Jump to content


Photo

Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien

hard drive hdd spinning

  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Keune

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2018 - 21:06

Na installatie van OpenPLI 6.2 op Xtrend 9200 blijft de interne HDD constant draaien.

En dat ondanks de setting "harde schijf gaat in standby na 5 minuten"

 

Kan iemand me hiermee helpen a.u.b.?

 

 



Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #2 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 8 August 2018 - 22:02

Gebruik u ook picons? Indien dit zo is en deze staan op HDD geïnstalleerd zou dit een oorzaak kunnen zijn.


Edited by Jork, 8 August 2018 - 22:04.


Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 August 2018 - 08:59

Een logische verklaring voor een draaiende HDD is dat het wordt gebruikt. Twee zaken die je kunt checken zijn staat time shift aan en/of lopen er timers. Even voor de zekerheid het apparaat hangt toch niet “onbeveiligd” aan het internet?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #4 Keune

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2018 - 10:20

Gebruik u ook picons? Indien dit zo is en deze staan op HDD geïnstalleerd zou dit een oorzaak kunnen zijn.

Neen, geen picons geïnstalleerd.



Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #5 Keune

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2018 - 10:23

Een logische verklaring voor een draaiende HDD is dat het wordt gebruikt. Twee zaken die je kunt checken zijn staat time shift aan en/of lopen er timers. Even voor de zekerheid het apparaat hangt toch niet “onbeveiligd” aan het internet?

Timeshift instelling heb ik niet gewijzigd t.o.v. wat std. is na installatie. Waar check ik dit juist en welke zou de instelling moeten zijn?

Geen lopende timers.

Paswoord van het toestel is gewijzigd, ja.



Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 August 2018 - 15:51

 

Een logische verklaring voor een draaiende HDD is dat het wordt gebruikt. Twee zaken die je kunt checken zijn staat time shift aan en/of lopen er timers (let wel het menu en indeling staan bij mij in het Engels) . Even voor de zekerheid het apparaat hangt toch niet “onbeveiligd” aan het internet?

Timeshift instelling heb ik niet gewijzigd t.o.v. wat std. is na installatie. Waar check ik dit juist en welke zou de instelling moeten zijn?

Geen lopende timers.

Paswoord van het toestel is gewijzigd, ja.

 

 

Alle timers staan in Main menu-Timer en de optie timeshift staat onder "Main menu -> System -> GUI Settings -> User interface" helemaal op de tweede pagina, bij mij staat deze op disabled.

Je opmerking "Password van het toestel is gewijzigd, ja", snap ik niet, maar als het betekent dat je receiver niet achter een router hangt (dus niet in het LAN), dan lijkt me dat geen goed idee, wachtwoorden bieden nauwelijks bescherming/beveiliging en dan kan het continue gebruik van je HDD hele andere oorzaken hebben...


Edited by 40H3X, 9 August 2018 - 15:52.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Xtrend 9200 & OpenPLI 6.2 - HDD blijft constant draaien #7 Keune

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2018 - 16:00

 

 

Een logische verklaring voor een draaiende HDD is dat het wordt gebruikt. Twee zaken die je kunt checken zijn staat time shift aan en/of lopen er timers (let wel het menu en indeling staan bij mij in het Engels) . Even voor de zekerheid het apparaat hangt toch niet “onbeveiligd” aan het internet?

Timeshift instelling heb ik niet gewijzigd t.o.v. wat std. is na installatie. Waar check ik dit juist en welke zou de instelling moeten zijn?

Geen lopende timers.

Paswoord van het toestel is gewijzigd, ja.

 

 

Alle timers staan in Main menu-Timer en de optie timeshift staat onder "Main menu -> System -> GUI Settings -> User interface" helemaal op de tweede pagina, bij mij staat deze op disabled.

Je opmerking "Password van het toestel is gewijzigd, ja", snap ik niet, maar als het betekent dat je receiver niet achter een router hangt (dus niet in het LAN), dan lijkt me dat geen goed idee, wachtwoorden bieden nauwelijks bescherming/beveiliging en dan kan het continue gebruik van je HDD hele andere oorzaken hebben...

 

 

De timeshift stond uitgeschakeld.

Om één of andere reden gedraagt de HDD sinds gisteren zich ook weer zoals het hoort, zonder aanpassen van settings.

STB hangt in netwerk achter router, no worries.

Bedankt voor de tips!





Also tagged with one or more of these keywords: hard drive, hdd, spinning

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users