Jump to content


Photo

10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 20 July 2018 - 10:38

Hi

Ik wil voor de eerste keer een terugkerende opname laten gebeuren en weet begot niet hoe ik dat moet doen/programeren:

 

  • 10 dagen achtereen
  • Zelfde zender
  • Zelfde tijdstip en tijdsduur

 

Hoe doe ik dat in PLi 6.2 ?

 

Bij voorbaat dank


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #2 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 20 July 2018 - 11:18

Volgens mij:

 

Timer

Voeg toe (groen)

Vul naam en beschrijving in,

Wijzig "Herhaal type" naar herhalen

Wijzig "herhalingen" naar dagelijks

 

Vul de rest in en bevestig met Groen


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 July 2018 - 12:24

Daar is de autotimer plugin voor gemaakt :)

 

Als je die hebt geïnstalleerd kan je een timer vanuit de EPG maken door in de balk op het betreffende programma te gaan staan en vervolgens op de 'menu' knop drukken en de optie Autotimer te kiezen, alle opties zijn in te stellen, en als je de timer elke dag wilt laten zoeken haal je het vinkje bij de dag gewoon weg.

Ook is de tijdspanne in te stellen voor het geval een programma niet rond dezelfde tijd wordt uitgezonden.

 

De rest spreekt voor zich.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #4 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 20 July 2018 - 15:34

Dank !

 

Ik ga aan de slag 


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 July 2018 - 08:54

En die autotimer laat je, zoals in mijn geval dan, meestal gewoon lekker staan en als het programma dan opeens weer eens uitgezonden wordt zonder dat je het weet, wordt-ie vanzelf opgenomen. Lang leve de autotimer, ik denk dat ik intussen wel een stuk of 80 entries heb. Programma's die één keer per jaar worden uitgezonden mis ik hierdoor nooit meer (de Top-2000 quiz bijvoorbeeld).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 21 July 2018 - 09:26

En die autotimer laat je, zoals in mijn geval dan, meestal gewoon lekker staan en als het programma dan opeens weer eens uitgezonden wordt zonder dat je het weet, wordt-ie vanzelf opgenomen. Lang leve de autotimer, ik denk dat ik intussen wel een stuk of 80 entries heb. Programma's die één keer per jaar worden uitgezonden mis ik hierdoor nooit meer (de Top-2000 quiz bijvoorbeeld).

Idem hiero :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 July 2018 - 20:57

Idem hier ook.

 

Ik heb er echter wel wat ruzie mee op dit moment. Ik wil Autotimer zelf niet laten draaien, maar 'm starten na een Rytec import (alle EIT staat hier uit). Dat werkt soms, maar soms op niet, ik zie het meestal omdat de timer lijst erg kort is... Ook als in autotimer aan zet, maar met een interval van 999999 uur of zo gaat het maar een paar dagen goed. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #8 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 23 July 2018 - 13:56

yep - heb dit ook al gemerkt dat de autotimer niet steeds wordt opgestart na een import.

ik laat de autotimer zelf dus ook elke 24 uur eens uit zichzelf opstarten, los van de epg import.

in te stellen via de autotimer plugin > menu > instellingen


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 July 2018 - 14:35

Dat vind ik lastig wat ik herstart nog als eens, en die interval is gebaseerd op de laatste opstart tijd, dus 9 van de 10 keer een spinner als het me niet uit komt...  


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 10 dagen achtereen hetzelfde programma opnemen #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 12:58

Het lijkt er op dat onze internationale leden er nu naar aan het kijken zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users