Jump to content


Photo

Evaringen Solo 4K ontvanger


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 11:31

Hallo allemaal, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Solo 4K (hybrid uhdtv?) ontvanger.

 

Zit er aan te denken om deze te kopen, met een satelliet en een kabel tuner.

 

Ben op het moment in het bezit van een ET9500 met openpli, maar de ET9500 begint steeds meer kuren te vertonen.

 

 

 



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #2 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 9 June 2018 - 11:57

Goede keus. Heb er zelf ook 1 met dual kabel en sat. tuner. Bevalt prima. HDD erin en je kan vooruit. 



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2018 - 12:05

Werkt hier ook prima. Wat zijn je overwegingen, criteria?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #4 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 12:05

Goede keus. Heb er zelf ook 1 met dual kabel en sat. tuner. Bevalt prima. HDD erin en je kan vooruit. 

 

Hoi Carlo, bedankt voor uw bericht.

Ik wil dan de backup van mijn et9500 overzetten naar de vu, moet geloof ik alleen de tuners dan wijzigen.

Kan je met de dual kabel ook de kabel doorlussen naar een andere tv, bijv. boven?



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 9 June 2018 - 12:06

De kabeltuner kan je doorlussen.

 

Na het terugzetten van de backup moet je inderdaad even de tuners controleren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #6 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 12:06

Werkt hier ook prima. Wat zijn je overwegingen, criteria?

 

Ja, ik was benieuwd of de Vu ook nadelen had vergeleken met de et9500.

Maar lees alleen maar goede/betere recenties.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #7 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 12:07

De kabeltuner kan je doorlussen.

 

top, bedankt!



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2018 - 12:11

 

Werkt hier ook prima. Wat zijn je overwegingen, criteria?

 

Ja, ik was benieuwd of de Vu ook nadelen had vergeleken met de et9500.

Maar lees alleen maar goede/betere recenties.

De et9500 is rock solid qua drivers, daar kan geen enkele andere ontvanger tegenop. Maar de Solo4k heeft natuurlijk wel een hele rij meer/andere features.

 

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw overwegingen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #9 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 12:41

 

 

Werkt hier ook prima. Wat zijn je overwegingen, criteria?

 

Ja, ik was benieuwd of de Vu ook nadelen had vergeleken met de et9500.

Maar lees alleen maar goede/betere recenties.

De et9500 is rock solid qua drivers, daar kan geen enkele andere ontvanger tegenop. Maar de Solo4k heeft natuurlijk wel een hele rij meer/andere features.

 

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw overwegingen.

 

 

Nou het probleem wat ik heb met de ET9500 is dat ie de laatste weken hapert en/of vastloopt.

Ook een film streamen over netwerk, wat voorheen goed ging, loopt ie op vast.

Afstandsbediening van mijn samsung tv reageert soms niet meer.

 

Wil daar vanaf en de komende 5 jaar weer vooruit kunnen.

Zag dat de 4k solo zo'n 409,- kost met dubbele tuners, dat heb ik er wel voor over.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 9 June 2018 - 12:45

Kan het zijn dat de flash van de ET9500 wat vol zit en dat de zaak daarom vastloopt?

Vooral als er wat pions in flash worden gezet, kan het zomaar zijn dat er weinig ruimte overblijft...alhoewel je aardig je best moet doen om 256mb vol te krijgen.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #11 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 12:54

Kan het zijn dat de flash van de ET9500 wat vol zit en dat de zaak daarom vastloopt?

Vooral als er wat pions in flash worden gezet, kan het zomaar zijn dat er weinig ruimte overblijft...alhoewel je aardig je best moet doen om 256mb vol te krijgen.....

 

De Picons staan bij mij op de interne harddisk, heb openpli zo ingesteld dat die de picons daarvanaf leest.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2018 - 17:47

Hallo allemaal, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Solo 4K (hybrid uhdtv?) ontvanger.

 

Zit er aan te denken om deze te kopen, met een satelliet en een kabel tuner.

 

Ben op het moment in het bezit van een ET9500 met openpli, maar de ET9500 begint steeds meer kuren te vertonen.

Qua snelheid zit er nogal een verschil tussen deze twee, maar wat zijn precies de kuren en waarom de Solo 4k?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #13 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 18:21

 

Hallo allemaal, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Solo 4K (hybrid uhdtv?) ontvanger.

 

Zit er aan te denken om deze te kopen, met een satelliet en een kabel tuner.

 

Ben op het moment in het bezit van een ET9500 met openpli, maar de ET9500 begint steeds meer kuren te vertonen.

Qua snelheid zit er nogal een verschil tussen deze twee, maar wat zijn precies de kuren en waarom de Solo 4k?

 

 

De volgende kuren zijn sinds een week of 2 opgetreden. had toen open pli 6.1 al weken draaien zonder enige problemen, ben nu weer terug naar 6.0.

 

Enkele keren vastlopen,

 

streamen via intern netwerk crasht de hele box. (Voorheen had ik nergens last van, het probleem lijkt zo'n 2 weken geleden te zijn opgetreden)

 

Echter de afgelopen week geen vast lopers gehad, tijdens gewoon tv kijken.

 

Alleen tijdens het proberen te streamen, klik ik 1 film aan, gaat oke lijkt het, klik een andere film aan, crasht de hele box en moet ik de box uit/aan zetten met de schakelaar op de achterzijde.

 

Soms herkent de box de afstandsbediening van de samsung tv niet meer, maakt dan geen automatische verbinding.

Manueel verbinden gaat dan ook niet, ook werkt op dit zelfde moment de originele xtrend afstandsbediening ook niet.

De knoppen op de ontvanger reageren ook dan vaak niet.

 

TV kabel/satelliet kijken verloopt vrijwel prima de laatste week,

 

Vorige week moest ik de box na zo'n 20-30 minuten steeds (kabel of satelliet maakt niet uit) uit/aan zetten met de knop op de achterzijde omdat de box steeds compleet vastliep.

Zag toen soms wat haperingen in beeld of blokjes of strepen en na enkele minuten sloeg de box dan compleet vast.

 

Dacht een goede koop te gaan doen met de 4K en zo op de toekomst te zijn voorbereid.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2018 - 18:41

Helder, zuiver uit interesse waarom de solo, er zijn heel wat vu's

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #15 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 9 June 2018 - 18:53

Helder, zuiver uit interesse waarom de solo, er zijn heel wat vu's

 

Heb een aantal boxen vergeleken en deze leek mij het beste van de gene die ik bekeken heb en waar een dubbele tuner in kan voor schotel/satelliet.

Maar ook qua cpu/ram geheugen en 4k ondersteuning.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #16 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 10 June 2018 - 11:21

Helder, zuiver uit interesse waarom de solo, er zijn heel wat vu's

 

Vanochtend vanaf 10:00 de box aangezet, tot 12:00 diverse films proberen te streamen via netwerk, dat gaat goed en nu slaat ie compleet vast.

Lijkt net alsof na een paar uur de box het niet meer leuk vind.



Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 10 June 2018 - 11:40

Je kunt de box nog bereiken met telnet en/of pingen en is er een crashlog?


Edited by 40H3X, 10 June 2018 - 11:41.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Evaringen Solo 4K ontvanger #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 June 2018 - 15:20

Maar wat zoek je nou precies? Je moet niet beginnen met wat je kunt krijgen maar met wat je wilt. En daar dan een ontvanger bij zoeken.


Edited by Erik Slagter, 15 June 2018 - 15:20.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users