Springen naar inhoud


Foto

Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C

usb kabeltuner mutant

  • Please log in to reply
Er zijn 11 reacties in dit onderwerp

#1 madmax2018

  • New Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juli 2018 - 22:17

Goedenavond,

 

Ik heb een Mutant HD500C kabelontvanger met OpenPLi 6.2 en loop tegen het probleem op dat als ik opneem niet naar een andere zender kan kijken.

Nu heb ik op marktplaats een Sundtek MediaTV Pro II zien staan voor niet al teveel geld.

Zijn er misschien mensen hier die ervaring met dit soort tuners hebben. Of het goed werkt met OpenPLi en of het erg lastig is om zo'n ding te installeren.

Ik heb de verkoper al gemaild en die zegt uiteraard dat het goed werkt maar ik hoop dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk zon tuner aan de gang hebben.

 

Alvast bedankt.

 

 



Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 9 juli 2018 - 22:40

De ervaringen zijn wisselend. Als je een beetje in de topics graaft vind je er wel het een en ander over.

Als ze zo'n ding voor een tientje 2e hands kunt kopen (meer zou ik er niet meer voor geven omdat het een oud model is), is het altijd 'leuk' om voor dat geld er mee te hobbyen. Als je niet van het hobbyen bent en echt iets blijvends stabiels wilt zou ik er niet aan beginnen. 



Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 9 juli 2018 - 23:08

Een HD500C is nu eenmaal een single ontvanger en daardoor kan je met bijvoorbeeld een opname op NPO1-HD niets anders kijken als de twee andere NPO kanalen. Heel normaal dus. Koop dan beter een HD530C. Die heeft 3 tuners.

@Dimmie. Als jij ze weet te vinden voor € 10,- dan stuur ze maar naar mij. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5459 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 10 juli 2018 - 12:28

Losse USB tuners... Brrrrrrrrr
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 10 juli 2018 - 12:42

@Frenske: Die dingen werden een paar jaar geleden zwaar overpriced in de markt gegooid; voor dat geld kon/kun je een andere decoder kopen. "niet al te veel' is voor mij niet meer als een tientje voor zo'n tweedehands ding.

 

Voor wat betreft een andere decoder; kijk ook een naar de Zgemma H4, die heeft ook 3 kabeltuners en is goedkoper dan de mutant 530C.



Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #6 WTE

  • Senior Member
  • 821 berichten

+36
Good

Geplaatst op 10 juli 2018 - 12:52

Zgemma h4 heeft een ventilator en wordt redelijk warm. Ik zou dan eerder kiezen voor de 530C


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 10 juli 2018 - 18:45

Of een ontvanger met een DVB-C FBC tuner, dan heb je er 8. Keuze zat in ieder geval. Maar met de hd500c wordt het weinig. Ik kan ook USB tuners NIET aanraden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 10 juli 2018 - 19:02

Zgemma h4 heeft een ventilator en wordt redelijk warm. Ik zou dan eerder kiezen voor de 530C

 

Zgemma H4 wordt niet warmer dan een Mutant 530C. Bij de 530C ontbreekt inderdaad de ventilator; m.a.w. verkeerde manier van bezuinigen.



Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #9 WTE

  • Senior Member
  • 821 berichten

+36
Good

Geplaatst op 10 juli 2018 - 23:39

 

Zgemma h4 heeft een ventilator en wordt redelijk warm. Ik zou dan eerder kiezen voor de 530C

 

Zgemma H4 wordt niet warmer dan een Mutant 530C. Bij de 530C ontbreekt inderdaad de ventilator; m.a.w. verkeerde manier van bezuinigen.

 

 

Ik heb beide boxen en de besparing op PCB opbouw bij de H4 zorgt ervoor dat het al na 5 minuten over de 20 graden warmer is geworden dan de HD530c.
Waarom zou de HD530c een ventilator nodig hebben als de temperatuur waardes normaal zijn en ook blijven na vele uren?

Leg je vinger maar op de CPU van beide boxen dan zal je snel van mening zijn veranderd ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #10 madmax2018

  • New Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 juli 2018 - 17:01

Bedankt voor de info,

 

Die prijzen van die ontvangers vallen reuze mee, ik denk dat ik maar voor een nieuwe ontvanger ga.



Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #11 wortellica

  • Senior Member
  • 1370 berichten

+33
Good

Geplaatst op 14 juli 2018 - 07:38

En welke gaat het worden,???

Re: Opnemen en kijken tegelijk op Mutant HD500C #12 wortellica

  • Senior Member
  • 1370 berichten

+33
Good

Geplaatst op 31 juli 2018 - 15:41

Ik heb de zgemma h4 besteld de h2,s bevallen iig prima ben benieuwd....


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers