Jump to content


Photo

IPTV streams Canal Digitaal bekijken


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2018 - 22:35

Canal Digitaal heeft helaas een aantal zenders van de satelliet gegooid en bied deze enkel via IPTV aan.

 

Door middel van een Canal Digitaal gecertificeerde ontvanger zijn deze streams te ontvangen of met een app op IOS of Android. Nu zijn het streams dus zou ik denken dat er ook een mogelijkheid moet zijn om ze met OpenPli te kunnen bekijken. Weet iemand of dit tot de mogelijkheid behoort?

 

Uiteraard ben ik in het bezit van een account op livetv.canaldigitaal.nl.

 

 



Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 August 2018 - 04:13

Helaas.. De gebruikte DRM techniek wordt niet ondersteund door OpenPli. De streams zijn gecodeerd in Verimatrix. Alleen casten naar een TV behoort tot de mogelijkheden m.b.v. binvoorbeeld een Google Chromecast..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #3 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 13 August 2018 - 10:10

Je kunt ook via je windows PC kijken, het werkt (voor mij onverwacht) goed. Hetzelfde geldt voor de app op Android.

 

satelliet



Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #4 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,048 posts

+56
Good

Posted 13 August 2018 - 14:56

Je kunt ook via je windows PC kijken, het werkt (voor mij onverwacht) goed. Hetzelfde geldt voor de app op Android.

 

satelliet

Heb je een voorbeeld URL?


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 August 2018 - 15:12

In ieder geval voor de NPO zenders blijken er gratis streams al beschikbaar te zijn via o.a. Hanssatsettings


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #6 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 13 August 2018 - 20:20

Gewoon inloggen op je canal digitaal account en instellen dat je je pc wilt gebruiken om te kijken. Je moet wel even zorgen dat het wordt ingesteld. Je kunt dan live kijken of een lopend programma starten vanaf het begin. De functionaliteit is ongeveer hetzelfde als de app. Het werkt prima, je moet je er alleen even in verdiepen.....

 

satelliet



Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #7 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 14 August 2018 - 12:20

Canal Digitaal heeft helaas een aantal zenders van de satelliet gegooid en bied deze enkel via IPTV aan.

 

Door middel van een Canal Digitaal gecertificeerde ontvanger zijn deze streams te ontvangen of met een app op IOS of Android. Nu zijn het streams dus zou ik denken dat er ook een mogelijkheid moet zijn om ze met OpenPli te kunnen bekijken. Weet iemand of dit tot de mogelijkheid behoort?

 

Uiteraard ben ik in het bezit van een account op livetv.canaldigitaal.nl.

 

Er zit veel in die vraag van jou.

Canal Digitaal en anderen hebben niets met vreemde cloned hardware en  opensource community omdat ze voor hun diensten geld moeten verdienen.

IPTV heeft veel meer potentie.

Is interactief en het kost belachelijk veel minder om te exploiteren.

 

Gr. Jork



Re: IPTV streams Canal Digitaal bekijken #8 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 14 August 2018 - 12:28

Gelukkig hebben kijkers van publieke zenders nu wel de rechtstreekse mogelijkheid om naar "gratis HD NPO streams" te kijken zonder deze derde partij nodig te hebben.


Edited by Jork, 14 August 2018 - 12:29.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users