - 09:57

Hallo,

 

Ik zal het eea nog even toelichten. Momenteel maak ik voor internet gebruik van een adsl aansluiting van kpn voor internet (5Mbps) en bellen. Omdat ik in buitengebied woon maak ik gebruik van satelliet tv van Canaldigitaal. Er is hier simpelweg GÉÉN (coax)kabel

Er is nu een project gestart dat heet Glasvezel buitenaf. Ik krijg nu de mogelijkheid om aan te sluiten op dat netwerk. er zijn in deze verschillende aanbieders: Caiway, CBizz, Delta, solcon, en W3serve. Ik kies voor de voordeligste en dat is Caiway internet en bellen (100Mbps) plus de mogelijkheid om 2 tv's aan te sluiten. Caiway levert één ontvanger. Ik kijk nu al jaren met volle tevredenheid naar satelliet tv van canaldigitaal en heb 2 redelijk nieuwe ontvangers van VU+ een duo2 en een zero.Deze draaien nu allebei op openpli 6,2 op één kaart van canaldigitaal.  Mijn vraag is of ik i.p.v de ontvanger van Caiway beide VU's kan gebruiken om tv te kijken? mijn schotel laat ik overigens zitten voor de eventuele FTA zenders en  voor de hobby. Heb het altijd leuk gevonden om alles uit de lucht te plukken wat er in zit ;)

 

Bedankt voor alle reactie's

 

Din


Edited by satprutser, 3 June 2018 - 10:01.


Re: Caiway IPTV #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 3 June 2018 - 11:42

Hier staat een o.a. een vergelijking https://www.consumen...lles-in-1/beste , maar er zijn vast meer. Wat ik heel belangerijk zou vinden is of je naast het modem (en dan bedoel ik ook alleen modem) je eigen router mag aansluiten. Bij xs4all is dat geen probleem. Snelheid is niet zaligmakend, want ook de andere zijde op het internet kan bepalend zijn, die heeft misschien beperkingen.


Edited by 40H3X, 3 June 2018 - 11:43.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Caiway IPTV #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2018 - 11:54

Ik zeg áls... Hier in mijn regio zit geen Caiway. Ik refereer op de stelling indien indien Analoog via coax...

 

Waar staat die stelling 'analoog via coax' dan ?



Re: Caiway IPTV #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2018 - 12:33

Ik zeg áls... Hier in mijn regio zit geen Caiway. Ik refereer op de stelling indien indien Analoog via coax...

Als je goed gelezen had wil ts overstappen op glasvezel buitenaf, en als tv provider is dat Caiway, die bieden geen analoog aan op glasvezel en sinds kort ook niet meer op de coax kabel. Ik heb hier naast Ziggo glasvezel van Telfort (voorheen XMS) en ik heb gelukkig nog wel analoge en digitale dvb-c tv op het glasvezel modem zitten, dat ben ik kwijt als mijn pakket geüpgraded word, dat doe ik niet natuurlijk omdat ik er ook nog Ziggo bij heb die veel meer kanalen in HD aanbied en nog met Irdeto werkt, dus fijn oscam kan gebruiken. ;)

 

En bij glasvezel kan ik hier mijn eigen modem kiezen omdat er maar 1 utp poort op het glasvezel modem zit, ik gebruik hier de Asus RT-N66U.

 

Voor ts je kunt dus de iptv box zenders niet op je VU's bekijken helaas. :(


Edited by Sagitarius, 3 June 2018 - 12:38.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #15 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2018 - 13:03

Hier staat een o.a. een vergelijking https://www.consumen...lles-in-1/beste , maar er zijn vast meer. Wat ik heel belangerijk zou vinden is of je naast het modem (en dan bedoel ik ook alleen modem) je eigen router mag aansluiten. Bij xs4all is dat geen probleem. Snelheid is niet zaligmakend, want ook de andere zijde op het internet kan bepalend zijn, die heeft misschien beperkingen.

Jammer dat bij mij xs4all en kpn niet worden aangeboden. heb nu nl. ook kpn kompleet en dat komt ook te. vervallen.



Re: Caiway IPTV #16 satprutser

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2018 - 13:08

 

Ik zeg áls... Hier in mijn regio zit geen Caiway. Ik refereer op de stelling indien indien Analoog via coax...

