Jump to content


Photo

kabelzender hangt vast


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 blitz10

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 5 August 2018 - 19:03

Als ik naar een kabelzender kijk( WDR ) stopt de receiver ermee, beeld staat stil en het geluid loopt door.kan dan niks meer bedienen op mijn vu duo 2 en ben genoodzaak om de receiver aan achterzijde van de stroom te zetten en opnieuw op te starten.hierna werkt de bewuste zender weer als vanouds.dit gebeurt op verschillende tijden.Andere kabelzenders hebben dit euvel niet.

 

iemand enig idee wat hier aan de hand is.

 

laatste PLI software en Vu duo 2



Re: kabelzender hangt vast #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2018 - 17:45

Nu kijk ik zeer regelmatig WDR maar dit nog niet eerder meegemaakt.

Overigens niet handig om de bak van stroom te halen. Beter is het om een Telnet sessie te openen en het commando 'reboot' in te geven. Zo wordt alles netjes afgesloten. Zomaar de stroom eraf gooien geeft je corrupte bestanden en dat leidt tot meer en meer problemen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: kabelzender hangt vast #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 August 2018 - 17:56

Als je de openvpn op je ontvanger disabled en/of de gehele netwerkinterface uitschakeld heb je het probleem dan nog steeds ?

 

Het rare is dat WDR zowel bij Ziggo als bij Caiway een 'gratis' zender is dus waarom het specifiek alleen op die zender vastloopt is vreemd.



Re: kabelzender hangt vast #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 6 August 2018 - 19:59

Misschien geen goed ontvangst stiekem kijk eens alle kabels en aansluitingen goed na


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: kabelzender hangt vast #5 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 10 August 2018 - 13:22

tip: scan de kabel nog eens!

 

zojuist overigens nieuwe Kanalenlijst Hans uitgegeven (10 augustus). Kabel Ziggo is gemaakt in Eindhoven. Als je buiten Zuid-Oost Brabant woont kunnen er afwijkingen zijn en moet je even scannen. Dan is er weer een goede match met je lokale frequenties.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: kabelzender hangt vast #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 August 2018 - 14:16

Wat jammer is, is dat de topicstarter nadat hij dit geplaatst heeft, helemaal niet meer actief is geweest op dit forum. Dus als er geen respons komt van TS dan blijft het maar 'wild' gissen en wordt er nooit duidelijk wat nou het probleem is/was.



Re: kabelzender hangt vast #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 09:51

Laat me eens raden: HbbTV geinstalleerd (van WDR is bekend dat die af en toe HbbTV metadata uitzendt waar sommige HbbTV implementaties op crashen), of er zit iets raars in de EPG. Ik heb op zich een hoge pet op van de Duitse publieke televisie, ik denk ook niet dat een probleem aan hun kant is, maar een bug aan onze kant. In het geval van EPG kunnen wij dat in principe fixen, in het geval van HbbTV zal de fabrikant van jouw ontvanger dat moeten doen (in dit geval VU+). Probeer eerst eens HbbTV te deinstalleren en kijk hoe het dan gaat.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: kabelzender hangt vast #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 August 2018 - 16:50

Last Active 05 Aug 2018 23:22

 

Altijd weer jammer als iemand wat vraagt, anderen daar tijd in steken om te beantwoorden en vervolgens de TS niks meer van zich laat horen.

 

Die kan voor mij zo in de ergernis top 10.



Re: kabelzender hangt vast #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 August 2018 - 17:06

Op vakantie?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: kabelzender hangt vast #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 August 2018 - 16:57

Klopt, ik ben op vakantie. Maar ik begrijp de link ff niet ? ;)



Re: kabelzender hangt vast #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 28 August 2018 - 17:13

Blitz10 op vakantie!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: kabelzender hangt vast #12 geronnimo

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 30 August 2018 - 13:06

Dit wordt veroorzaakt door interferentie met een gsm zender 4G, betere kabel en vooral goede pluggen die speciaal voor afscherming van 4G signalen is ontwikkeld zie Hirschman.



Re: kabelzender hangt vast #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 30 August 2018 - 13:27

Of een DVB-T antenne in de buurt. Mijn ouders hebben nul ontvangst op 732Mhz daardoor. Oplossing is dezelfde overigens, een goede kabelkeur kabel met ditto connectors (en wanddozen). 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: kabelzender hangt vast #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 August 2018 - 16:47

Wat ook een heel stuk helpt (stokpaardje van mij...) is geen "kabel"-connectors gebruiken (die zijn vaak ruk...) maar F-connectors en dan op het laatst alleen een omzetstukje er op. Zo weet je zeker dat je kabel optimaal afgeschermd is en dat ook de impedantie van de kabel over de hele lengte gelijk blijft. Bij "kabel"-connectors zie je vaak allerlei rare vormen waardoor de impedantie terplekke alle kanten op gaat. Bij een F-connector blijft de kern altijd binnen de mantel en ook op redelijke afstand.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users