Jump to content


Photo

updates picons


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 19 June 2018 - 13:40

geachte,

 

Even een vraagje/opmerking over de updates picons.

 

Het valt mij op dat het updaten de laatste tijd vaker gebeurd en dat dit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer duurt dan voorheen.

Valt dit meerdere gebruikers op?

 

Er zijn volgens mij wat meer zender wisselingen dus dat vaker updaten begrijp ik.

 

Echter dat het zo lang duurt? ruim 15 min. op een mutant hd51 en ruim 30 min. op een vu solo 2 vind ik vreemd.

 

Ik heb de picons op de flash intern, op de hd en op een externe usb geprobeerd te plaatsen met minimale tijd verschillen bij het updaten.

 

Verder gaat het uninstallen en opnieuw de picons (nieuwste uit de feed) installeren binnen enkele minuten op beide boxen. ik gebruik dit nu als work around.

 

Is het als update niet zo in te stellen dat de oude picons onvoorwaardelijk worden overschreven? of eerst ge-delete en dan de nieuwe er op?

 

groet uit het niet zonnige zuiden.

 

 

 

 



Re: updates picons #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 19 June 2018 - 15:43

Dit probleem is bekend maar de oplossing nog niet. Ik verwijder de picons, update de box en plaats de picons weer. En dat gaat zoals inmiddels bekend wel snel.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: updates picons #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 19 June 2018 - 16:12

Dat is inderdaad de op dit moment te gebruiken workaround. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, wegens andere zaken met hogere prioriteit. ;)

 

Als alternatief, doe een gewone update (dus niet een update+reboot), en als die gestart is, kun je met de exit toets terug naar het menu. De update loopt dan in de achtergrond verder, ondertussen is de box gewoon bruikbaar.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #4 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 19 June 2018 - 16:27

De workaround werkt voor nu, was ik al wel achter, het is geen ramp hoor, bedankt.

 

Het alternatief probeer ik volgende week eens, kan ik tijdens een commercial even rebooten en een pitstop maken.

 

ik zie dat er ook in het engels talige forum voldoende over is geschreven, ook over de workaround. omdat het bij beide boxen langer duurde dacht ik eerst aan de internet verbinding..... 



Re: updates picons #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 June 2018 - 21:29

Dit probleem is bekend maar de oplossing nog niet. Ik verwijder de picons, update de box en plaats de picons weer. En dat gaat zoals inmiddels bekend wel snel.

 

Je kunt ook de picons kopieeren dan via rood verwijderen en de gekopieeerde map terug plaatsen naar een externe locatie weliswaar.

Dan heb je officieel geen picons geinstaleerd en kijkt de box er ook niet naar.

 

En het probleem is bekend zeg je ,maar weten jullie dan ook de oorzaak en zoja wil je dat eens uitleggen?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: updates picons #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 22 June 2018 - 21:48

Het probleem met versie controle is dat er bij een update file voor file gecheckt moet worden of het een update is, of die weg moet, etc. Daartoe wordt er een file bijgehouden met allerlei info over elke file in de package. En dat is vreselijk veel werk als het gaat over vele duizenden files, zoals er in een picon package zit.

 

Jou tip zorgt er voor dat je nooit meer nieuwe krijgt, en dat is dus ook geen oplossing.

 

Ik dacht dat ik een oplossing had, dit zit in de pakketten van vandaag, maar die lijkt niet te werken. Na de volgende twee updates kan er een alternatieve oplossing getest worden. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #7 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 23 June 2018 - 10:22

 

Jou tip zorgt er voor dat je nooit meer nieuwe krijgt, en dat is dus ook geen oplossing.

 

 

Nee dat klopt dat moet je dan zelf even bijhouden. :)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: updates picons #8 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 29 June 2018 - 21:32

Misschien is het een oplossing om de picon map te voorzien van een versie stempel. Zodat berekend kan worden welke files geupdate moeten worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: updates picons #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 10:05

Wat jij bedoelt is een delta package, zoals bijvoorbeeld RPM dat heeft. Maar OE's OPKG heeft dat niet, helaas.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: updates picons #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 July 2018 - 14:19

Nee, het enige dat je zou kunnen doen is de pakketten splitsen, bijvoorbeeld op sat positie of provider. Waarna je drama's krijgt omdat meerdere pakketten dezelfde files leveren.

