Jump to content


Photo

Picons


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 3 June 2018 - 13:54

Ik heb bij een update alle picons in mijn VU+ lijst staan.

In mijn Dreambox-edit staan ze niet. Dat betekent dat ze niet mee komen met het ophalen van de kanalen.

Hoe krijg ik ze in de Dreambox-edit. Het lukt me wel stuk voor stuk inbrengen. Dit duurt dan weken.

 


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 June 2018 - 14:21

Je zou even moeten controleren of de picons wel in de map staan waar DBE verwacht dat ze staan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2018 - 15:56

Sinds het begin van DBE heb ik er ruzie mee. Misschien ben ik er te stom voor, maar nooit enige logica on dat programma gevonden. Lees ik de zenderlijst uit en plaats ze terug zijn plots mijn satellieten weg. Of continue SID not found in PAT. Geen idee waarom. Ik hou het er maar op dat ik er te dom voor ben.

Ik kopieër de picon directory gewoon op mijn NAS, hetzelfde doe ik met de zenderlijst vanuit /etc/enigma2.

Kan ze naar believen terug plaatsen naar elk van mijn ontvangers. En dat werkt altijd (en zonder gezeur)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Picons #4 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 3 June 2018 - 21:09

Tech zou je dit mij met screenshots  kunnen laten zien waar ik kijken moet waar de map DBE staat. Van dit onderwerp weet ik niets.


Edited by Geuze, 3 June 2018 - 21:10.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 June 2018 - 22:13

Ik zou dat met alle plezier voor je willen doen maar DBE is een windows applicatie, ik heb (gelukkig) geen pc met windows in huis, dus kan je geen voorbeeld tonen maar ik hoop dat anderen dit even voor je willen doen.

Ik heb het in Linux met Wine geprobeerd te draaien maar dat werkt niet echt lekker....of beter gezegd, het werkt instabiel.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 4 June 2018 - 12:01

Volgens mij moet je in de root een mapje genaamd picon (of was het nu picons) even aanmaken, dan werkt het wel met DBE.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Picons #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 7 June 2018 - 11:52

Tech zou je dit mij met screenshots  kunnen laten zien waar ik kijken moet waar de map DBE staat. Van dit onderwerp weet ik niets.

Attached File  Naamloos.png   53.85KB   13 downloads Bedoel je dit  Hans?



Re: Picons #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 June 2018 - 13:52

Normaliter staan de picons, als je die uit de feeds haalt, in een map picon in de root

/picon/
dus geen folder met de naam picons. dus niet in het meervoud. 

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #9 waterpas

  • Senior Member
  • 97 posts

+2
Neutral

Posted 7 June 2018 - 14:30

 

Normaliter staan de picons, als je die uit de feeds haalt, in een map picon in de root

/picon/
dus geen folder met de naam picons. dus niet in het meervoud. 

 

Zo doe ik het ook, even een folder aanmaken?



Re: Picons #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 June 2018 - 14:37

Nee, dat hoeft niet, die folder wordt vanzelf aangemaakt als je het pakket vanuit de feeds installeert.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #11 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 8 June 2018 - 05:39

Loui

Ik heb in je screenshot alles zo staan. Moet er picons of picon staan.

Alleen heb ik bij de onderste regel niets staan.

Moet daar wat ingevuld worden.


Edited by Geuze, 8 June 2018 - 05:40.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #12 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 June 2018 - 11:51

Ok de map is dus picon, als deze map niet in de root van je ontvanger bestaat, moet je deze even handmatig aanmaken zodat DBE het kan vinden.
In DBE staat ook een verwijzing naar de picon map deze moet dan ook overeenkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Picons #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 June 2018 - 11:53

Misschien kan het PLi team deze lege map ook standaard aan het image toevoegen, dat schept meteen meer duidelijkheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Picons #14 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 8 June 2018 - 16:15

Ik heb hier een screenshot van de root.

En een screenshot van de dream-edit.

Wat moet ik nog veranderen.

Attached Files


Edited by Geuze, 8 June 2018 - 16:15.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 June 2018 - 16:28

Als je gewoon de picons installeert, komt die map vanzelf op de juiste plek !

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #16 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 8 June 2018 - 19:45

Dat is juist Tech. Dat kun je zien in de screenshot.

Als ik de kanalen ophaal uit de VU+ met alle picons naar de Dreambox-edit komen de picons niet mee.

De ruimte voor de picons in de Dreambox-edit is leeg.

Dit is wat me bezig houd.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #17 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 9 June 2018 - 15:09

In de screenshot zie media/usb/picon/ als doel voor de picon op de dreambox. Dit moet /picon/ worden, of je moet een usb stick met de map picon aanmaken.
Its simple logica.
(de standaard is optie 1)

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Picons #18 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 10 June 2018 - 07:40

hulkman. Ik heb media/usb/picon veranderd. (Zie screenshot)

In de onderste regel moet denk ik de picons ingevuld worden zoals ze op mijn computer staan. (D-schijf)

Welke woorden moet ik daar neer zetten. (Zie screenshot).

 

Attached Files


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Picons #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 June 2018 - 12:34

Dat ziet er op zich goed uit, werkt het met deze instellingen niet?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #20 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 10 June 2018 - 13:51

Nee, dit verbaast me. Kijk maar. De lijst dit je ziet is mijn zelf samengestelde kanalenlijst.

 

Even wat anders. Ik ga donderdag naar de Anga beurs in Keulen. Kijken of de Uno 4k SE s2x er staat.

Attached Files


Edited by Geuze, 10 June 2018 - 13:52.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users