←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle...

Frenske's Photo Frenske 19 Jun 2018

Titel spreekt voor zich. Let vooral op de Duo 4K die tegen het eind van 2018 wordt verwacht.

Attached Files

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 19 Jun 2018

Mooi lijstje, de meeste dingen zijn nog interessant ook ;) (itt wat de meeste fabrikanten melden in hun folders). En natuurlijk mis ik wel een paar dingen, maar gelukkig hebben wij nog onze comparison chart :)

 

Er zit ook een mooie fout in!

Quote

littlesat's Photo littlesat 20 Jun 2018

Die vu is meer een kleiner broertje van de ultimo 4K met iets meer geheugen ... ;)
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 20 Jun 2018

Het is typisch de opvolger van de Solo4k. Maar voor veel gebruikers zal het verschil niet significant zijn, dus kan het wel eens interessant zijn om juist nu nog, voor weinig, een solo4k te kopen.

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 22 Jun 2018

Titel spreekt voor zich. Let vooral op de Duo 4K die tegen het eind van 2018 wordt verwacht.

 

 

Die vu is meer een kleiner broertje van de ultimo 4K met iets meer geheugen ... ;)

 

Meer het grotere broertje, met aanzienlijk meer RAM, flash en een zeer snelle 64bit SoC.

 

Attached File  Vu+_DUO4K.pdf   1.86MB   33 downloads

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 22 Jun 2018

Nah niet echt. Alleen op de (brakke) i86 architectuur geeft de 64 bit instructieset meer snelheid. Dat komt omdat AMD64 niet alleen 64 bit toevoegd, maar ook een berg aan registers en wat extra slimme instructies. Op ARM staat dat los van elkaar en ARM heeft al veel registers.

 

Het enige waarvoor je op een ARM (of MIPS) 64 bit nodig hebt, is om > 3 Gb geheugen te kunnen adresseren, niks meer en niks minder. En dan nog moet je een image hebben specifiek voor 64 bit, anders draait-ie gewoon 32 bits, wat vaak efficienter is ook (minder lange pointers in geheugen).

 

RAM en flash wordt elk jaar goedkoper. Bij VU+ zie je consequent dat elke nieuwe ontvanger meer flash en RAM krijgt (met uitzondering van de echt low-budget modellen).

 

Het uiteindelijk verschil is imho niet zo groot. De Ultimo4k heeft een grotere behuizing waardoor er een grotere (en waarschijnlijk betere) LCD in past. En in de Ultimo4k kun je nog een conventionele tuner bijplaatsen. Voor de rest vind ik het verschil niet echt relevant.

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 22 Jun 2018

Veel belangrijker is dat de apparaten stabiel draaien. Als ik nu lees op OpenPli én VTI wat er allemaal aan bugs opgelost moeten worden op de 4K bakjes dan word ik daar niet vrolijk van.
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 22 Jun 2018

Oh, vertel?

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 22 Jun 2018

Geluidsproblemen vanuit Deep-Sleep. Problemen met FCC i.c.m. SoftCam. Verder maar even kijken op het VU+ forum.
Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 22 Jun 2018

Geluidsproblemen vanuit Deep-Sleep. Problemen met FCC i.c.m. SoftCam. Verder maar even kijken op het VU+ forum.

Maar dan lees je problemen die gerelateerd zijn aan het (op het fabrieksimage gebaseerde) VTi-image. Je kunt beter op dit forum kijken, want dan zie je PLi-gerelateerde zaken.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 22 Jun 2018

En aangezien wij sowieso geen FCC aanbieden...

Quote

littlesat's Photo littlesat 22 Jun 2018

Fcc en softcam is zeker met onze m7 kaarten een dingetje... dat zal en kan nooit werken....!
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 23 Jun 2018

Dat weten we nu wel. Daar gaat het hier helemaal niet om.

Quote

Zuppelan's Photo Zuppelan 23 Jun 2018

Meer het grotere broertje, met aanzienlijk meer RAM, flash en een zeer snelle 64bit SoC.
 
attachicon.gifVu+_DUO4K.pdf


Ik krijg bij het lezen van die specs een beetje het gevoel van gierigheid: Slechts 1 kaartlezer, geen analoge audio, geen interne voeding, geen USB voorop. Bij een budgetontvanger acceptabel, maar in de prijsklasse waar je deze verwacht mogen alle toeters en bellen erop. Misschien dat ze de Ultimo niet teveel willen ondergraven, maar het blijft functionaliteit die je in de verwachte prijsklasse verwacht.
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 23 Jun 2018

Ik noem het niet gierig. Het is bescherming van het marktaandeel van de Ultimo4k. Anders wordt het verschil wel erg klein.

Quote

Geuze's Photo Geuze 23 Jun 2018

Ik sta op het punt een VU+ Uno 4k SE s2x aan te schaffen.

Als ik hier de voorgaande verhalen lees hoef ik niet tot de nieuwe DUO 4k over te gaan door te wachten tot eind 2018..

Dat zou alleen een snellere processor opleveren. Dit is volgens mij niet merkbaar.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 23 Jun 2018

De UnokSE heeft 1 tunerslot en een wat minder goed schermpje. Als dat geen probleem is, vooral doen zou ik zeggen.

Quote

cobus's Photo cobus 23 Jun 2018

Hier een UNO 4k  werkt echt perfect en is niet veel anders als de se. (hdd en scherm)

Quote

Geuze's Photo Geuze 23 Jun 2018

Ik ga de VU+ Uno 4k SE s2x bestellen.

Volgens de importeur nu leverbaar.

Quote