Jump to content


Photo

VuDuo niet serieel te flashen


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 13:52

Vorige week heb geprobeerd ik mijn VU+duo online te updaten en blijft hij hangen met starting en is niet te flashen via usb. Blijft staan op reading usb.

Nu ben ik het aan het proberen met een nullmodemkabel en vu util maar ook dit lukt niet.

Wel gewoon contact via de pc en hij wijst ook het ip adres toe en de stappen 1 t/m 5 gaan goed.

Hij stopt bij stap 6: upgrade the boot image.

Hij geeft dan aan : fail to upgrade your machine 

Step 6 err code -21

 

Heeft iemand enig idee want voor het online updaten werkte de box gewoon prima



Re: VuDuo niet serieel te flashen #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 5 June 2018 - 16:37

Een Vu kan je niet upgraden via een serial port, alleen via een USB stick.

 

Je zult een image op de stick moeten zetten en via USB flashen, als dat niet lukt, is de kans groot dat je mogelijk over een clone exemplaar beschikt, en doet het niet met de huidige images.

Maar eerst moet je wat meer info geven met betrekking tot


Wel gewoon contact via de pc en hij wijst ook het ip adres toe en de stappen 1 t/m 5 gaan goed.

Hij stopt bij stap 6: upgrade the boot image.

Hoe zie je die stappen dan? Op TV of in het display?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VuDuo niet serieel te flashen #3 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 16:52

Een Vu kan je niet upgraden via een serial port, alleen via een USB stick.

 

Je zult een image op de stick moeten zetten en via USB flashen, als dat niet lukt, is de kans groot dat je mogelijk over een clone exemplaar beschikt, en doet het niet met de huidige images.

Maar eerst moet je wat meer info geven met betrekking tot

 


Wel gewoon contact via de pc en hij wijst ook het ip adres toe en de stappen 1 t/m 5 gaan goed.

Hij stopt bij stap 6: upgrade the boot image.

Hoe zie je die stappen dan? Op TV of in het display?

 

Update: ik heb nu een originele image( een NFI file) er in gezet via serieel en nullmodem kabel via de pc. Ik zie de meldingen dus op de pc.

Dit is echter een originele image van 2012.

Via USB lukt niet en dan moet ik weer de originele er in zetten anders blijft hij weer op starting hangen. Als ik nu een backupmanager op die oude zou krijgen dan kan ik het via netwerk proberen. 

Of ik moet een NFI file van de laatste openpli hebben en dan ook via serieel proberen



Re: VuDuo niet serieel te flashen #4 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 16:54

 

Een Vu kan je niet upgraden via een serial port, alleen via een USB stick.

 

Je zult een image op de stick moeten zetten en via USB flashen, als dat niet lukt, is de kans groot dat je mogelijk over een clone exemplaar beschikt, en doet het niet met de huidige images.

Maar eerst moet je wat meer info geven met betrekking tot

 


Wel gewoon contact via de pc en hij wijst ook het ip adres toe en de stappen 1 t/m 5 gaan goed.

Hij stopt bij stap 6: upgrade the boot image.

Hoe zie je die stappen dan? Op TV of in het display?

 

 

Update: ik heb nu een originele image( een NFI file) er in gezet via serieel en nullmodem kabel via de pc. Ik zie de meldingen dus op de pc.

Dit is echter een originele image van 2012.

Via USB lukt niet en dan moet ik weer de originele er in zetten anders blijft hij weer op starting hangen. Als ik nu een backupmanager op die oude zou krijgen dan kan ik het via netwerk proberen. 

Of ik moet een NFI file van de laatste openpli hebben en dan ook via serieel proberen.

 

ik heb nog een VUduo draaien dus als ik daar nou zelf een NFI backup file van kan maken kan ik dat ook nog proberen


Edited by Tech, 5 June 2018 - 19:50.
Even de reply uit de quote gehaald


Re: VuDuo niet serieel te flashen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 June 2018 - 16:58

En VU+ doet toch helemaal niks met een NFI file?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #6 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 17:25

En VU+ doet toch helemaal niks met een NFI file?

