Jump to content


Photo

Zgemma H9 bootlogo bug bij starten


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 June 2018 - 23:49

Uitvoerig getest op de Zgemma H9T

 

Bootlogo komt vaak niet in beeld als:

- enigma2 via het menu wordt herstart

- er een volledige herstart via het menu wordt gedaan

- als er een reboot wordt gegeven via een telnet sessie

 

Bootlogo komt wel altijd in beeld:

- als er een coldstart wordt gedaan (stroom helemaal eraf en er weer op)

- na een update waarbij het bootlogo is vervangen

 

Bij niet in beeld bedoel ik dat het beeld dus zwart blijft bij booten. Je ziet dan alleen de spinner. Dit is dus niet altijd zo, soms een aantal keren komt het bootlogo wel en dan ineens weer niet.

 

Wat opvalt is dat de box extreem snel opstart, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ? Na het Hisilicon beeld is het slechts enkele seconden en dan komt de overscan wizard al in beeld.


Edited by Dimmie, 29 June 2018 - 23:49.


Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 30 June 2018 - 08:30

Ik denk ook dat de box te snel is, dat heb ik al eens met een andere ‘Hisilcon’ box mogen ervaren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 30 June 2018 - 16:06

Is daar misschien een workaround voor ? Bijvoorbeeld het iets trager laten opstarten ?

 

Wat overigens erg handig is, is dat het startlogo ook is meegenomen in de OpenPLI image. Dus als je bijvoorbeeld OpenATV hebt geflashed dan blijft als je daarna OpenPLI flashed dat OpenATV startlogo niet staan maar wordt die weer netjes goed gezet, dat zou bij bijvoorbeeld de VU+ ontvangers echt een uitkomst zijn gezien de vele vragen die daarover worden gesteld.



Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 30 June 2018 - 16:46

Dat is dan in de BSP door de fabrikant geregeld, wij doen niets speciaals met splash screens.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 09:57

Ja ik snap al wat het is. Het is niet zo dat de ontvanger te snel is. Wat wel is, is dat bij nieuwere (met name ARM-based) ontvangers het inladen van de drivers het overgrote deel van boot proces is. Ik vermoed dat daar gewoon de microcode/fpga code oid voor het DVB-deel van de SoC wordt ingeladen. Dit situatie is dan dat het bootlogo pas kan worden getoond op het moment dat de drivers helemaal geladen zijn. Daarvoor is de interface naar userland (Enigma) er niet. Je zit 20 seconden te wachten op het laden van de drivers en daarna is enigma in 2 seconden geladen. Dat is te kort om de TV te laten syncen, dus zie je het boot logo heel kort of helemaal niet.

 

Hier is geen oplossing voor, anders dan dat de fabrikanten het laden van de drivers in meerdere stappen zouden doen, waardoor we op een eerder moment het bootlogo zouden kunnen tonen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #6 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 6 July 2018 - 10:36

Je zit 20 seconden te wachten op het laden van de drivers en daarna is enigma in 2 seconden geladen.


20 seconden is een typo denk ik? Het is meer iets in de orde van 2-4s met huidige snelle chipsets.
(zelfs met stokoude broadcom chipsets was het nooit meer dan ~6-8s, tenminste, bij de ontvangers die ik in mijn bezit gehad heb)

Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 11:01

Probeer maar eens VU+ ontvanger... Is al een paar keer aangekaart. Op 't moment zie ik van de ARM ontvangers voornamelijk die van VU+ dus ik kan wat bevooroordeeld zijn. Maar dan is het echt 20 seconden dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #8 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 6 July 2018 - 11:59

Ah, ok. Klonk mij wat astronomisch in de oren ;)

Re: Zgemma H9 bootlogo bug bij starten #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 6 July 2018 - 12:44

Het laden van de drivers is langer... Maar E2 is er echt wel binnen de 2-4 seconden... (behalve bij OpenATV daar duurt het ongeveer 2x zo lang)...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users