Jump to content


Photo

ET9500 crash vraag


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 3 June 2018 - 12:57

Hallo allemaal,

 

Heb sinds een paar dagen problemen met mijn et 9500, openpli 6.1 (ook 6.0 geprobeerd)

Ondervind verschillende problemen;

 

Als de Tv uitstaat, (samsung) en zet de ET aan na bijv. 45 minuten dan wil de ET vaak geen verbinding maken met de ET.

 

Heb ik de TV wel aan en de ET aan, na ongeveer 45 minuten zie ik links bovenin het cirkeltje draaien en na een paar minuten herstart de ET of slaat volledig vast.

 

Dacht eerst dat het door de laatste stable versie kwam van 6.1 die ik al weken draaiende heb zonder problemen.

6.0 geprobeerd, krijg dan het zelfde probleem.

6.1 stable laatste versie weer ingeladen.

 

Zie dat de Temperatuur 46 graden is via fan control, is de ET aan het overlijden?



Re: ET9500 crash vraag #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 June 2018 - 18:33

Dat kan maar dan moet je het zoeken in de voeding maar 46 graden is niet veel hoor.


Edited by cobus, 3 June 2018 - 18:33.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9500 crash vraag #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 June 2018 - 19:44

Dan is er ook nog de 6.2 image om te proberen. Toch?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET9500 crash vraag #4 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 4 June 2018 - 16:31

Dan is er ook nog de 6.2 image om te proberen. Toch?

 

Deze heb ik ook geprobeerd, echter alleen maar happeringen van het beeld en/of crashes.

6.1 en 6.0 hebben eigenlijk altijd goed gedraaid de afgelopen maanden, zonder enige problemen.



Re: ET9500 crash vraag #5 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 4 June 2018 - 16:32

Dat kan maar dan moet je het zoeken in de voeding maar 46 graden is niet veel hoor.

Oke, dus de voeding zou dus stervende kunnen zijn, ik hou het even in de gaten.



Re: ET9500 crash vraag #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 4 June 2018 - 18:55

Ik zou daar niet te lang mee wachten de kans dat er meer stuk gaat is groot. je moet in ieder geval de grootste elco vervangen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9500 crash vraag #7 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 6 June 2018 - 09:56

Ik zou daar niet te lang mee wachten de kans dat er meer stuk gaat is groot. je moet in ieder geval de grootste elco vervangen.

 

Zit er aan te denken een nieuwe Xtrend te kopen eventueel en mijn backup daar in te laden of zijn er betere kasten te verkrijgen met betere support?



Re: ET9500 crash vraag #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 June 2018 - 09:59

Een "nieuwe" Xtrend is er al even niet meer, Xtrend is al een tijdje terug onderuit gegaan, de merknaam is door een ander overgenomen, en die levert nu e.e.a. in markten als Rusland.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9500 crash vraag #9 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 6 June 2018 - 10:19

Een "nieuwe" Xtrend is er al even niet meer, Xtrend is al een tijdje terug onderuit gegaan, de merknaam is door een ander overgenomen, en die levert nu e.e.a. in markten als Rusland.

 

Dacht al zoiets te hebben gelezen, de backup is zeker niet over te zetten in een receiver van een ander merk? (ga ik van uit?)

Wat zijn tegenwoordige de betere receivers WanWizard?



Re: ET9500 crash vraag #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 June 2018 - 11:45

De backup zoals die via autobackup te maken is valt prima over te zetten naar een andere box, ik doe dat dagelijks. Je moet mogelijk alleen kijken naar de tuner instellingen, als de box een andere tunerconfiguratie heeft.

 

Wellicht kun je het best voor jezelf bepalen wat je wensen zijn, ten aanzien van tuners, tuner types, wel/geen disk, type netwerk aansluiting, etc, en dan in https://wiki.openpli...pbox_Comparison kijken welke in aanmerking komen. Dat kun je vervolgens kijken welke budgetair passen, en als je daarna een shortlist maakt van wat je over houdt, dan kun je hier gericht naar ervaringen vragen. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users