 

Probleem is simpelweg dat opkg bij een update op zijn gemakje alle files gaat lopen checken, en dat is met 8000+ images en 11000+ symlinks een bezopen lang werk. 

 

Als ik weer tijd heb (en dat is pas tegen eind van de maand) wil ik er wel weer eens wat tijd aan besteden om te kijken wat er verder mogelijk is. Bijvoorbeeld de hele boel in een tar.gz stoppen (dan zit er in de ipk maar 1 file), en die lokaal uitpakken. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe je in postinst of prerm de opkg install directory te pakken krijgt, dat zou $D moeten zijn, maar dat lijkt niet te werken... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 July 2018 - 08:44

Of misschien anders verdelen. Dezelfde files in meer dan 1 package mag sowieso niet. Bitbake valt daar ook over tijdens het bouwen (gelukkig).

 

Maar wat zou kunnen is een "common" package waar alle gedeelde files in zitten + een package per positie.

 

Of the symlinks per naam en per serviceref uitsplitsen naar aparte packages.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: updates picons #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 7 July 2018 - 11:12

Dat is lastig, want je hebt 1 image file per zender, en dan symlinks voor service refs of naam variaties naar die image file. Een zender kan op verschillende sat posities zitten, en bij verschillende providers voorkomen. Dus hoe dan ook is er een overlap.

 

Probleem is gewoon de checks die opkg upvoerd bij een upgrade, in combinatie met de hoeveelheid files. Als je een remove + een install doet, is het zo gebeurd, dan gebeuren die checks niet. En dat "hack" ik er liever niet in. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 July 2018 - 19:00

We zouden iets kunnen maken dat bij een upgrade vanuit enigma hij eerst expliciet de picons packages verwijdert, dan de upgrade doet en dan weer installeert? Het is een hack, maar wel de minst vieze.

 

Je kunt ook overwegen (zoals ik) om niet per sé van ALLE zenders altijd de allerlaatste versies te hebben en de files zonder package te installeren, scheelt een boel gedoe ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: updates picons #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 July 2018 - 19:57

Die wilde ik eigenlijk zien te voorkomen, specieke code in Enigma voor deze handel.

 

En zelf doen is niet voor de minder technisch onderlegden weggelegd, dus dat is voor veel mensen geen optie.

 

Als ik weer tijd heb zal ik er wel weer even in duiken, maar dat wordt zeker volgende maand.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 July 2018 - 21:16

Of de picons in een grote zipfile stoppen i.p.v. allemaal losse bestanden en ze vandaar uit openen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: updates picons #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 July 2018 - 21:19

Dat was 10 posts of zo geleden al een door mij geopperde oplossing (geen zip, maar een tar.gz, het is wel linux he? ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: updates picons #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 July 2018 - 04:27

Uiteraard. Maar dat wordt ook ingewikkeld omdat je dan ook meerdere paketten moet toestaan/regelen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: updates picons #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 11 July 2018 - 05:44

Uiteraard. Maar dat wordt ook ingewikkeld omdat je dan ook meerdere paketten moet toestaan/regelen...

Nee, het is maar 1 tar.gz waarvan de inhoud naar de juiste plek moet worden gekopieerd, er zijn voor de picons verder geen dependencies, dus alles kan en zit in 1 pakket.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: updates picons #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 July 2018 - 10:45

Maar je hebt ziggo picons, sat picons enz... dat zijn losse tar dingetjes... ;)

Maar wat ook vreemd is dat het eerst wel snel was en nu opeens niet meer... wat is er eigenlijk veranderd..?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: updates picons #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 July 2018 - 11:08

Aan de picon kant niks voor zover ik weet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users