 

 

En VU+ doet toch helemaal niks met een NFI file?

 

 

Met de VU util(oude versie) kun je via serieel flashen met de NFI file. Die had ik dus van die oude originele image. Als ik die nu kan krijgen/maken van de nieuwe openpli hoop ik dat het lukt. Dan ik voortaan flashen via backupmanager als ik er een nieuwe op wil hebben


Edited by Tech, 5 June 2018 - 19:50.
Even de reply uit de quote gehaald


Re: VuDuo niet serieel te flashen #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 June 2018 - 17:37

Als je Vu Duo hebt en geen clone dat moet je het volgende process doorlopen en dus niet iets met een NFI file https://wiki.openpli...flash_Vu.2B_Duo

Detail, soms moet je meerder USB sticks proberen, het beste zijn kleine USB sticks, tenminste groot genoeg voor de uitgepakte bestanden.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #8 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 18:11

Als je Vu Duo hebt en geen clone dat moet je het volgende process doorlopen en dus niet iets met een NFI file https://wiki.openpli...flash_Vu.2B_Duo

Detail, soms moet je meerder USB sticks proberen, het beste zijn kleine USB sticks, tenminste groot genoeg voor de uitgepakte bestanden.

 

Bedankt voor je reactie, maar het is geen clone, heb hem destijds nieuw gekocht en heeft altijd openpli op gedraaid. En natuurlijk heb ik dat altijd via usb gedaan.

Alleen doet hij dat nu dus niet meer dus ik ben echt op zoek naar een NFI file van openpli. Heb gelezen dat het een aantal jaren geleden wel mogelijk was met een backup manager en openpli 4


Edited by Tech, 5 June 2018 - 19:51.
Even de reply uit de quote gehaald


Re: VuDuo niet serieel te flashen #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 5 June 2018 - 19:52

Een NFI is voor Dreamboxen, NIET voor Vu+ boxen, die kan je alleen alleen via USB flashen!!

 

We hebben voor Vu+ alleen maar USB versies beschikbaar en geen NFI versie.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VuDuo niet serieel te flashen #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 June 2018 - 20:24

@wieckbud1 Ik zie dat je ook een post hebt gemaakt bij het gepinde "rode led" draadje, ik twijfel eraan dat end-of-life zaken op de printplaat de oorzaak zijn, maar laat even weten of soldeerwerk het flash probleem heeft opgelost.

Edited by 40H3X, 5 June 2018 - 20:25.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #11 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2018 - 21:16

@wieckbud1 Ik zie dat je ook een post hebt gemaakt bij het gepinde "rode led" draadje, ik twijfel eraan dat end-of-life zaken op de printplaat de oorzaak zijn, maar laat even weten of soldeerwerk het flash probleem heeft opgelost.

 

 

Is een andere box, had er 4 in totaal


Edited by Tech, 6 June 2018 - 05:51.
wederom de reply uit de quote gehaald


Re: VuDuo niet serieel te flashen #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 June 2018 - 21:18

Dank, is dat vraagstuk opgelost ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 6 June 2018 - 08:35

Wat was de laatste versie, voordat het mis ging met deze box, er is nl volgens mij na kernel 3.1.1 een nieuwe bootloader nodig voor de Duo en de Solo, die nl. ook grotere images aankan.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #14 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2018 - 09:00

versie 6.1



Re: VuDuo niet serieel te flashen #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 6 June 2018 - 12:03

Dan is een update van de bootloader niet nodig, jammer.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VuDuo niet serieel te flashen #16 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 6 June 2018 - 12:35

Heb je al geprobeerd alle elco's van de voeding en de print te verwarmen met een föhn en en dan meteen opnieuw updaten, als alles lekker warm is en dus net even meer capaciteit heeft?


Edited by Superster, 6 June 2018 - 12:35.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users