Als je goed gelezen had wil ts overstappen op glasvezel buitenaf, en als tv provider is dat Caiway, die bieden geen analoog aan op glasvezel en sinds kort ook niet meer op de coax kabel. Ik heb hier naast Ziggo glasvezel van Telfort (voorheen XMS) en ik heb gelukkig nog wel analoge en digitale dvb-c tv op het glasvezel modem zitten, dat ben ik kwijt als mijn pakket geüpgraded word, dat doe ik niet natuurlijk omdat ik er ook nog Ziggo bij heb die veel meer kanalen in HD aanbied en nog met Irdeto werkt, dus fijn oscam kan gebruiken. ;)

 

En bij glasvezel kan ik hier mijn eigen modem kiezen omdat er maar 1 utp poort op het glasvezel modem zit, ik gebruik hier de Asus RT-N66U.

 

Voor ts je kunt dus de iptv box zenders niet op je VU's bekijken helaas. :(

 

Ja echt jammer, daar zit ik dan met mijn VU boxen. :( 



Re: Caiway IPTV #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2018 - 14:58

 

Hier staat een o.a. een vergelijking https://www.consumen...lles-in-1/beste , maar er zijn vast meer. Wat ik heel belangerijk zou vinden is of je naast het modem (en dan bedoel ik ook alleen modem) je eigen router mag aansluiten. Bij xs4all is dat geen probleem. Snelheid is niet zaligmakend, want ook de andere zijde op het internet kan bepalend zijn, die heeft misschien beperkingen.

Jammer dat bij mij xs4all en kpn niet worden aangeboden. heb nu nl. ook kpn kompleet en dat komt ook te. vervallen.

 

Ik heb zo mijn twijfels bij xs4all, iedere keer komen ze er zgn als beste van af, het is gewoon een onderdeel van KPN net als Telfort waar ik bij zit, ze gebruiken dezelfde lijnen en dezelfde servers.

Er zitten kennelijk bij de Consumentenbond heel wat personeels leden die bij xs4all zitten of er worden door xs4all steekpenningen betaald. 

Bij Telfort glasvezel heb ik ook nooit problemen met internet, het doet het altijd en met een constante symmetrische snelheid.


73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2018 - 18:32

 

Ik zeg áls... Hier in mijn regio zit geen Caiway. Ik refereer op de stelling indien indien Analoog via coax...

 

Waar staat die stelling 'analoog via coax' dan ?

 

 

@mimisiku: Nogmaals: Waar staat die stelling 'analoog via coax' dan ?



Re: Caiway IPTV #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2018 - 18:45

Zie website van Caiway:
 
[LIST][*]
Ik heb meerdere tv’s in huis. Hoe kijk ik hierop tv?

In de meeste huizen is er een coax-kabel aansluiting. In dat geval kijk je op je overige tv’s televisie via de coax-kabel. De meeste tv’s hebben een ingebouwde digitale ontvanger. Hierdoor kun je direct televisiekijken. Heb je een tv zonder ingebouwde digitale ontvanger, dan is een HD-ontvanger nodig. Deze kun je via Mijn Caiway bestellen.
Heb je thuis alleen een glasvezelaansluiting? Dan kan je een Interactieve TV extra bestellen. Op dit moment is het niet mogelijk om meer dan 2 Interactieve TV’s aan te sluiten.

[/*]
[/LIST] 
 
Dus als je coaxsignaal hebt dan gewoon die gebruiken. Heel veel zenders die op de coax van Caiway zitten zijn FTA, voor de overige zenders heb je de kaart nodig.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Caiway IPTV #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2018 - 20:54

Zucht.. kun je nu echt niet lezen? ts schreef ''Het liefst zou ik bij canaaldigitaal blijven, maar omdat ik in buitengebied woon, heb ik een zeer trage internet verbinding en ben dus min of meer verplicht om over te stappen naar glasvezel''

En Caiway via ''glasvezel buitenaf''  https://www.glasvezelbuitenaf.nl/    is heel wat anders dan via de coax (wat ts gewoon niet heeft in het buitengebied) en waar jij het steeds maar over hebt.. :mellow:

 

Verder zit ik net als @Dimmie ook ook nog steeds te wachten op een verklaring waar stond ''analoog via coax'', geef daar nu eens een antwoord op dan alleen maar uitspraken te herhalen ''als je coaxsignaal hebt dan gewoon die gebruiken. Heel veel zenders die op de coax van Caiway zitten zijn FTA, voor de overige zenders heb je de kaart nodig''.


Edited by Sagitarius, 3 June 2018 - 20:58.

73's

PE1AQZ




Also tagged with one or more of these keywords: Caiway, IPTV

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users