Springen naar inhoud


Foto

4K satelliet ontvanger met OpenPLi


  • Please log in to reply
Er zijn 12 reacties in dit onderwerp

#1 foxtrot

  • Member
  • 8 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 12 juni 2018 - 20:23

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe 4K satelliet ontvanger, nadat mijn oude HD ontvanger de geest heeft gegeven (VU+ Solo).

 

Aangezien ik de laatste jaren altijd OpenPLi heb gedraaid en gewend ben geraakt aan de interface, zou ik er graag eentje kopen met OpenPLi ondersteuning. Dat zijn er echter nogal wat, en ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er merken of modellen die jullie aan/afraden? Ik zag de Xsarius Revo 4K, die wel voor een scherpe prijs 4K aanbiedt, is dat wat?

 

Bij voorbaat dank!



Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 12 juni 2018 - 20:26

Wat voor vereisten heb je? Hoeveel tuners en wat voor type? Interne disk?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #3 foxtrot

  • Member
  • 8 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 12 juni 2018 - 21:30

In principe heb ik maar 1 tuner nodig, maar ik zie dat er DVB-S2 en DVB-S2X tuners zijn, maakt dit nog verschil?

Interne opslag is niet nodig, aangezien ik alles opsla naar een NAS.

Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 13 juni 2018 - 00:40

DVB-S2X is nodig voor bepaalde additionele features die op sommige sats gebruikt, voor bijvoorbeeld DVB-T distributie. Niet direct nodig voor eindgebrukers, maar als hij er in zit, prima. Als maar 1 gewone kabel beschikbaar is, dan is een FBC tuner ook geen noodzaak.

 

Je hebt dan bijvoorbeeld keuze uit de Mutant HD51, VU+ Zero 4K, Vimastec VS 1500, Xsarius PureHD, Xsarius PureHDse, of de Zgemma H7.

 

Kijk ook even naar de hoeveelheid kaartreaders die je nodig hebt, of je een CI slot nodig hebt, en of je een gigabit netwerk nodig hebt. Want op dat punt kunnen ze ook nog verschillen.  


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 13 juni 2018 - 01:51

Xsarius PureHD, Xsarius PureHDse zijn geen 4k ontvangers. Bij Xsarius moet je dan de Revo of de Galaxy hebben.



Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 13 juni 2018 - 01:52

Sorry, ik bedoelde de Revo. De Galaxy is een FBC box. Ik moet dringend gaan slapen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #7 fenzo

  • Senior Member
  • 225 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 13 juni 2018 - 09:28

Ik heb zo'n revo 4K maar heb daar toch enkele problemen mee bij 4K uitzendingen

Vrijwel alle 4K FTA kanalen ontvang ik goed, maar b.v. de 4K360 uitzending geeft enkel een groen beeld en geen geluid.

Ik heb dat op nog een paar 4K zenders maar weet nu even niet welke :(

zit nu op mijn werk en kan niet kijken welke de problemen geven.

 

Heeft iemand deze ervaring ook of een oorzaak?

 

Ik gebruik de laatste PLI 6.2 

 

Fenzo



Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 13 juni 2018 - 10:24

Ik heb zelf geen ervaring met de Revo, maar als je kunt laten weten over welke zenders het precies gaat, dan kan er even gekeken worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 15 juni 2018 - 14:55

Ik lees hier "scherpe prijs", daar wil ik toch even op reageren. Niks is voor niks en alles komt met een prijs. De ervaring leert dat de allergoedkoopste ontvangers (veel) minder bugfixes krijgen en sommige features missen. Als je daar geen last van hebt, prima, vooral doen. Maar anders toch even over nadenken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #10 EarlyBuyer

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 juli 2018 - 19:03

Weet iemand welke ( bv Mutant HD51) compatibel is met CI van Canal digitaal?

Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 11 juli 2018 - 20:07

Elke ontvanger met een CI slot is compatibel met de CI van CanaDigitaal, maar alleen ontvangers met CI+ zijn compatibel met de CI+ module van CanalDigitaal. Bij mijn weten is dat momenteel geen enkele ontvanger met OpenPli.



Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 11 juli 2018 - 20:17

Waarmee moet worden opgetekend dat de M7-CAM701 dienst doet als gewone CI zonder de '+' en dus gewoon in iedere ontvanger met een CI slot werkt. Behoudens technische problemen (zwakke voeding etc) werkt deze module gewoon. Dus ook op OpenPli 4,6..., Heb zo'n ding getest op mijn ontvangers en mijn TV... Geen centje pijn..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: 4K satelliet ontvanger met OpenPLi #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14630 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 12 juli 2018 - 16:55

Elke ontvanger met een CI slot is compatibel met de CI van CanaDigitaal, maar alleen ontvangers met CI+ zijn compatibel met de CI+ module van CanalDigitaal. Bij mijn weten is dat momenteel geen enkele ontvanger met OpenPli.

Zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, werken de M7 modules gewoon in het CI slot, dus ook de CI+ module (M7-CAM701) van M7, het werkt gewoon in elke box met OpenPLi erin, voorwaarde is natuurlijk wel dat er een CI slot in de STB aanwezig moet zijn ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers