Jump to content


Photo

Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO)


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Robertino

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 June 2018 - 08:40

Hoi, ik heb sinds kort een Fusion HD SE maar ik heb een probleem. Als ik de ziggo (kabel) kanalen zoek dan vind hij o.a. NPO1, 2, 3 niet......
Ik woon in Rotterdam dus gebruik de volgende instellingen:
164.000, 43146, 6900

 

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is ? Alvast bedankt !



Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #2 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 19 June 2018 - 08:44

In heel nederland kan je gewoon de standaard ziggo settings nu gebruiken:

 

Frequentie: 47400 of 474000
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

 

Werkt dit ook niet, dan zal het aan je kabelverbinding liggen. Verdeeldozen, pluggen, versterker etc


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 June 2018 - 11:15

@Harmen, weet je dat wel zeker ? Dan zou de informatie op de Ziggo website niet kloppen namelijk. De scanfrequentie zou in voormalig upc-gebieden nog steeds 164 mhz zijn.

 

@robertino: dit al nagelopen: https://wiki.openpli.org/Cable:Ziggo ?

m.a.w: beginnen met

:

Frequency: 164.000
Symbolrate: 6900
Modulation: QAM64 (all area's) and in some area's QAM256 is also possible
Network ID: 05555 for FTV and Scrambled channels

 

 

Als de kabelscan wel gaat lopen maar na het scannen bepaalde zenders missen dan staat er onderop die pagina in de wiki het volgende over:

 

Obviously, of course, the entire cabling must comply with the current standard set by Ziggo. In other words 'kabelkeur A+' certified (4g shielded) plugs, cables, splitters, plugs, amplifiers etc. The AOP (Subscriber Acquisition Point, in dutch: Abonnee Overname Punt) must also comply with this A+ standard. If this does not comply with this standard, it's likely that, after the new channel format, low and high frequency transmissions (channels) will not appear in the scan. Among others since the last change, the movie channels have been put in almost the entire ziggo region at very low frequencies.

A major mistake is that the cable has been connected to an outdated analogue wall socket. These old wall sockets, as well as the old cabling in the walls, often no longer meet the current "Kabelkeur A+" standard and therefore block the high and low frequencies. The only correct way is to connect is the usage of an 'kabelkeur A+' certified cable connected directly from the decoder to the AOP. The AOP should be a modern AOP equipped with the cable mark. AOP's without this quality mark often no longer meet (and may block low and high frequencies).



Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #4 Robertino

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 June 2018 - 11:43

Ik heb gezocht met netwerkid: 43146 en 05555 maar helaas geen NPO1HD etc.
Dit probleem speelt sinds ik ben overgestapt naar een Xsarius Fusion HD SE.....hiervoor gebruikte ik een Xsarius Fusion HD en werkte alle kanalen gewoon dus ik kan me niet voorstellen dat het aan de bekabeling ligt.

Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 June 2018 - 17:44

@ _HarmeN dat is NIET WAAR. Ik heb dat al een paar keer hier gezegd en het blijft maar rondzingen op de een of andere manier. De "NIT" ("home") frequentie van Ziggo is in voormalig UPC gebieden nog steeds 164 Mhz en je hebt daar niks aan de 3333, 4444 of 5555 network id's. Je moet dan de network id hebben zoals in de betreffende UPC regio gebruikt werd.

 

@Robertino, jouw gegevens zijn volgens mij correct. Blijft er nog onvoldoende signaalkwaliteit over, kabels en pluggen nalopen dus! Zie je ook maar minstens 1 zender of helemaal niks?


Edited by Erik Slagter, 20 June 2018 - 17:44.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 June 2018 - 18:22

1 op 1 copy/paste van de website van ZIggo na invullen van een postcode en huisnummer in Rotterdam:

 

  1. Wordt er gevraagd een Operator te selecteren? Kies dan voor UPC.
  2. Vul bij frequentie 164000 in.
  3. Vul bij netwerk-ID 5555 in.
  4. Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
  5. Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  6. Selecteer Klaar en druk op OK.
  7. Selecteer Zoeken of Volgende en druk op OK.

 

Dus hoezo zou 5555 niet werken ?

 


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 June 2018 - 18:51

@ _HarmeN dat is NIET WAAR. Ik heb dat al een paar keer hier gezegd en het blijft maar rondzingen op de een of andere manier. De "NIT" ("home") frequentie van Ziggo is in voormalig UPC gebieden nog steeds 164 Mhz en je hebt daar niks aan de 3333, 4444 of 5555 network id's. Je moet dan de network id hebben zoals in de betreffende UPC regio gebruikt werd.

 

@Robertino, jouw gegevens zijn volgens mij correct. Blijft er nog onvoldoende signaalkwaliteit over, kabels en pluggen nalopen dus! Zie je ook maar minstens 1 zender of helemaal niks?

Toch moet ik hier een kanttekening bij plaatsen, ik zit in voormalig UPC gebied en zat in netwerk-id 43142 maar gebruik nu 164mHz met netwerk-id 05555, overigens werkt 43142 ook nog steeds, dus beide is (in mijn geval) mogelijk.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #8 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 20 June 2018 - 19:35

Had de info van zuggo site en weet dat m'n broertje en collega's ook 05555 gebruiken dus dat werkt prima

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 June 2018 - 09:20

Ze zijn nog bezig de frequenties aan te passen zodat die in heel Nederland gelijk zijn. Een tijdje geleden heb ik dat gecheckt en daar waren ze in ieder geval in mijn regio (niet Rotterdam) nog niet geharmoniseerd, dus daar werkte de 5555 nog niet. Misschien in andere regio's al wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #10 darude

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2018 - 14:34

*pv een nieuwe topic te openen*

Ik heb precies het zelfde probleem ook met de fusion hd se dat de zenders npo 1, 2 en 3 hd niet gevonden worden in de regio Rotterdam.

Is er al een oplossing voor dit probleem want ik had hiervoor een vu ultimo waarbij dit geen problemen gaf.



Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 September 2018 - 14:40

Op welke fequentie zit het complex waarin die zenders zitten? Want het kan ook nog storing van buitenaf zijn (4G, DVB-T), mijn ouders kunnen daardoor 732Mhz niet ontvangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #12 darude

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2018 - 14:54

Op 252 zitten ze, toen ik mijn oude vu ultimo gebruikte dan vond hij wel die zenders ik denk daarom niet dat het aan storing van buitenaf ligt.



Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 September 2018 - 15:12

En als je die frequentie scant krijg je dan helemaal géén andere zenders te zien behalve NPO 1-2-3 HD?

Hier zitten NPO 1-2-3 HD op die transponder en geen enkele andere zender. Dan zal dat wellicht in Rotterdam ook zo zijn.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #14 darude

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2018 - 15:43

Op die frequentie vind hij niks, als ik een oude zenderlijst van de ulitmo erin zet dan krijg ik afstemmen mislukt te zien.



Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 September 2018 - 16:40

En als je een volledige cablescan doet met de eerder geposte gegevens? Of puur ter test een volledige scan.
Krijg je dan nog steeds geen NPO 1-2-3 HD. Het ging toch om de HD variant.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #16 darude

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2018 - 18:06

Nee klopt dan zie ik niks het gaat inderdaad om de npo hd zenders.
Ik heb net nog even mijn oude ultimo aangesloten en daar worden er wel 3 npo hd kanalen gevonden op de frequentie 252.
Ik denk dat er iets is met de tuner, de bekabeling in huis is goed.

Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 September 2018 - 18:55

Je zou het haast zeggen. Of mogelijk nog even bij iemand anders checken om bepaalde locale zaken definitief uit te sluiten.

Donderdag nog een Fusion HD se kabel bij iemand aangesloten. Pas nadat ik een stukje kabel en drie connectors had vervangen werkte alle FTA zenders perfect. Die mensen keken nog analoog dus er ging een wereld voor hen open.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xsarius Fusion HD SE - Ziggo (geen NPO) #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 September 2018 - 09:54

Als je zeker weet (!) dat je de goede frequentie voor het complex hebt, en ook de andere data (bandbreedte, modulatie), en je hebt met de signaalzoeker vastgesteld dat er geen lock is op die frequentie, dan kunnen veel oorzaken uitgesloten worden.

 

Er blijft dan over:

 

- marginaal signaal

- specifieke storing

- defect in tuner

- bug in driver

 

De eerste twee liggen het meest voor de hand.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users