Jump to content


Photo

VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties

wifi vu+ ultimo 4k

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 trysel

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2018 - 07:42

Beste forumleden , 

 

Ik ben in het bezit van een vu+ ultimo 4k met ingebouwde WIFI , connectie met een AP lukt perfect.

Ik ben er nog niet in geslaagd om een connectie op te zetten met meerdere wifi SID's.

 

Omdat ik nog maar net in bezit ben van deze ontvanger wordt die momenteel nog op verschillende plaatsen in huis gebruikt (met dit warme weer de afgelopen weken vooral in de tuin) , en omdat ik niet overal hetzelfde wifi netwerk ter beschikking heb zou het leuk zijn om een koppeling te kunnen maken met verschillende wifi access points. Ook in de toekomst als fallback wifi moest er ergens een AP uitvallen, zodat de koppeling met mijn NAS altijd beschikbaar blijft.

 

 

Is dit mogelijk via de GUI , of moet ik zoeken naar configuraties in de shell ?

 

 

 



Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 August 2018 - 08:51

Kan je niet gewoon al je Wifi punten dezelfde ID geven?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #3 trysel

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2018 - 09:32

Zou ik kunnen doen, maar dan verlies ik de controle over mijn wifi netwerken , mijn pc/server/tablet park is nogal afhankelijk van de juiste wifi netwerken. Niet alle ap's ondersteunen de juiste bandbreedte, en zijn stabiel genoeg. Sommige ap durven er al eens crachen bij teveel traffiek.

Die in de tuin staat is aangesloten via powerline en heeft niet de correcte snelheid voor andere toestellen. Je kan met dezelfde SID niet zeker zijn op welke AP je verbonden bent.

 

Is geen must , meer experimenteel.



Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #4 fenzo

  • Senior Member
  • 225 posts

+6
Neutral

Posted 10 August 2018 - 13:42

ben ook wel benieuwd naar deze mogelijkheid



Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 August 2018 - 08:59

Seamless roaming is een oplossing, kan je meedere AP’s inzetten met zelfde SSID, de power opkrikken van je AP helpt tot op zekere hoogte (is maar aan 1 kant vd verbinding), Een veel betere oplossing is een AP van betere kwailteit, die bij een lage SNR nog prima presteerd

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 11 August 2018 - 09:25

Zou ik ook wel willen weten. Heb die functie nooit gevonden. Weet ook niet of WiFi roaming in de firmware van een Linux STB ingebouwd is. Meestal is er maar één WiFi of LAN verbinding opgeslagen.. Zie maar één WPA supplicant opgeslagen worden. De beste optie linkt mij dan ook om een (aantal) AP's te gaan gebruiken met dezelfde SID om zo een stabiel netwerk te garanderen.
Ook zijn er WiFi bridges die WiFi roaming ondersteunen wat op zich zelfs handiger is omdat de STB de LAN poort gebruikt. Dus geen gezeur met kernel compatibele drivers.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 August 2018 - 12:10

Wifi roaming vereist dat alle AP's dezelfde SSID's broadcasten, en dus heb je maar 1 entry / supplicant config nodig.

 

In principe is daar geen ondersteuning voor nodig. AP's die dat expliciet ondersteunen hebben functionaliteit om een zwakke client te disconnecten zodat deze zelf op zoek gaat naar een sterker AP, vaak mogelijkheden om sneller opnieuw te verbinden, en soms zelfs functionalteit om die omschakeling seamless te doen, zodat je geen drop in connectiviteit merkt. In alle gevallen moet je minimaal een centrale DHCP server hebben, zodat je clients in ieder geval hun IP behouden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 August 2018 - 14:16

Seamless roaming of Mesh kan een oplossing zijn voor als je grotere oppervlakken wil bestrijken, maar soms is een goede kwaliteit AP al genoeg zijn, hier haal ik probleemloos 40 mtr vanaf de AP (let wel ik heb bijna geen interferentie door andere AP's). Zoals WanWizard al uitlegt is deze techniek iets van de AP's en niet je nodes (pc-tablet-etc.)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 09:40

Op 2.4 GHz kom je nog wel verder dan 40 meter ook. De vraag is of je dat wilt natuurlijk, dat is weer een andere. Op 5 GHz (kan ik uit ervaring melden) kun je op elke verdieping een aparte access point ophangen. Maar ik zie het probleem van TS niet zo, waarom kun je niet (tenminste) 1 SSID maken die alle access points uitzenden? De client (zoals Wanwizard al zegt) schakelen dan vanzelf (mits dezelfde autenticatie). Je "servers" zet je dan op een ander SSID en daar kun je dan helemaal op los gaan ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 18 August 2018 - 10:49

Het mogelijk probleem is dat een client pas opnieuw een associatie start als de verbinding wegvalt, daar heb je in een zakelijke setup minder last van, daar zitten mechanismes in die de client van een AP af schoppen als het signaal te zwak wordt, zodat een nieuwe associatie (met mogelijk een ander AP) tot gevolg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 11:06

Ik heb er thuis geen last van, maar ik heb ook niet echt goedkope access points ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 18 August 2018 - 12:32

Die paar vierkante meter van mij kan ik makkelijk met 1 AP bedienen, dus ik ook niet. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo 4k meerdere wifi sid connecties #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 12:48

Ik heb hier drie verdiepingen, met, voor de 5 GHz, twee access points. Handing over gaat best goed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: wifi, vu+, ultimo 4k

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users