Jump to content


Photo

Android?


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 5 August 2018 - 10:01

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag, via mijn Android telefoon, televisie zenders (HD/SD in goede kwaliteit) willen bekijken en tegelijkertijd kunnen zappen.

 

Is hier een specifieke App voor beschikbaar?

 

Groeten Matthijs

 



Re: Android? #2 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 5 August 2018 - 11:49

En naar welke televisie kijk je?

Jouw provider?

En wat is het merk en type van je STB en Openpli versie?

En Android versie?

En wil je in huis kijken of in Zuid-Frankrijk?


Edited by Dreamer81, 5 August 2018 - 11:52.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Android? #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 5 August 2018 - 12:10

Zou via de gewone webinterface moeten kunnen.

Je moet wel het IP adres van de box ingeven omdat Google het automatisch detecteren heeft uitgeschakeld.
En 'kijken' werkt om vage redenen ook niet, maar als je de open-source VLC speler installeert (wel even zoeken om de juiste versie te vinden) zou het wel weer moeten werken.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Android? #4 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 5 August 2018 - 12:46

Heb het werkend met de WebIF en VLC-Player. 

Wil alle zenders met mijn Xtrend ET9000 en met de nieuwste OpenPLI kunnen bekijken.

 

Als ik het beeld via Android en Chromecast naar mijn HD-TV stream hapert het beeld en is de kwaliteit slecht.

Wil lekker buiten kunnen kijken en de stream vanaf mijn telefoon of laptop zuiver naar mijn HD-TV kunnen sturen.

Is dit mogelijk? 



Re: Android? #5 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 5 August 2018 - 13:44

Als ik via de WebIF met VLC Mediaplayer, via Chromecast, stream naar mijn Sony Bravia HD TV heb ik uitstekend beeld.

 

Als ik via de WebIF met VLC Mediaplayer, via Chromecast, stream naar mijn JVC HD Ready TV is de beeld kwaliteit slecht en hapert het beeld.

 

Weet iemand hoe dit kan?

 

 

Is het een optie (en mogelijk) om de Streaming setting binnen VLC Mediaplayer aan te passen zodat ik via Chromecast ook op mijn HD Ready goed beeld heb?



Re: Android? #6 megagert

  • Senior Member
  • 67 posts

+2
Neutral

Posted 5 August 2018 - 16:06

Misschien gewoon de canaldigitaal app gebruiken ???



Re: Android? #7 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 5 August 2018 - 16:11

Inderdaad.

Daaromn vroeg ik naar de provider.

Om goed te streamen heb je minstens een 100Mbit internet kabelaansluiting nodig aan een PC of laptop.

Of een Wifi verbinding in 5G wil ook nog wel lukken indien de box zelf met een UTP kabel verbonden

is aan je thuisnetwerk. Een Android device verbonden via WiFi 5G zal wel streamen.

Met een gewone WiFi verbinding (2.4G) is het afwachten of het werkt zonder bufferen of stotteren.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Android? #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 5 August 2018 - 16:23

... Is het een optie (en mogelijk) om de Streaming setting binnen VLC Mediaplayer aan te passen zodat ik via Chromecast ook op mijn HD Ready goed beeld heb?


De box stuurt gewoon door wat hij binnen krijgt, dus de kwaliteit zou identiek moeten zijn of je nu direct op de box kijkt of ergens anders. Probleem kan zijn dat de JVC te weinig buffert, de data komt binnen zoals hij van de schotel komt, een apparaat dat 't afspeelt moet dus wel even wachten met starten anders loopt hij de hele tijd te hikken omdat er nog geen "nieuw beeld" binnen is.

Een gewone WiFi verbinding is snel genoeg voor HD uitzendingen, weet ik uit ervaring.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Android? #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 August 2018 - 16:27

Inderdaad.

Daaromn vroeg ik naar de provider.

Om goed te streamen heb je minstens een 100Mbit internet kabelaansluiting nodig aan een PC of laptop.

Of een Wifi verbinding in 5G wil ook nog wel lukken indien de box zelf met een UTP kabel verbonden

is aan je thuisnetwerk. Een Android device verbonden via WiFi 5G zal wel streamen.

Met een gewone WiFi verbinding (2.4G) is het afwachten of het werkt zonder bufferen of stotteren.

Wat een onzin verkoop je daar nu toch, een 25mbps internet verbinding is meer als zat voor een fatsoenlijke hd stream.


Edited by Sagitarius, 5 August 2018 - 16:29.

73's

PE1AQZ


Re: Android? #10 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 5 August 2018 - 16:40

En hoe leg je een 25mbps verbinding via UTP aan? Ik heb geen router waar 25 staat bij de UTP aansluiting.

Begint bij 100.

Of 1GB. Vroeger bestond er nog 10.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Android? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,540 posts

+1,736
Excellent

Posted 5 August 2018 - 17:32

Wat een onzin verkoop je daar nu toch, een 25mbps internet verbinding is meer als zat voor een fatsoenlijke hd stream.

 

Ook dat is niet zo bijster relevant. Er wordt veel te vaak blindgestaard op bandbreedte.

 

Enigma2 kan twee soorten streams leveren: een realtime stream en, op sommige boxen, een transcoded stream. Voor de realtime stream is het belangrijk dat deze in realtime verzonden, ontvangen en verwerkt kan worden. Elke hickup is desastreus, en daarom is latency en jitter veel belangrijker dan bandbreedte. En dat is weer waarom veel wifi (maar ook powerline) verbindingen voor zo'n stream waardeloos zijn, de latency is vrij hoog, en de jitter is "all over the place". Wifi adapters, voordat die speciaal voor game consoles zijn gemaakt, leveren nog de beste verbinding voor streaming, en zelfs dan...

 

Een transcoded stream heeft daar minder last van, omdat daar een vorm van buffering mee speelt, en je dus iets flexibeler bent. Maar ook daar gaat het fout als de latency of de jitter te hoog is.

 

Kortom: een Enigma box is geen Youtube server, met niet-realtime video heb je veel minder van dit soort issues. Dit is overigens ook een van de reden dat veel IPTV aanbiedingen waardeloos zijn, die hebben namelijk hetzelfde euvel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Android? #12 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2018 - 09:31

Ik heb goede ervaringen met Dreamdroid (in de Play store). 

 

 

gr. Thijs




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users