Springen naar inhoud


Foto

IPTV op Linuxbox


  • Please log in to reply
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp

#1 dukdalf

  • Validating
  • 237 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 11 juli 2018 - 19:41

Hallo,

 

Graag zou ik wat algemene info willen over IPTV mogelijkheden b.v. van CD & Joyne die een IPTV abo gaan aanbieden.

Nu werk ik alleen met Ziggo en de FTA Sat kanalen.

 

Mijn kennis over IPTV is beperkt en daarom mijn vraag.

 

Kunnen deze abo's ook op een Linuxbox zoals mijn Ultimo4k gebruikt worden en zo ja, hoe gaat dit er dan uitzien.

Ik weet dat CD wel eigen boxen heeft maar bij Joyne gaat alles via een module.

 

Ook komen er op boxen zoals de Ziggo Horizon box steeds meer apps. (geduld is vereist)

Zal er ooit zo'n app mogelijkheid op een Linuxbox komen en zo ja, hoe gaat dat er dan ook uitzien.

 

Dus resumerend, hoe ziet de toekomst van IPTV op een Linuxbox / OpenPli eruit.

En voor de goede orde, graag niet teveel zijstraatjes inslaan om het overzichtelijk te houden.

 

 



Re: IPTV op Linuxbox #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 11 juli 2018 - 19:52

Toekomstmuziek, glazen bol, koffiedik kijken..
CD/TVV kunnen uitstekend bekeken worden op PC/Tablet/mobiel. Ook zijn ze bezig om dit via AppleTV te laten werken. Als er in de Linux omgeving een werkende Plugin gemaakt kan worden zou dat gaan werken. Er zal een login procedure moeten inzitten.
De meeste (lees legale) IPTV aanbieders werken met een VLAN 4/6 netwerk met MAC authorisatie. Dat zie ik voorlopig niet zomaar op een Linux box verschijnen.
Denk dat je IPTV van CD/TVV op een Linux box voorlopig kunt vergeten.

Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken (en vele met mij). Dus vragen hoe dat er dan gaat uitzien is een redelijk zinloze vraag.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPTV op Linuxbox #3 dukdalf

  • Validating
  • 237 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 11 juli 2018 - 20:58

Ik heb mijn vraag al onder voorbehoud gesteld.

 

Maar om dan maar meteen te stellen dat ik zinloze vragen stel vind ik wel erg negatief. 

 

Ik hoop van anderen een wat meer genuanceerder oordeel.



Re: IPTV op Linuxbox #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 11 juli 2018 - 21:31

De meeste (lees legale) IPTV aanbieders werken met een VLAN 4/6 netwerk met MAC authorisatie. Dat zie ik voorlopig niet zomaar op een Linux box verschijnen.

 

Dat heb ik een paar jaar geleden werkende gehad voor Proximus in Belgie (ook via een VLAN op hun modem). Dus het kan wel, zolang er voor de streaming zelf standaarden worden gebruikt en er geen encyptie in het spel is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: IPTV op Linuxbox #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 12 juli 2018 - 11:01

@dukdalf
Ik stel niet dat je hele vraag zinloos is. Ik bedoelde te zeggen dat vragen over hoe iets er in de toekomst uit gaat zien zinloos is. Niemand die het weet dus is vragen ernaar ....
Een vraag stellen op zich is natuurlijk niet zinloos. Wellicht had ik het wat genuanceerder uit moeten leggen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPTV op Linuxbox #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 12 juli 2018 - 18:27

Mijn ervaring is dat content en open niet samen gaan. En dat je zie steeds verder doorgevoerd worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers